با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان کازرون صورت پذیرفت

تقویت هم‌افزایی‌های مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۱۷ خبر اول
تعداد بازدید:۸۱۶
صبح امروز، ۲۴ بهمن‌ماه، نشست هم‌اندیشی پیرامون تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با حضور روسا و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه این دو دانشگاه و همچنین نمایندگانی از دفتر دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و برخی از فعالین موفق شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور، به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
تقویت هم‌افزایی‌های مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این نشست، با تقدیر از حمایت‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی جهت استقرار مراکز نوآوری در دانشگاه‌های کازرون، به تشریح روند آماده‌سازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اشاره کرد و خاطر نشان نمود: با اهتمام همه جانبه‌ای که صورت پذیرفت، این مرکز در شهریورماه تجهیز و با انتشار فراخوان کار جذب و استقرار تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد. در حال حاضر 5 شرکت در این مرکز مستقر هستند و 9 طرح نیز به تصویب رسیده است. درخواست‌های دیگری نیز برای استقرار در این مرکز ارایه شده که در روند بررسی قرار دارند.

دکتر فاضل‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم کمک به ایجاد اشتغال برای دانشجویان و نخبگان دانشگاهی، افزود: پتانسیل‌های متعددی که در بین دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر جوانان تحصیلکرده‌ی شهرستان کازرون وجود دارد، در کنار توانمندی‌های بالای علمی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر مراکز دانشگاهی این منطقه، می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان محسوب شود. علاوه بر این ظرفیت‌های مختلف خطه کازرون به لحاظ جغرافیایی و قرارگیری آن در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و حوزه انرژی جنوب کشور، این امکان بالقوه را به وجود آورده که دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی شهرستان و قطب علمی منطقه بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی‌های بیشتری داشته باشد. در همین راستا امیدواریم با همت بیشتر تمامی مجموعه‌ها و برطرف نمودن برخی چالش‌ها، بتوان گستره خدمات‌دهی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را بیش از پیش افزایش داد.

در این نشست همچنین دکتر امیر قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز طی سخنانی با تشکر از همراهی‌ها و حمایت‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی، جهت استقرار مرکز نوآوری زیستی در دانشگاه آزاد، از اتمام مرحله نخست راه‌اندازی این مرکز و آغاز جذب شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و خاطر نشان نمود: شهرستان کازرون ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای رونق‌بخشی فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های زیستی دارد. به ویژه که در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز از زیرساخت‌های متعدد و همچنین حضور اعضاء هیئت علمی توانمندی برخوردار است که در مجموع می‌توانند حمایت‌های خوبی را از این مرکز و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند. در همین راستا می‌توان با تقویت هم‌افزایی‌های موجود، کمک بیشتری به این شرکت‌ها نمود.

دکتر مظفر والی، رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس نیز که از طریق بستر مجازی در این نشست شرکت نموده بود، طی سخنانی به ارایه ضرورت‌های توسعه‌ی فعالیت‌ها و تقویت هم‌افزایی‌های مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون پرداخت و رهنمون‌های لازم و مسیرهای پیش‌رو در جهت تحقق این هدف را مطرح نمود.

در ادامه این نشست، مهندس حمیدزاده، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق کشور به طرح نقطه‌نظرها و پیشنهادهایی جهت تقویت هرچه بیشتر روند استقرار و فعالیت تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این نشست، در پایان از مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شرکت‌های مستقر در آن و همچنین واحد کالیبرازیسیون کنتورهای گاز که توسط یکی از این شرکت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون راه‌اندازی شده است، بازدید کردند.

 

 


( ۱ )

نظر شما :