معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در نشست هم‌اندیشی با هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح نمود

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نخبگان دانشگاهی شهرستان در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت توسعه‌ای

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۵۰ خبر اول
تعداد بازدید:۱۱۲۶
صبح امروز، ۱۶ خردادماه، محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، با حضور در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن بازدید میدانی از بخش‌های مختلف این دانشگاه و زیرساخت‌های ایجاد شده و موجود در آن، در نشستی مشترک با اعضاء هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به بررسی مسائل و چالش‌های این دانشگاه و بحث و گفتگو پیرامون افق‌های توسعه‌ای این مرکز دانشگاهی و شهرستان کازرون پرداخت.
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نخبگان دانشگاهی شهرستان در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت توسعه‌ای

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست با تقدیر از رویکردهای فرماندار ویژه شهرستان کازرون در جهت کمک به تقویت اثربخشی دانشگاه‌ها در سطح شهرستان که در کنار رویکردهای دانشگاهی دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، زمینه مطلوبی برای توان‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان ایجاد کرده است، ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و برنامه‌های محقق شده و در دست اقدام این دانشگاه، از آمادگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای کمک به حل مسائل شهرستان و تقویت توسعه آن مبتنی بر مبانی علمی خبر داد و خاطر نشان نمود: با تقویت ارتباط دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سطوح ملی، استانی و شهرستانی و تقویت تعامل‌ها، تلاش کرده‌ایم تا ذیل سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تعامل حداکثری با مجموعه‌های مختلف و کمک به حل مسائل جامعه، در این حوزه گام برداریم. ظرفیت‌های جدیدی را نیز در این زمینه ایجاد کرده‌ایم. در همین راستا این آمادگی را داریم که با تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، پشتوانه‌ای علمی برای نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در شهرستان باشیم و به ارایه خدمات بپردازیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با برشمردن برخی ظرفیت‌های مغفول مانده در روند توسعه‌ای شهرستان کازرون خاطر نشان نمود: توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مطالبه جدی مردم این شهرستان است. در این مسیر برطرف کردن برخی مسائل پیش‌روی دانشگاه با تکیه به ظرفیت‌های مختلف محلی و همچنین حرکت به سمت واگذاری طرح‌های مختلف مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی و... دستگاه‌های مختلف اجرایی به این دانشگاه، می‌تواند توانمندی دانشگاه را در ارایه خدمات مطلوب به جامعه تقویت نماید. با رویکردهای مناسب و امیدوار کننده مجموعه مدیریت کلان شهرستان کازرون و ریل‌گذاری‌های معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، امید مضاعفی به برطرف شدن چالش‌ها و تقویت اثربخشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون داریم.

در ادامه این نشست، معاونان و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون به طرح برخی مسائل و چالش‌های پیش‌روی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مختلف و ترسیم چشم‌اندازهای آتی پرداختند.

محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این نشست با تصریح بر ضرورت نقش‌آفرینی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها در مسائل جاری جامعه، خاطر نشان نمود: بایستی با نگاهی بلندمدت و در قالب ایجاد سازوکارهای اصولی و پایدار، تلاش شود تا دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین نخبگان دانشگاهی این شهرستان در سطح کشور، اثرگذاری مطلوب و موثری در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و بلندمدت این شهرستان داشته باشند. در همین راستا برنامه‌ریزی توسعه‌ای و تدوین طرح آمایش سرزمین شهرستان کازرون متناسب با ظرفیت‌های این منطقه را با کمک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و به کار گیری ظرفیت‌های این دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و دانشگاهی کازرون در سطوح ملی و محلی حرکت می‌دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های منطقه‌ای شهرستان کازرون افزود: شهرستان کازرون در حوزه‌هایی مانند باستان‌شناسی، گردشگری، نفت و گاز، کشاورزی، صنعت و... دارای ظرفیت‌های بسیار حائز اهمیت و مهمی است و هدف‌گذاری توسعه‌ای دانشگاه سلمان فارسی کازرون بایستی متناسب با این ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرستان باشد، به گونه‌ای که بتواند بیشترین و مطلوبترین بازدهی را ایجاد نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان کازرون همچنین با تصریح بر ضرورت برطرف نمودن چالش‌های پیش‌روی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاهیان در کمک به حل مسائل جامعه تأکید کرد و افزود: اساتید و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توانند اثرگذاری مطلوب‌تری در حل مسائل جامعه داشته باشند. رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه در راستای خدمت به شهرستان حرکت کنند و با تکیه به غنای فرهنگی، انقلابی و... کازرون به تولید دانش بپردازند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری نشست و بازدید میدانی، اینجا را کلیک کنید.

 


( ۲ )

نظر شما :