در نشست مشترک مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کازرون صورت پذیرفت

بررسی زمینه توسعه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت گسترش مهارت‌آموزی دانشجویان

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۹ کد : ۲۶۰ خبر اول
تعداد بازدید:۸۲۲
طی نشست مشترکی که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، برخی دانشجویان فعال در حوزه‌های کارآفرینی در انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کازرون و مدیر آموزش این مرکز برگزار شد، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها با هدف افزایش مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی زمینه توسعه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت گسترش مهارت‌آموزی دانشجویان

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر ابراهیم اژدری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با تصریح بر سیاست‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بسترسازی‌های صورت گرفته جهت تحقق این سیاست‌ها در بدنۀ مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: حرکت به سمت حوزه‌های فناورانه که یکی از ملزومات آن کسب مهارت‌آموزی است، از جمله راهبردهای کلیدی وزارت علوم محسوب می‌شود. در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم تا در جهت تحقق این راهبرد و رویکردهای مدیریتی دانشگاه، ضمن بسترسازی برای فعالیت دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف علمی و کانون‌های کارآفرینی و نوآوری، زمینه حضور بیشتر دانشجویان در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی و همچنین حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم آوریم.

دکتر اژدری همچنین ضمن تأکید بر توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان این دانشگاه، خاطر نشان نمود: فعالیت قابل توجه این دانشجویان در قالب‌های گوناگون و به ویژه از طریق تشکل‌های مختلف دانشجویی اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، بسیج دانشجویی و... این امکان را فراهم آورده که بتوان با تقویت توانمندی‌های مهارتی آنها در کنار دانشی که در سطح دانشگاه کسب می‌کنند، چشم‌اندازهای مناسب‌تری برای امکان اشتغال و جذب مناسب‌تر و موثرترشان در بازار کار فراهم نمود.

سیروس باقریه، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاه‌ها و راهبردهای هم‌افزا و تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مهارت‌آموزی دانشجویان را یکی از ویژگی‌های مهم و تعیین‌کننده برای ورود آنها به بازار کار برشمرد و خاطر نشان نمود: تجربه‌ها و بررسی‌های متعدد نشان داده چنانچه جوانان و به ویژه دانشجویان، موفق شوند در حوزه‌های مورد علاقه و تخصصی خود، مهارت‌های کاربردی را فراگیرند، امکان جذب آنها در بازار کار تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. بر همین اساس نیازسنجی‌های آموزشی، از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده و ما نیز تلاش کرده‌ایم ذیل این نیازسنجی‌ها، بسترسازی‌های مناسب و با سطح کیفی مطلوبی را در اختیار گروه‌ها و متقاضیان مختلف و به ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهی قرار دهیم.

در ادامه این نشست چارچوب‌های کلی و طرح‌های جاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت مهارت‌آموزی به دانشجویان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مسئولان و دانشجویان شرکت‌کننده در این نشست به بررسی و امکان‌سنجی شیوه‌های تحقق آنها در تعامل بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون پرداختند.  

گفتنی است در پایان، شرکت کنندگان در این نشست از برخی کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون بازدید کردند و از نزدیک با زیرساخت‌ها و امکانات مستقر در این مرکز، آشنا شدند.

 

 


( ۲ )

نظر شما :