برگزاری نشست مشترک اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دکتر فریدون عباسی‌دوانی

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰ کد : ۳۴۹ خبر اول
تعداد بازدید:۳۱۸
شامگاه دوشنبه، ۸ آبان ماه، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن دیدار با دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت امناء دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به گفتگو و تبادل نظر پیرامون فعالیت‌های دانشگاه پرداختند.
برگزاری نشست مشترک اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دکتر فریدون عباسی‌دوانی

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر عباسی‌دوانی، در این دیدار ضمن تبریک به دکتر علیرضا فارسی‌نژاد به واسطه انتخاب وی به سمت ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون و آرزوی موفقیت برای ایشان و همچنین با تقدیر از تلاش‌های دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس سابق این دانشگاه، بر اهمیت و نقش کلیدی پژوهش در فعالیت‌های دانشگاه تأکید و خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه سلمان فارسی کازرون باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنند و با انعقاد قرارداد با صنایع، پروژه‌های پژوهشی را دنبال نمایند. درصورت حرکت اصولی در این مسیر، می‌توان ضمن حمایت مناسب از اعضاء هیئت علمی، بخشی از مشکلات مالی را نیز کاهش داد و برطرف نمود. بنابراین بایستی رونق پژوهشی ایجاد شود تا جایی که دانشگاه جلوتر از صنایع حرکت کند. دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند در کنار صنایعی که در حال استقرار در این شهرستان هستند قرار بگیرد و نیازهای پژوهشی آنها را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه کازرون افزود: این امکان وجود دارد که در حوزه‌های نفت و گاز، هوش مصنوعی، گل و گیاهان بومی و سایر ظرفیت‌های موجود، فعالیت‌های پژوهشی را آغاز کرد. به عنوان مثال با راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌توان این دانشگاه را به قطب هوش مصنوعی در غرب استان فارس تبدیل کرد و نیازهای منطقه را پاسخگو بود.

دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه زمینۀ خدمت در شهرستان کازرون و دانشگاه سلمان فارسی کازرون و این شهرستان فراهم شده است، به تشریح هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای فعالیت دانشگاه پرداخت و خاطر نشان نمود: با باوری که به توسعۀ دانشگاه و ظرفیت‌های منطقه داریم، امید زیادی به افزایش تأثیرگذاری‌های مختلف آموزشی و پژوهشی آن داریم. همراهی و رویکردهای مثبت مسئولان شهرستان و استان، توان مضاعفی برای فعالیت‌ها ایجاد کرده است و در تلاش هستیم با استفاده از همۀ ظرفیت‌های موجود، حرکت توسعه‌ای دانشگاه را سرعت ببخشیم.


نظر شما :