با هدف توسعه ارتباطات و زمینه‌سازی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرفت

نشست مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل‌ترکیبی کازرون برگزار شد

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۴۱ خبر اول
تعداد بازدید:۱۰۶۷
نشست مشترک جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید و طی آن، زمینه‌های مشترک کاری با هدف توسعه ارتباطات و زمینه‌سازی برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.
نشست مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل‌ترکیبی کازرون برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ابتدای این نشست که ظهر روز سه‌شنبه، 6 اردیبهشت ماه برگزار شد، با تصریح بر ظرفیت‌های مختلف صنعتی در سطح شهرستان کازرون، نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان را یکی از ظرفیت‌های برجسته‌ی صنعت در کازرون برشمرد و خاطر نشان نمود: انتظارات عمومی مردم شریف کازرون این است که نهادهای مختلف بتوانند در قالب فعالیت‌های هم‌افزا، بالاترین میزان دستاورد را برای توسعه این منطقه داشته باشند. از طرفی نیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی کازرون و قطب علمی منطقه، در راستای تحقق سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیانیه مأموریت خود، تلاش کرده تا بیشترین و مناسب‌ترین سطح تعاملات را با نهادهای مختلف داشته باشد و در همین راستا به صورت ویژه رویکردهای زیرساختی را در حوزه‌های مرتبط با رشد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کرده‌‌ایم. مزین شدن سال جاری به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری، راهبردهای اساسی و مهمی را برای طی این مسیر به وجود آورده که امیدواریم با گسترش هم‌افزایی‌ها بتوانیم شاهد توسعه و تقویت آن نیز باشیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود حضور دکتر فریدون عباسی‌دوانی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را فرصتی مناسب برای تقویت حوزه‌های علمی و صنایع مرتبط با انرژی در شهرستان برشمرد و افزود: خوشبختانه با رویکردهای تعاملی که در بین مجموعه‌ی مدیران ارشد شهرستان وجود دارد، می‌توان امید داشت که با تقویت فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های ملی، دستاوردهای مناسبی را برای شهرستان کازرون و جامعه‌ی دانشگاهی آن ایجاد شود. برقراری مناسب ارتباط دانشگاه و صنعت علاوه بر آنکه می‌تواند به این مهم کمک نماید، باعث فرصت‌آفرینی مطلوب‌تری برای فعالیت‌های دانشجویان برق و الکترونیک در گرایش‌های مختلف و در عرصه‌های صنعتی و آشنایی عملیاتی آنها با حوزه‌ی صنعت خواهد شد که می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری هسته‌های اولیه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز ایجاد نماید.

مهندس رضا بامیان، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون نیز در این نشست، ضمن تقدیر از رویکرد تعاملی ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: تجارب متعدد و خوبی از ثمرات پربازده‌ی ناشی از ارتباط‌های دانشگاه و صنعت در سطح کشور داریم. این دو حوزه هرگاه با رویکردهای مسئله‌محور به یکدیگر نزدیک شده‌اند، توانسته‌اند دستاوردهای خوبی را در جهت تحقق مسئولیت‌های اجتماعی‌شان و همچنین تقویت توان خود و دیگری انجام دهند. امیدواریم بتوان با استفاده از توانمندی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تجربه‌ای مشابه را در تعامل با این دانشگاه ایجاد نمود.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون همچنین خاطر نشان کرد: برای برقراری مناسب‌ترین سطح تعامل، بایستی مکانیزم‌های مختلف مورد بررسی بیشتر قرار گیرند. از جمله مکانیزم‌هایی که برای شروع می‌توان بر روی آنها برنامه‌ریزی کرد، یکی در حوزه دانشجویی و از طریق کارآموزی است و دیگری از طریق اعضاء هیئت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، به واسطه حضور آنها در کمیته تحقیقات است که تلاش می‌کنیم بسترهای لازم برای تحقق این موارد فراهم شود.

در ادامه این نشست، حاضرین در جلسه به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون چگونگی تقویت ارتباط‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون در جهت توسعه ارتباطات و زمینه‌سازی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، گفتگو و تبادل‌نظر نمودند.

گفتنی است در پایان، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون از مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و برخی ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تخصصی این دانشگاه، بازدید نمود.


( ۶ )

نظر شما :