قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست ۳۳۳ پژوهشگر پراستناد کشور

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۴ کد : ۲۵۹ خبر اول
تعداد بازدید:۸۱۶
براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دکتر مسلم عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در جمع ۳۳۳ پژوهشگر پراستناد کشور در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفت.
قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست ۳۳۳ پژوهشگر پراستناد کشور

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، به طور سالانه با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می‌‌نماید. در گزارشی که به تازگی از سوی این موسسه منتشر شده، پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی 10 ساله (1399-1390) معرفی شده‌اند. 

بنا بر اعلام دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس ISC: تحلیل و روند انتخاب، با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌‌های نرم‌افزاری آغاز می‌شود. در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یک‌دست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود، انجام می ‌پذیرد. پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌‌اند، مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پراستناد براساس حدود آستانه استنادی (Threshold) به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر در نظر گرفته می‌شوند. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

وی افزود: تعداد 333 نفر پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) شناسایی و در 16 حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر دسته‌بندی شده‌اند. 

براساس فهرست منتشر شده، دکتر مسلم عباسی در حوزه موضوعی روانشناسی با 260 استناد، در جمع 333 پژوهشگر پراستناد کشور در حوزه‌های علوم‌انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفته است.

به دنبال کسب این موفقیت، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تبریک به دکتر عباسی، بر شایستگی‌های و توانمندی‌های علمی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون تأکید نمود و خاطر نشان کرد: کسب مداوم موفقیت‌های مختلف علمی توسط اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نشان‌دهندۀ ظرفیت‌های علمی بالای اعضاء هیئت علمی و توانمندی مطلوب علمی و پژوهشی این دانشگاه است. حضور اعضاء هیئت علمی جوان و توانمند، یکی از مزیت‌ها و نقاط قوت دانشگاه سلمان فارسی کازرون است که امکان مناسبی را هم در اختیار دانشجویان این دانشگاه برای کسب دانش و مهارت‌افزایی قرار داده و هم بستر بالقوۀ مناسبی را پیش‌روی جامعه، نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی قرار داده تا بتوانند با استفاده از دانش و توانمندی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نسبت به حل مسائل جامعه و افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات اقدام کنند. 

گفتنی است، دکتر مسلم عباسی، عضو هیئت علمی بخش روانشناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و رئیس مرکز مشاوره، بهداشت و درمان این دانشگاه است. دکتر عباسی علاوه بر دستاوردهای علمی متعدد که در قالب چاپ مقاله‌ها در مجله‌های معتبر علمی و ارائه مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی به دست آورده، موفقیت‌های متعددی را در مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز کسب نموده که از جملۀ آنها می‌توان به انتخاب این مرکز به عنوان مرکز مشاوره نمونه کشور اشاره کرد.


( ۱۳ )

نظر شما :