محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌های کازرون تأکید کرد

دستگاه‌های دولتی کازرون در حل چالش‌های خود، از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های شهرستان استفاده کنند

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۱۵ خبر اول
تعداد بازدید:۹۰۳
با هماهنگی صورت گرفته از سوی دبیرخانه دائمی هم‌افزایی دانشگاه‌های شهرستان کازرون، نشست مشترک روسای دانشگاه‌های این شهرستان با محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون با موضوع هم‌اندیشی پیرامون چالش‌های موجود و فرصت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌های کازرون برگزار گردید.
دستگاه‌های دولتی کازرون در حل چالش‌های خود، از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های شهرستان استفاده کنند

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این نشست ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و تبریک انتخاب فرماندار ویژه جدید شهرستان کازرون، به برشمردن ظرفیت‌های متعدد توسعه‌ای دانشگاه‌های شهرستان پرداخت و خاطر نشان نمود: مطالعات علمی متعددی نشان داده‌اند که استقرار دانشگاه‌ها در مناطق مختلف کشور، اثربخشی توسعه‌ای به دنبال داشته‌اند. در شهرستان کازرون نیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهرستان و قطب علمی منطقه که با احتساب شهرستان‌های همجوار و محدوده‌ای که می‌تواند در آن به ارایه خدمات بپردازد، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را شامل می‌شود، به عنوان یک فرصت ارزشمند توسعه‌ای برای کازرون محسوب می‌شود. برهمین اساس در روند برنامه‌ریزی‌های دانشگاه تلاش کرده‌ایم هم ظرفیت‌های موجود آن را تقویت کنیم، هم بسترهای جدیدی از جمله مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مرکز نوآوری انرژی و... را ایجاد نماییم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تصریح بر اینکه همراهی برجسته‌ی دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون و برخی دیگر از مسئولان ارشد شهرستان، افق‌های روشنی را در مسیر رشد و توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون ایجاد نموده است، افزود: به پشتوانه این حمایت‌ها و با تقویت آنها از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، می‌توان امید مضاعفی به تقویت گفتمان علمی در مناسبات مختلف این شهرستان داشت؛ چراکه در حال حاضر یکی از عمده نیازهای موجود شهرستان جهت تقویت حرکت در مسیر توسعه، ضرورت استفاده از داده‌ها و پژوهش‌های علمی و بهره گرفتن از نظرهای دانشگاهیان در مناسبات مختلف است.

وی همچنین با تصریح بر اینکه دانشکده علوم پایه پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون آماده بهره‌برداری شده است، افزود: برنامه راهبردی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را که افق ده ساله‌ی حرکت این دانشگاه در آن مشخص شده است، با استفاده از نظرهای مشورتی صاحب‌نظران، متخصصان، مسئولان و جریان‌های مردمی شهرستان کازرون و متناسب با زیرساخت‌های این دانشگاه و نیازهای شهرستان تدوین کرده‌ایم. امیدواریم با تصویب نهایی آن و همچنین با تداوم حمایت‌های مجموعه مسئولان شهرستان کازرون برای برداشتن برخی قدم‌های مورد نیاز دیگر، بتوانیم ذیل سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فصلی جدید را در فضای ارایه خدمات دانشگاهی کازرون آغاز کنیم.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر عارف، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد واحد کازرون، دکتر علی‌محمد احمدی‌قراچه، رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز کازرون، اعظم قنبریان، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کازرون و روح‌انگیز طیبی، رئیس مرکز آموزش عالی زینب کبری(س)، طی سخنانی جداگانه به تشریح مسائل جاری دانشگاه‌های کازرون، افق‌ها و فرصت‌های پیش‌رو برای توسعه این دانشگاه‌ها پرداختند و پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح نمودند.

در ادامه این نشست، محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به پیشینه استقرار دانشگاه‌ها در کازرون اشاره و با کلیدی توصیف نمودن نقش آنها در ساختارهای توسعه‌ای شهرستان، خاطر نشان نمود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایم، دانشگاه‌ها است. این دانشگاه‌ها خیرات و برکات زیادی برای شهرستان کازرون داشته‌اند. هم به لحاظ علمی اثرگذار بوده‌اند و هم از منظر توسعه‌ای توانسته‌اند نقش‌آفرین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان به استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه‌های کازرون افزود: نیاز هست دستگاه‌های دولتی کازرون در چالش‌های خود، از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده کنند. اگر دستگاهی در اجرای پروژه‌های خود با چالش مواجه است یا آنکه در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های جدید است، بایستی از دانشگاه‌های کازرون و ظرفیت‌های علمی موجود در آنها استفاده کند تا از اعمال سلیقه‌ها جلوگیری شود و مسائل موجود با معیارهای علمی راهبری شوند.

بخرد در بخش دیگری از سخنان خود به افق‌های پیش‌روی دانشگاه‌های شهرستان کازرون اشاره کرد و خاطر نشان نمود: بایستی تلاش کنیم تا هرچه بیشتر در مسیر کیفی نمودن دانشگاه‌ها قدم برداریم. همچنین در مسیر رشد و توسعه‌ی دانشگاه‌های کازرون بایستی متناسب با نیازسنجی‌هایی که از وضعیت شهرستان کازرون و مسائل آن صورت می‌گیرد حرکت شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بایستی از حداکثر ظرفیت‌های دانشگاهی شهرستان برای کمک به توسعه این منطقه کمک گرفت، افزود: در کنار دانشگاه‌های شهرستان کازرون هستم. برای حل مسائل آنها در سطح شهرستان، استان و سطوح ملی همراه با روسای آنها خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر گردید با هدف تسهیل در حل چالش‌های پیش‌روی دانشگاه‌ها، از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، بازدید میدانی از ظرفیت‌های مختلف دانشگاه‌های کازرون صورت پذیرد.

 


نظر شما :