با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و معرفی پژوهشگران برگزیده صورت پذیرفت

هفته پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۳۰ خبر اول
تعداد بازدید:۸۹۷
هفته پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون با برگزاری کارگاه‌های مختلف، نشست‌های تخصصی و معرفی پژوهشگران برگزیده این دانشگاه، برگزار شد.
هفته پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به مناسبت فرا رسیدن روز پژوهش و همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، مجموعه برنامه‌هایی با هدف گرامیداشت روز پژوهش از سوی مدیریت امور پژوهشی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون طرح‌ریزی و اجرا گردید. طی این برنامه‌ها که از روز یکشنبه 27 آذرماه آغاز و تا روز دوشنبه 5 دی‌ماه 1401 ادامه داشت، مجموعه کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با تدریس و سخنرانی دکتر علی‌محمد محمودی، دکتر مهدی رستمی، دکتر علی غفارپناه، دکتر محمدرضا پورکریمی، دکتر یاسر خواجوی و دکتر آرام امامی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز دکتر محمدرضا پورکریمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن ارایه گزارشی به بیان دستاوردهای مختلف پژوهشی این دانشگاه طی یک سال گذشته و تشریح چشم‌اندازهای پیشِ ‌رو پرداخت. ایشان همچنین با اشاره به آیین‌نامه انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون به تشریح این آیین‌نامه پرداخت و تصریح نمود در برخی موارد، فاصله پژوهشگران بسیار اندک و در حد یک امتیاز بود.

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های پژوهشگران این دانشگاه و تشکر از معاونت آموزشی و پژوهشی جهت برنامه‌ریزی و برگزاری مجموعه برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش، با قرائت فرازی از وصیت‌نامۀ شهید اثنی‌عشری از شهدا والامقام کازرون در دوران جنگ تحمیلی، تصریح نمود: انتظارات از جامعه علمی زیاد است و بایستی با مجاهدت‌های علمی بی‌وقفه، تلاش کنیم در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعیمان و کمک به حل مسائل جامعه، گام برداریم. خوشبختانه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون و مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، زمینه‌های مناسبی نیز برای تحقق این مهم فراهم آمده است که امیدواریم با همراهی سایر دستگاه‌های مختلف در سطح شهرستان و استان، شاهد بهره‌وری حداکثری آنها باشیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین ارتقاء سه نفر از اعضاء هیئت علمی به مرتبه دانشیاری و قرارگیری یک عضو هیئت علمی این دانشگاه در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا طی یک سال گذشته را در کنار سایر موفقیت‌های علمی و پژوهشی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون از جمله چاپ چندین جلد کتاب و انتشار مقالات متعدد در نشریات معتبر علمی داخلی و بین‌المللی، نشانه‌هایی آشکار از ظرفیت‌های علمی بالای اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برشمرد و با اشاره به سیاست‌گذاری‌های وزارت عتف، افزود: رویکردها و راهبردهای کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سمت بسترسازی جهت تقویت حوزه‌های پژوهشی و فناورانه است. راه‌اندازی معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، تأکید بر تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اجرایی نمودن نظام ایده‌ها و نیازها و... علاوه برآنکه بر اهمیت جایگاه پژوهش و فناوری در سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید می‌کند، بر ضرورت نقش‌آفرینی هرچه بیشتر اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران جهت تحقق این راهبردها نیز حکایت می‌کند و امیدواریم پژوهشگران دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز بتوانند نقش خود را در تحقق این سیاست‌گذاری‌ها به خوبی ایفا نمایند.

گفتنی است در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از پژوهشگران برگزیده این دانشگاه طی یک‌سال گذشته نیز تقدیر به عمل آمد. بر این اساس دکتر مهدی عسکری در دانشکده علوم پایه، دکتر زیبا قلاوندی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی به عنوان پژوهشگران برگزیده هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مورد تقدیر قرار گرفتند و از فعالیت‌های پژوهشی دکتر مهدی منعمی از دانشکده فنی و مهندسی تقدیر شد. همچنین از سهراب سعیدی، دانشجوی مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی نیز به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشجویی تقدیر شد. دکتر بهروز خسروپور، دکتر محمدرضا پورکریمی و دکتر پریسا عبدالرضاپور نیز که طی یک سال گذشته موفق به ارتقاء از مرتبه استادیاری به دانشیاری شده بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند.


( ۱۰ )

نظر شما :