با ثبت برگ زرین دیگری در لیست افتخارات فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

نمایش کانون تئاتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۸ کد : ۳۹۳ خبر اول
تعداد بازدید:۸۱۷
به دنبال اعلام نتایج داوری انتخاب نمایش‌های برگزیده دانشگاه‌های کشور جهت شرکت در بخش دانشجویی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «دِنگ» از کانون تئاتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به عنوان یکی از سه نمایش منتخب دانشگاه‌های سراسر کشور، برگزیده و برای حضور در این جشنواره معرفی شد.
نمایش کانون تئاتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، یکی از مفاد تفاهم‌نامه اخیر میان اداره کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای نمایش‌های منتخب کانون‌های تئاتر دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در جدول جشنواره تئاتر فجر بود. بر همین اساس طی ارسال فراخوان به همه دانشگاه‌ها و سپس برگزاری جلسه داوری در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور سه تن از اساتید داور، آقایان محمودرضا رحیمی، داریوش مختاری، سیدجواد طاهری و دبیری حسن علیکرمی، پس از ساعت‌ها بحث، گفتگو، بررسی و داوری، از میان آثار ارسالی، سه نمایش به ترتیب ذیل جهت اجرا در بخش دانشجویی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی ‌شدند:

1-نمایش «کار نان» از دانشگاه پیام نور خراسان شمالی(مرکز اسفراین)

2-نمایش «بندار بیدخش» از دانشگاه جامع‌علمی‌کاربردی(مرکز سیتی سنتر مبارکه اصفهان)

3-نمایش «دِنگ» از دانشگاه سلمان فارسی کازرون

به دنبال کسب این موفقیت، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تبریک به دانشجویان کانون تئاتر دانشگاه و تقدیر از تلاش‌های مجموعۀ معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، حضور و فعالیت دانشجویان مستعد و توانمند را یکی از ظرفیت‌های برجستۀ دانشگاه سلمان فارسی کازرون برشمرد و خاطر نشان نمود: در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تلاش کرده‌ایم نگاهی ویژه به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان داشته باشیم چراکه معتقدیم بخش قابل توجهی از کارکردها و تأثیرهای دانشگاه، در حوزۀ فرهنگ است؛ به گونه‌ای که این کارکردها منجر به تقویت هویت‌های فرهنگی، مذهبی و... دانشجویان شده و آنها را به عنوان نیروهایی توانمند در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، پرورش می‌دهد. 

در همین ارتباط، دکتر علی غفارپناه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با تقدیر از رویکردها و افزایش سطح تعامل‌های مجموعۀ معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سایر نهادهای فرهنگی کشور و با تشکر از حمایت‌های ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، خاطر نشان نمود: ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، یکی از وجوه ممیزه و برجستۀ این دانشگاه است. دانشگاه سلمان فارسی کازرون 23 کانون فرهنگی و اجتماعی دارد که در حال حاضر 17 کانون در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، سلامت و... مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر برگزاری رویدادهای درون‌دانشگاهی، برخی رویدادهای برون‌دانشگاهی را نیز برگزار می‌نمایند. براساس راهبردهای تعیین شده از سوی مدیریت دانشگاه و تقویم فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تلاش کرده‌ایم تا بستر مناسبی برای فعالیت و توانمندسازی تمامی دانشجویان علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی مهیا نماییم.

گفتنی است نمایش دنگ، با کارگردانی و بازیگری علی مرادزاده، دبیر کانون تئاتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نمایشی تک‌بازیگر است که با همراهی محمدامین یوسفی‌زاد و امیرمحمد پی‌سخن، از دیگر اعضاء شورای مرکزی کانون تئاتر این دانشگاه، روایتی با تکیه به مضامین فرهنگی جنوب ایران را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. کانون تئاتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پیش از این نیز نمایش‌های دیگری را در سطح این دانشگاه و شهرستان کازرون اجرا کرده بود که با استقبال مخاطبان روبرو شده بود.


( ۸ )

نظر شما :