دکتر علیرضا راستی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، همزمان با روز پژوهش خبر داد

تقویت رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزۀ پژوهش

۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۳۸۸ خبر اول
تعداد بازدید:۲۰۲
همزمان با فرارسیدن روز پژوهش، دکتر علیرضا راستی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن ارائۀ گزارشی از رویدادهای برگزار شده به مناسبت گرامی‌داشت هفته پژوهش در این دانشگاه، از تقویت رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاهیان این دانشگاه و استفادۀ بیشتر از ظرفیت شورای پژوهشی خبر داد.
تقویت رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزۀ پژوهش

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا راستی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، درخصوص فعالیت‌های برگزار شده در طول هفتۀ پژوهش، ضمن تقدیر از زحمات و حمایت­های بی­دریغ دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه و مجموعۀ هیئت رئیسه و بخش‌های مختلف دانشگاه، خاطر نشان نمود: در هفتة پژوهش سال جاری یعنی در بازة زمانی ۲۵-۱۸ آذر ۱۴۰۲، مجموعة سرپرستی مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه با همراهی و مساعدت سایر همکاران که جا دارد مراتب تقدیر خودم را از آن‌ها به عمل بیاورم، چهار سخنرانی و یک کارگاه برگزار نموده است. سخنرانان، متشکل از اعضای هیئت علمیِ سه دانشکدة دانشگاه بودند. از دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دکتر مهدی رستمی و دکتر علیرضا راستی، از دانشکدة علوم پایه، دکتر ابوذر بازیاری و از دانشکدة فنی و مهندسی، دکتر میثم رضایی و مهندس پرهام ارجمند به ارایه بخشی از دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.

دکتر راستی همچنین ضمن تقدیر از همکاری‌ها و پشتیبانی‌های دکتر بهروز خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی، دکتر فرهاد براتی، معاون مالی و اداری، همکاران حوزه‌های ریاست و روابط‌عمومی، پژوهش و فناوری و فاطمه راسخی، کارشناس آموزش دانشگاه سلمان فارسی کازرون، درخصوص انجام برنامه‌های هفتۀ پژوهش، به حوزه‌های متنوعی اشاره کرد که در ارائه‌های هفتۀ پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون به آنها پرداخته شد و افزود: موضوعات تخصصی ارائه شده در سخنرانی‌ها و کارگاه هفتة پژوهش که حیطه‌های گسترده‌ای را از جمله شهرسازی تاکتیکال، بهره‌برداری از مدل‌های آماری در شرکت‌های بیمه برای پیش‌بینی احتمالات ورشکستگی، داده‌کاوی و تحلیل احساسات، متن‌کاوی گزارش داوری مقالات در نشریات، و آشنایی با انجام مراحل پژوهش را در بر می‌گرفت، به زبانی قابل فهم و ملموس توسط سخنرانان به مخاطبان عرضه شد. از سوی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان، به ویژه دانشجویان نوورود، استقبال نسبتاً خوبی از برنامه‌ها، به عمل آمد. برای نخستین بار شاهد ارائة مشترک یکی از استادان (مهندس پرهام ارجمند) با دانشجوی ایشان بودیم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌ریزی‌ها و چارچوب‌های حرکتی در نظر گرفته شده برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و خاطر نشان نمود: اعتقاد داریم انجام پژوهش و نشر یافته‌های آن در قالب چاپ مقالات و ایراد سخنرانی صرفاً نباید محدود به فعالیت‌های اعضای هیئت علمی و منحصر به بازة زمانی هفتة پژوهش باشد، بلکه باید به صورت یک فرهنگ سازمانی در مجموعه در طول سال ساری و جاری شود و با برنامه‌ریزی همراه باشد. در این دوره با استفادة بیشتر از ظرفیت شورای پژوهشی دانشگاه، که از مجموعه‌ای از همکارانِ به لحاظ پژوهشی توانمند و صاحب نظر تشکیل شده است، کوشیده‌ایم با دید حمایتی بیشتری به فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی نگاه کنیم.

وی در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون خبر داد و گفت: در این راستا و طبق مصوبة اخیر شورا، بنا داریم طی روزهای آتی، از دانشجویان برتر پژوهشگر دانشگاه به تفکیک مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری) تقدیر به عمل آید. هم‌چنین، برای ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی یاوران علمی، تجلیل از پژوهشگر برگزیدة این عرصه را هم در دستور کار داریم.


نظر شما :