در آیینی با حضور جمعی از دانشگاهیان و مسئولان شهرستان کازرون صورت پذیرفت

تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶ کد : ۳۸۹ خبر اول
تعداد بازدید:۵۶۵
صبح روز دوشنبه، ۲۷ آذرماه، به مناسبت هفته پژوهش و طی آیینی با حضور دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، هادی صنعتی، معاون فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، پورپولاد، معاون اداره آموزش و پرورش کازرون و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از پژوهشگران برگزیده این دانشگاه تجلیل شد.
تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های پژوهشی دانشگاهیان این مرکز دانشگاهی، برضرورت برنامه‌ریزی جهت هدایت هرچه بیشتر پژوهش‌ها در مسیر کاربردی کردن آنها و کمک به حل مسائل جامعه تأکید و خاطر نشان نمود: در حوزۀ علوم‌شناختی اثبات شده است که علم نمی‌تواند جهت‌دار نباشد. بنابراین در تمامی حوزه‌های مختلف علوم، بایستی به پژوهش‌هایمان به نوعی جهت بدهیم که ضمن متناسب بودن آن با نیازها و بوم خودمان، به حل مسائل جامعه و حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کند. پژوهش‌های اولویت‌دار بایستی مشخص شوند و در شورای پژوهشی دانشگاه، سیاست‌گذاری‌ها به نحوی باشد که بخش‌های مختلف، پژوهش‌هایشان را به سمتی ببرند که نیازی از نیازهای کشور برطرف شود.

دکتر فارسی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستاوردهای پژوهشکده تحول و ارتقاء علوم انسانی و اجتماعی که در دانشگاه شیراز تشکیل شده و طی 12 سال گذشته به صورت مستمر جلسه‌هایی را برگزار نموده، افزود: با چشم‌اندازی که برای انقلاب اسلامی تعریف شده است، به پارادایم اسلامی روش نیازمندیم که تمامی زمینه‌های شکل‌گیری آن نیز فراهم است. هم معرفت‌شناسی اسلامی و هم انسان‌شناسی اسلامی و هم هستی‌شناسی اسلامی داریم. تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علوم باید اسلامی شود هم قائل به همین موضوع است و در این میدان، نیاز به تقویت سیاست‌گذاری‌ها و حضور موثرتر پژوهشگران است.

هادی صنعتی، معاون فرمانداری ویژه شهرستان کازرون نیز در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های علمی و پژوهشی دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، این دانشگاه را یکی از ظرفیت‌های برجسته و موثر منطقه در مسیر توسعه دانست و با تأکید بر لزوم شناسایی مداوم پژوهشگران برگزیده و معرفی و تجلیل از آنها، خاطر نشان نمود: تجلیل از استاد و پژوهشگر، تجلیل از علم است. بنابراین بایستی مدام تکرار شود تا جامعه به خوبی با ظرفیت‌های مطلوب خود آشنا گردد.

صنعتی در ادامه با مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، امکان مناسب رشد و پیشرفت علمی تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور و قرار گرفتن آنها در حوزه‌های کلیدی برنامه‌ریزی را از جمله ثمرات درخت تنومند و پرثمر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در مجموعۀ فرمانداری کازرون از حضور و فعالیت پژوهشگران و دانشگاهیانی که به دنبال کمک به حل مسائل جامعه هستند، حمایت همه جانبه می‌کنیم. ارتباط مدیران اجرایی شهرستان نیز بایستی با بدنۀ دانشگاه تقویت شود تا بتوانیم با استفاده از پژوهش‌ها و راهکارهای اصولی و مبتنی بر دایرۀ دانش و علم که از سوی دانشگاهیان مطرح می‌شود، در جهت حل مسائل جامعه و کمک به رشد و توسعۀ هرچه بیشتر آن قدم برداریم.

دکتر علیرضا راستی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین ضمن ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از آمادگی کامل این دانشگاه برای انجام پژوهش‌ها و اجرای طرح‌های مختلف مطالعاتی و پژوهشی برای کمک به حل مسائل جامعه خبر داد و ابراز امیدواری نمود با تقویت سیاست‌گذاری‌های حوزۀ پژوهش دانشگاه متناسب با افق‌ها و نیازهای کشور، بتوان کارنامۀ موفق دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این حوزه را بیش از گذشته پربار نمود.

گفتنی است در این آیین از دکتر محمدرضا پورکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دلیل قرارگیری در جمع دو درصد دانشمندان پراستناد جهان و همچنین از دکتر مسلم عباسی، دیگر عضو هیئت علمی این دانشگاه به دلیل قرارگیری در جمع پژوهشگران پراستناد یک دهۀ اخیر کشور، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از دکتر علیرضا راستی و دکتر محتشم محمدی، اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دلیل ارتقاء به مرتبۀ دانشیاری، تجلیل صورت پذیرفت.

براساس سنجش‌های صورت گرفته نیز دکتر محمدرضا پورکریمی و دکتر بهروز خسروپور از دانشکدۀ علوم پایه، دکتر علیرضا راستی از دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی و دکتر مهدی منعمی از دانشکدۀ فنی و مهندسی به عنوان پژوهشگران برگزیدۀ عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال تحصیلی 1402-1401 معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.

همچنین سهراب سعیدی، دانشجوی مقطع دکتری، احسان مختاری، دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد و سروش رحیمی دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز به عنوان پژوهشگران برگزیدۀ هر مقطع تحصیلی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حوزۀ یاوران علمی دانشگاه نیز، محسن عباسپور، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به عنوان پژوهشگر برگزیدۀ این حوزه انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

تقدیر و تجلیل از تلاش‌های احسان رفیعیان‌زاده، حسین ساسانی‌پور، علی سپرهم، معصومه بذرافشان، فاطمه راسخی و ندا پناه، مدیران، روسا و کارشناسان معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این آیین بود.

همچنین همزمان با برپایی این آیین، مراسم تودیع و معارفه مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز برگزار و ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر محمدرضا پورکریمی، به واسطۀ تلاش‌هایش در این حوزه، دکتر علیرضا راستی، به عنوان مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون معرفی شد.

 


( ۲ )

نظر شما :