در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و متولیان و مروجین فرهنگ غدیر بررسی شد

ظرفیت‌شناسی نهادهای دولتی، مردمی و دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۳۳
بعد از ظهر امروز، ۳۱ تیرماه، نشست هم‌اندیشی شناسایی راهبردهای ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر با حضور امام جمعه کازرون، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دبیر ستاد بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کازرون، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و متولیان و مروجین فرهنگ غدیر سطح شهرستان، در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار و حاضرین در جلسه ضمن بررسی ظرفیت‌های مختلف نهادهای دولتی و مردمی، به بحث و بررسی پیرامون راهکارها و راهبردهای تقویت بسترها و فعالیت‌های مختلف در این حوزه پرداختند.
ظرفیت‌شناسی نهادهای دولتی، مردمی و دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس و بسیج دانشجویی شهرستان کازرون برگزار شد، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فرهنگی این دانشگاه، خاطر نشان نمود: باتوجه به نام این دانشگاه که به نام صحابه گرانقدر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نامگذاری شده است، در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش کرده‌ایم سلوک رفتاری سلمان فارسی را در وجوه مختلف عملکردی دانشگاه تقویت کنیم. در حال حاضر نیز مشغول به‌روزرسانی برنامه راهبردی دانشگاه هستیم و در تلاشیم تا از این ظرفیتِ برنامه‌ریزی، برای تقویت چشم‌اندازهای دینی و مذهبی دانشگاه نیز بهره ببریم. این موضوع بستر مناسبی برای تقویت سازوکارهای همکاری با مراکز بین‌المللی از جمله بنیاد بین‌المللی غدیر فراهم کرده است که امیدواریم با تقویت همکاری‌ها بتوانیم این ظرفیت را عملیاتی نماییم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین تصریح نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون آمادگی کامل دارد تا ظرفیت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... خود را در جهت ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در تعاملی هم‌افزا با تمامی مجموعه‌های فرهنگی در سطح استان فارس و شهرستان کازرون فعال‌تر نماید. در این راستا علاوه بر آنکه آماده تبیین دقیق‌تر محورهای فعالیت در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد بین‌المللی غدیر هستیم، در سطح شهرستان کازرون نیز آماده نقش‌آفرینی و فعالیت می‌باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون، با مروری بر ضرورت پرداختن در قالب مبانی علمی و فعالیت‌های ترویجی در حوزه غدیر، به نقش موثر دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی در سطح منطقه اشاره کرد و خاطر نشان نمود: بنده از محوریت همیشه پیش‌برنده و پویای دانشگاه سلمان فارسی کازرون که با حضور و فعالیت رئیس این دانشگاه، فعلیت مشهود و اثرگذاری یافته است، تشکر می‌کنم. امیدوارم در حوزه غدیر نیز با نقش‌آفرینی این دانشگاه و سایر نهادها و ظرفیت‌های مختلف بتوان خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه نمود.

امام جمعه کازرون همچنین با اشاره به مشکلات اجرایی گوناگون، تصریح نمود: علیرغم دغدغه‌های متعدد و ارزشمندی که وجود دارد، کمتر توانسته‌ایم آنها را به منصه‌ظهور برسانیم و این دغدغه‌ها را به فرهنگ تبدیل کنیم. نیاز داریم کمیسیون‌هایی در حوزه‌های مختلف با مشارکت افراد دغدغه‌مند تشکیل شوند و زمینه عملی و اجرایی برای تحقق عینی و مشهود این دغدغه‌ها را فراهم بیاورند.

در ادامه این نشست، مسئولان، اساتید دانشگاه‌ها و متولیان و مروجین فرهنگ غدیر در شهرستان کازرون، ضمن بیان دیدگاه‌هایشان پیرامون راهبردهای ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر، به بیان برخی از چالش‌های موجود و راهکارهای عبور از آنها پرداختند. همچنین با مرور دستاوردها و فعالیت‌های نهادهای دولتی و مردمی، پیشنهادهای متعددی پیرامون فعالیت‌های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ غدیر را مطرح نمودند.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر ستاد بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس، با تقدیر از حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همراهی نهادهای مختلف شهرستان در این راستا، به مرور تأثیرگذاری برخی از علمای کازرون در حوزه غدیر پرداخت و خاطر نشان نمود: فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس از سال 93 و با تکیه کامل به حمایت‌های مردمی شروع شد. خوشبختانه در این مسیر همراهی‌های آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز که از چهره‌های مطرح کازرون در سطح کشور محسوب می‌شوند را داشتیم و گام‌های خیر ایشان در روند حرکت بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس، ثمرات ارزشمندی را به همراه داشت.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس در ادامه با تصریح بر وجود ظرفیت‌های بالقوه و موثر مردمی در سطح جامعه برای فعالیت در حوزه غدیر، خاطر نشان نمود: در تمام این سال‌ها با تکیه به ظرفیت‌های مردمی، موفق به برداشتن گام‌های متعددی در سطح استان شده‌ایم و در حال حاضر در 22 محور مشغول به فعالیت هستیم. دوره‌های تخصصی، فضای مجازی، جشنواره‌ها، اطعام در اعیاد، ترویج خطبه غدیر در قالب‌های مختلف فرهنگی و... از جمله حوزه‌هایی است که در آنها فعالیت می‌کنیم. فعالیت‌های بنیاد در سطح شهرستان‌ها نیز دنبال می‌شود که در کازرون امیدواریم با همراهی همه نهادهای فعال در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و به ویژه دانشگاه سلمان فارسی کازرون بتوانیم فعالیت‌های سطح شهرستان کازرون را نیز تقویت نماییم.


نظر شما :