با حضور دانشگاهیان صورت پذیرفت

نشست تبیینی «منطق امام و رهبری در مواجهه با آمریکا؛ به همراه تحلیل وقایع اخیر غزه و طوفان‌الاقصی» برگزار شد

۱۸ آبان ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۷ کد : ۳۵۷ خبر اول
تعداد بازدید:۳۹۸
نشست تبیینی «منطق امام و رهبری در مواجهه با آمریکا؛ به همراه تحلیل وقایع اخیر غزه و طوفان‌الاقصی» با سخنرانی دکتر عبدالله حاجی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و برخی دیگر از دانشگاهیان این شهرستان، در سالن اجتماعات علامه دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
نشست تبیینی «منطق امام و رهبری در مواجهه با آمریکا؛ به همراه تحلیل وقایع اخیر غزه و طوفان‌الاقصی» برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر عبدالله حاجی‌زاده در این نشست با مروری بر وقایع تاریخی و بسترهایی که زمینه‌ساز اجرای عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس شده، این عملیات را موجب شکست چند بعدی رژیم غاصب صهیونیستی برشمرد و خاطر نشان نمود: اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، شکست امنیتی، تکنولوژیکی و شکست سلطۀ هژمونیک و شکست سیاسی صهیونیست‌ها را در پی داشت. برای همین هم رژیم صهیونیستی که قافیه را باخته، شروع به انجام عملیات روانی کرده است.

وی با تصریح بر ضرورت برخورداری از بینشی عمیق و دقیق در چنین فضایی افزود: این امر ارزشمند را بایستی در فضای کنونی جهانی ببینیم. فضایی که به شکل‌گیری نظم نوین جهانی برمی‌گردد و مبتنی بر این نظم، قاعده‌های گذشته تغییر می‌یابند و دیگر نمی‌توان نگاه‌ها و ساختارهای ارباب رعیتی که در نظام کهن جهانی رایج بوده را پذیرفت. در چنین فضایی، مقاومتی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و به عنوان الگویی توسط گروه‌ها و جریان‌های مختلف دنبال شده و گسترش یافته است، کلیدی‌ترین مبنای تغییر این نظام کهنه محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به منطق امام و رهبری که در سیاست‌گذاری‌های کلان نظام جمهوری اسلامی استمرار دارد، خاطر نشان نمود: منطق جمهوری اسلامی این است که مبتنی بر کرامت وارد می‌شود. در چنین نگاهی، نظام ارباب ـ رعیتی جایگاهی ندارد. بنابراین نظم قدیم جهانی که برخی کشورها در جایگاه سلطه قرار بگیرند، قابل قبول نیست.

دکتر حاجی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه رأی مردم در مبانی و چارچوب‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران، تحلیلی ساختاری از وضعیت‌های مختلفی که می‌تواند اتفاق بیفتد و مولفه‌های چهارگانۀ موثر بر انتخابات ارائه نمود و خاطر نشان کرد: رأی مردم، جزء اعتقادات فقهی و سیاسی امام و رهبری است. چنین اعتقادی که در نظام ساختاری جمهوری اسلامی ایران هم نمود یافته، زمینۀ مناسبی برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان فراهم می‌آورد. با مشارکت حداکثری و انتخاب حداکثری است که می‌توان نتایج رضایت‌بخشی را شاهد بود که منجر به وحدت حداکثری در عمل شود. بر این اساس امیدواریم با برپایی انتخاباتی پرشور، وحدت حداکثری را تقویت کرده و زمینۀ قانونی برای مطالبه حداکثری فراهم آوریم.

 

 


( ۱ )

نظر شما :