معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در بازدید از پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح کرد

از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های کازرون برای توسعه شهرستان استفاده شود

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۲۷ خبر اول
تعداد بازدید:۷۴۶
صبح امروز، ۲۱ اسفندماه، محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، یوسف فروتن، معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، به همراه هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی این دانشگاه، از ساختمان‌های احداث شده و برخی بناهای در دست احداث پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون بازدید نمودند.
از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های کازرون برای توسعه شهرستان استفاده شود

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نشستی که پایان این بازدید برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی کازرون و قطب علمی غرب استان فارس، می‌تواند اثربخشی‌های توسعه‌ای فراوانی برای شهرستان کازرون به دنبال داشته باشد. با ارج گذاشتن به تلاش‌های آنهایی که سنگ بنای این دانشگاه را گذاشتند و دیگر دلسوزانی که در جهت رشد و توسعه‌ی این دانشگاه قدم برداشتند، این آمادگی وجود دارد که در جهت تعاملی هم‌افزا با جامعه و نهادهای مختلف دولتی، از ظرفیت‌های دانشگاه برای توسعه شهرستان استفاده شود. به ویژه ظرفیت علمی و توانمندی‌های اعضاء هیئت علمی و همچنین دانشجویان مستعد این دانشگاه که می‌توانند خدمات متعددی را در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی به جامعه ارایه نمایند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارایه گزارشی از روند آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه پردیس دانشگاه سلمان فارسی جهت افتتاح و آغاز بهره‌برداری پرداخت و افزود: باتوجه به فعالیت‌های متعددی که طی چند ماه اخیر برای آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه دنبال شده است، می‌توان گفت در حال حاضر یک کارگاه جهادی در این پردیس راه‌اندازی شده است.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: بهره‌برداری از این پردیس علاوه بر آنکه سرانه‌ی فضاهای آموزشی را در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس افزایش خواهد داد، اثرات توسعه‌ای متعددی از جمله تقویت فعالیت‌های اقتصادی این منطقه و رونق‌بخشی مضاعف به آن را در پی خواهد داشت. بر همین اساس در تلاش هستیم تا برخی دیگر از کارگاه‌های مختلف این محوطه را فعال کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را در جهت دستیابی به این مهم آغاز کرده‌ایم.

محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این نشست با اشاره به نقش و مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان در برابر جامعه، خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها می‌توانند اثربخشی‌های علمی متعددی در جامعه داشته باشند. از جمله نیاز است که دانشگاهیان کازرون به بحث آمایش سرزمین ورود کنند. چنانچه بتوانیم طرح توسعه شهرستان کازرون را با همکاری دانشگاه‌ها و استفاده از نظرهای تخصصی دانشگاهیان تنظیم کنیم، می‌توان به صورت ماندگار به توسعه این شهرستان کمک کرد. بنابراین نیاز است دانشگاهیان در این حوزه به ایفای نقش بپردازند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن حائز اهمیت توصیف نمودن اقدامات انجام شده و گام‌های برداشته شده از سوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای ارایه خدمات بهتر به جامعه افزود: از دکتر فاضل‌نیا، ریاست دانشگاه، برای تحرک دادن به این دانشگاه و پویایی فعالیت‌های آن تشکر می‌کنم. کارهایی که اینجا انجام گرفته مرهون زحمات ایشان، روسای قبلی، اعضاء هیئت علمی و همکاران دانشگاهی این دانشگاه در دوره‌های گذشته و فعلی است و ان‌شاالله این اقدامات ذخیره آخرت همگی باشد.

ایشان همچنین افزود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان دانشگاه مادر در شهرستان کازرون محسوب می‌شود. بر همین اساس بایستی با محوریت این دانشگاه و در فضایی هم‌افزا با سایر دانشگاه‌ها، همکاری‌ها توسعه یابد تا بتوانیم اقدامات اثرگذاری در جهت توسعه شهرستان دنبال کنیم. بایستی تلاش شود در افق ده سال آینده، شهرک دانشگاهی کازرون را در همین محدوده فعلی که پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و واحدهای دانشگاهی دیگر قرار دارند، شکل دهیم. در حال پیگیری هستیم که بتوان دانشگاه علوم پزشکی را هم به مجموعه‌ی دانشگاه‌های شهرستان اضافه نماییم.

بخرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر دانشگاه‌های این شهرستان تأکید کرد: مطالعات مورد نیاز دستگاه‌های مختلف بایستی به سمت دانشگاه هدایت کرد و از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های کازرون در جهت توسعه شهرستان استفاده شود. دستیابی به این مقوله مستلزم فعال‌تر شدن اساتید دانشگاه‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان نمود: در خصوص پیگیری‌های توسعه‌ای مرتبط با شهرستان، در خدمت همه مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها هستیم. با فعال‌تر نمودن ظرفیت‌های مختلفی که در سطح استان و کشور وجود دارد و همچنین استفاده از سرمایه‌های انسانی کازرون که در سایر دانشگاه‌های دیگر کشور مشغول به فعالیت هستند، می‌توان در این مسیر گام برداشت. علاوه بر این هر جایی، هر سازمان و نهادی که توانایی دارد و می‌تواند کمکی در جهت حل مسائل دانشگاه‌ها داشته باشد، بایستی در کنار دانشگاه‌ها قرار بگیرند و از توانشان در جهت حل این مسائل استفاده کنند.

 


( ۱ )

نظر شما :