برپایی نشست شورای مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور دکتر فریدون عباسی‌دوانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۹ کد : ۲۸۱ خبر اول
تعداد بازدید:۶۴۵
صبح امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، نشست شورای مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برگزار و پیرامون مسائل مختلف دانشگاه و چشم‌اندازهای پیش‌روی آن گفتگو و تبادل نظر صورت پذیرفت.
برپایی نشست شورای مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور دکتر فریدون عباسی‌دوانی

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تقدیر از همراهی‌ها و حمایت‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی در حوزه‌های مختلف فعالیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به ارایه گزارشی از دستاوردهای محقق شده و همچنین بسترسازی‌های ایجاد شده جهت دستیابی به چشم‌اندازهای توسعه‌ای این دانشگاه پرداخت و خاطر نشان نمود: پشتیبانی‌های دکتر عباسی‌دوانی از دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه سلمان فارسی کازرون، باعث شد تا در مسیر دستیابی به چشم‌اندازهای مدیریتی این دانشگاه، دستاوردهای قابل توجهی داشته باشیم. اکنون سند راهبردی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با چشم‌اندازهای توسعه‌ای و متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی منطقه و مطالبات عمومی مردم شریف شهرستان کازرون به تصویب رسیده و در دستور کار اجرایی دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین خاطر نشان نمود: در افق‌های کاری جدید دانشگاه، افزایش توان مهارتی دانشجویان جهت کمک به حل مسئله اشتغال، توسعۀ مراودات علمی، پژوهشی، فرهنگی و... با دانشگاه‌ها و نهادهای متولی در منطقه، بسترسازی برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب مرکز نوآوری انرژی و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون، تحرک بیشتر در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش‌آفرینی بیشتر همکاران هیئت علمی در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برون و درون دانشگاهی، اهتمام جدی در جهت راه‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی و... از جملۀ موارد ترسیم شده‌ای هستند که امیدواریم با بسترهای مناسبی که ایجاد شده و همت مضاعف دانشگاهیان و همراهی مسئولان مربوطه، منجر به دستیابی به موفقیت‌های مطلوبی شود.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین از آمادگی این دانشگاه جهت انعقاد توافقنامه با شرکت‌ها و صنایع مستقر در کازرون با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پرورش نیروی کارشناس مورد نیاز این شرکت‌ها و صنایع براساس ساز و کارهای بورسیه‌ای خبر داد.

در ادامه این نشست، دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی با اشاره به نیازهای جامعه و انتظاراتی که از دانشگاه‌ها وجود دارد، به مذاکره اخیر خود با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اشاره کرد و خاطر نشان نمود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، آمادگی خود را برای حمایت از شرکت‌ها و ابرشرکت‌های دانش‌بنیان در کازرون اعلام کرده و طی مذاکره‌ای که داشتیم، ظرفیت پیش‌بینی شده برای کازرون را افزایش دادیم. استفاده از این فرصت، نیازمند هرچه فعال‌تر شدن اعضاء هیئت علمی و برقراری ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت است.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود صنایع جدید به کازرون اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن دانشگاه و صنعت در کنار یکدیگر می‌تواند برای هر دو دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد. دانشگاه‌‌ها می‌توانند با انجام پروژه‌های مطالعاتی بخشی از نیازهای هزینه‌ای خود را برطرف نمایند و شرکت‌ها و صنایع هم از ظرفیت‌های علمی دانشگاهیان در روندهای مختلف تولید و عرضۀ محصول بهره ببرند. علاوه بر اینها صنایع مستقر می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، به حل مشکلات جاری دانشگاه‌ها نیز کمک کنند.

دکتر عباسی‌دوانی تحقق این موارد را مستلزم تحرک هرچه بیشتر منطقه در این حوزه‌ها و توجه بیشتر به پرورش دانشجویان دارای مهارت دانست و بر ضرورت حرکت به سمت استاد تربیتی که بتواند ضمن مهارت‌افزایی، سرمایه انسانی در تراز معیارهای جمهوری اسلامی ایران را پرورش دهد، تأکید نمود.

گفتنی است در ادامۀ این نشست، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، معاونان و مدیران این دانشگاه به بیان مسائل مختلف پیش‌روی دانشگاه و طرح پیشنهادهایی برای کمک به حل آنها و تقویت مسیر حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون پرداختند.


( ۶ )

نظر شما :