دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، در آستانۀ ورود به چهارمین دهۀ فعالیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از شروع به کار سه مرکز نوآوری و تلاش برای راه‌اندازی یک مرکز نوآوری جدید خبر داد

تحول در حوزۀ شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۴ کد : ۴۱۰ خبر اول
تعداد بازدید:۲۴۶
طی روزهای آینده و همزمان با بازگشایی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دو مرکز دانش‌بنیان دیگر در این دانشگاه شروع به کار خواهند کرد و تلاش‌ها برای راه‌اندازی یک مرکز نوآوری جدید نیز ادامه خواهد یافت.
تحول در حوزۀ شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن اعلام این مطلب خاطر نشان نمود: در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور و همچنین راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بسترسازی جهت کمک به دانشجویان و دانش‌آموختگان مراکز دانشگاهی جهت ایجاد اشتغال و کمک به چرخۀ تولید کشور، هدف‌گذاریی‌هایی را برای فعالیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این حوزه مشخص کردیم. خوشبختانه با همراهی دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت امنای دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و به زودی شاهد ایجاد تحول در حوزه‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه خواهیم بود.

دکتر فارسی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌های علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین نیاز به رصد نیازهای آینده جامعه و ضرورت حرکت مناسب در مسیر آنها، افزود: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با کمک هلدینگ هیکاس مجدداً فعال شده و آمادۀ جذب ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در این حوزه خواهد بود. «مرکز نوآوری هوش مصنوعی» و «مرکز پردازش داده» نیز دو مرکز دیگری هستند که به زودی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی می‌شوند تا این دانشگاه بتواند به عنوان قطب علمی غرب استان فارس، به ارائۀ خدمات در این حوزه‌های جدید دانشی بپردازد. همچنین باتوجه به ظرفیت‌های منطقۀ کازرون در زیرشاخه‌های مختلف کشاورزی، در تلاش هستیم که با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی فارس و جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مرکز نوآوری کشاورزی را نیز راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پایان یادآور شد: برای راه‌اندازی این مراکز نوآوری که در حوزه‌های دانش‌بنیان فعالیت خواهند داشت، علاوه بر آنکه با همراهی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی، برخی تجهیزات از جمله دو دستگاه سوپرکامپیوتر خریداری شده است، با مدیریت بهینۀ فضاهای کاری دانشگاه نیز بستری ایجاد کرده‌ایم که مجموعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند به صورت متمرکز و در یک مجموعۀ علمی واحد به فعالیت بپردازند. همچنین مأموریت‌های جدیدی نیز برای بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله دفتر ارتباط با صنعت و برخی حوزه‌های دیگر تعریف شده که درمجموع می‌تواند منجر به اثرگذاری بیش از پیش نیز شود.

در همین ارتباط، دکتر علیرضا راستی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: با توجه به اینکه ساحت‌های مختلف زندگی در دنیای امروز شدیداً با ابزار هوش مصنوعی در هم‌تنیده است و دانشگاه نیز به سهم خود، هم از چنین تحولات پرشتابی تأثیر می‌پذیرد و هم با توجه به رسالت خود ناگزیر از ورود به چنین عرصه‌هایی و توسعه بیشتر بستر آن است، اقدامات بسیار خوبی با حمایت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار دکتر فریدون عباسی‌دوانی، ریاست دانشگاه، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد و مدیران ذی‌ربط برای ایجاد و افتتاح نخستین مرکز هوش مصنوعی در سطح منطقه، به مرکزیت و میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت گرفته است.

دکتر احسان احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با تصریح بر اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌ها این است که باتوجه به انقلاب‌های علمی در سطح جهان، مانند آنچه در حوزۀ هوش مصنوعی اتفاق افتاده، بتوانند در حوزه‌های فعالیت خود پیشگام بوده و اثربخش ظاهر شوند، خاطر نشان نمود: فعالیت اعضاء هیئت علمی توانمند دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مختلف علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار که از جمله پایه‌های علم نوین هوش مصنوعی و داده محسوب می‌شوند، بستر مناسبی ایجاد کرد که دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان اصلی‌ترین مرکز علمی غرب فارس با درایت رئیس دانشگاه، مسئولان شهرستان و پشتیبانی جامعۀ دانشگاهی، بتواند اقدامات اساسی برای حرکت در مسیر تحقق این مهم را آغاز نماید. باتوجه به پتانسیل‌های متعدد دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ظرفیت‌های بالای شهرستان کازرون، امیدواریم این حرکت بزرگ و ارزشمند، بتواند منشأ خدمات موثر شهری، استانی و کشوری شود.


( ۳ )

نظر شما :