دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح نمود

فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، امیدآفرین و از نیازهای امروز جامعه است

۰۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۲ کد : ۳۱۵ خبر اول
تعداد بازدید:۱۲۴۴
دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جمع دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن حائز اهمیت توصیف نمودن ساختارها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده در این دانشگاه و با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، بر اهمیت و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان تأکید نمود و این فعالیت‌ها را امیدآفرین و از نیازهای اصلی امروز جامعه توصیف کرد.
فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، امیدآفرین و از نیازهای امروز جامعه است

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سفر یک روزه خود به دانشگاه سلمان فارسی کازرون که صبح امروز، 8 شهریورماه صورت پذیرفت، در نشستی مشترک با دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه و مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی و جمعی از دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه شرکت نمود.

دکتر کلانتری در این نشست پس از دریافت گزارشی از زیرساخت‌ها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و فعالیت‌های صورت پذیرفته از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، خاطر نشان نمود: مجموعۀ فعالیت‌های صورت گرفته و ساختارهای ایجاد شده در قالب‌های متنوع و پردامنه‌ای از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، بسیج و تشکل‌های اسلامی، نشان دهندۀ سرانۀ قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این دانشگاه است. علاوه بر این شاهد هستیم که تاکنون چندین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون در این دانشگاه برگزار شده که این موضوع نیز قابل تقدیر بوده و علاوه بر نشان دادن اهمیت دانشگاه در بین مسئولان حوزه فرهنگ این شهرستان، حاکی از تلاش دانشگاه برای تأثیرگذاری در حوزه‌های فرهنگی و قرار گرفتن در کنار سایر نهادهای متولی نیز هست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رویکردهای وزارت عتف، خاطر نشان نمود: اعتقاد ما این است که درهای دانشگاه باید به روی مردم و مسئولان باز باشد. مسائل فرهنگی جامعه باید مسائل فرهنگی دانشگاه باشد و این مسائل همواره روی میز دانشگاه قرار بگیرد.

دکتر کلانتری در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت‌های دانشجویی و حمایت از دانشجویان برای فعالیت در قالب تشکل‌های مختلف دانشجویی، خاطر نشان کرد: کارهای فرهنگی که توسط دانشجوها برگزار می‌شود، کم‌هزینه‌تر، مردمی‌تر و معطوف به هدف‌تر است و علاوه بر آن باعث توانمند شدن دانشجویان و پرورش بیشتر آنها نیز می‌شود. این فعالیت‌ها می‌توانند در عرصه نشاط اجتماعی و امیدافزایی در سطح جامعه نیز اثرگذار باشند. خوشبختانه قاطبۀ فعالیت‌های جهادی کشور در قالب فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی صورت می‌گیرد و این مسئله نقطه اتکایی امیدوار کننده است.

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های مجموعۀ معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، حضور و فعالیت دانشجویان مستعد، فعال و توانمند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی را یکی از ویژگی‌های بارز این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: در کنار ظرفیت‌های بالای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، هنری و... موجود در شهرستان کازرون، توانمندی‌ها و شور و نشاط بالای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، وظایف فرهنگی ما را سنگین‌تر کرده است. بر همین اساس در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دانشگاه تلاش کرده‌ایم متناسب با ظرفیت‌های موجود از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان حمایت کنیم. علاوه بر این، مجموعه برنامه‌های مختلف دیگری از جمله نشست‌های تخصصی اندیشه‌ورزی در مکتب عاشورا، شناخت‌شناسی سلمان فارسی و روایت‌گری دفاع مقدس را در تقویم ثابت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه قرار داده‌ایم و همچنان در تلاش هستیم تا با تقویت حمایت‌ها از دانشجویان بتوانیم اثربخشی آنها در فضاهای فرهنگی و هنری جامعه را بیشتر کنیم.

گفتنی است پیش از صحبت‌های دکتر کلانتری، دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی حاضر در این نشست به بیان نقطه‌نظرها، تبیین چالش‌ها و طرح پیشنهادهایی درخصوص بهبود و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان پرداختند.

همچنین در این نشست و به دنبال برگزیده شدن محسن عباسپور، کارشناس کانون‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جشنواره ملی رسانه‌های کشور، با اهداء لوح تقدیری از وی تجلیل به عمل آمد.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر این نشست و گزارش تصویری سفر یک روزه دکتر کلانتری به دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اینجا را کلیک نمایید. 

 


( ۲ )

نظر شما :