جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۴ کد : ۳۵۶ خبر اول
تعداد بازدید:۵۵۰
جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با حضور اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، دکتر عبدالله حاجی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و جمعی از اعضاء هیئت علمی و دانشجویان ورودی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون، برگزار شد.
جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این آیین ضمن تبریک به دانشجویان برای آغاز فصلی جدید در زندگی و کسب موفقیتشان در ورود به دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: امیدوارم دانشجویان در کنار اساتید و کارکنان خوبی که این دانشگاه حضور دارند، شروع خوبی در حوزه‌های مختلف هویت دانشجویی داشته باشند. چشم‌اندازی برای کشور و نظام تعریف شده که قرار است با وجود اساتید و دانشجویان به آن دست پیدا شود. بدون قشر فرهیخته و تحصیلکرده به آن اهداف و آرمان‌ها نمی‌رسیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه از این جهت با حوزه‌های دیگر متفاوت است که در اینجا همۀ مولفه‌های شخصیتی انسان می‌تواند با هم و توأمان رشد کند، به مولفه‌هایی همچون هویت ملی، هویت دینی و مذهبی، هویت علمی، هویت سیاسی و بُعد تربیتی اشاره کرد و با تشریح هر یک، خاطر نشان نمود: دانشجو همانطور که از اسمش پیداست، یعنی کسی که دانش را طلب می‌کند. ما باید طلب کنیم. اگر دانشجو، دانش را طلب کرد، استاد هم خودش را با او هماهنگ می‌کند. در همۀ این ابعاد باید هم مطالبه‌گر و هم مسئولیت‌پذیر و نقش‌آفرین باشیم. امیدواریم بتوانیم بستری فراهم کنیم که در یک فضای سالم، استعدادهای شما شکوفا شود و پرورش پیدا کند.

در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تأکید بر اینکه دانشجو همچون موتور محرک جامعه است، بر نقش‌آفرینی و اثرگذاری‌های ویژه و برجستۀ دانشجویان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و با اشاره به وظایف هر یک از ارکان مختلف دانشگاه، ابراز امیدواری نمودن دانشجویان بتوانند با درک درستی از مسئولیت‌های اجتماعی و علمی که بر عهده دارند، این دوران تحصیلی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند.

حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این آیین طی سخنانی خاطر نشان نمود: از نگاه اجتماعی و در دیدی عمومی، عالی‌ترین شخصیت را دانشجو می‌دانیم. نگاه‌های عموم اقشار و گروه‌های مختلف جامعه، اعم از خانواده و سایر گروه‌ها به سمت شماست و از شما انتظارها و توقعاتی دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از تمامی اوقات و زمان‌هایی که در اختیار دارید، نهایت استفاده و بهره‌برداری را در جهت افزایش دانش و آگاهی‌تان داشته باشید، افزود: دو پیشنهاد به شما دانشجویان دارم. اول اینکه دائماً سرگذشت بزرگان را بخوانید و دوم اینکه با رتبه‌های بالاتر از خودتان ارتباط داشته باشید. این دو پیشنهاد می‌تواند به شما در مسیر یافتن راه‌های موفقیت و خدمت به جامعه کمک کند.

دکتر عبدالله حاجی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) نیز در بخش دوم این آیین که در قالب برگزاری نشست‌هایی آموزشی برگزار شد، با تأکید بر لزوم توجه دانشجویان به افزایش آگاهی‌های سیاسی و کسب اطلاع از جوانب مختلف شرایط روز و مولفه‌های مختلف موثر بر آنها، به تشریح وقایع اخیر غزه و تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت و ضمن ارائۀ تبیینی از ریشه‌ها و عوامل شکل‌گیری آن، به بررسی پیامدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت آن پرداخت.

ایشان همچنین کنشگری سیاسی را یکی از وجوه مشخص و برجستۀ دوران دانشجویی برشمرد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، نقش‌آفرینی برجسته دانشجویان و نشاط سیاسی آنها را یکی از محورهای حائز اهمیتی دانست که می‌تواند منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور شود.

گفتنی است در بخش‌های مختلف دیگری از این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و توسط کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی برگزار شد، جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دانشگاه به تشریح حوزه‌های مختلف و آموزش دستورالعمل‌ها و نکاتی پرداختند که در دوران دانشجویی بایستی مورد توجه قرار گیرند. همچنین نماینده‌ای از سازمان تأمین اجتماعی، حمایت‌های این سازمان از دانشجویان را تشریح نمود.

 

 

جهت مشاهده گزارش تصویری این مراسم، اینجا را کلیک کنید.


( ۶ )

نظر شما :