دکتر فریدون عباسی‌دوانی، در نشستی مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح نمود

لزوم نقش‌آفرینی بیشتر اعضاء هیئت علمی در تعامل با فضای اجتماعی و کمک به رشد و توسعه دانشگاه

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۴۷ خبر اول
تعداد بازدید:۸۱۲
ظهر روز یکشنبه، ۴ مهرماه، دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، با حضور در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن بازدید از ساختمان تجهیز شده مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه، در نشستی مشترک با هیئت رئیسه و جمعی از اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون، به بررسی مسائل دانشگاه و چشم‌اندازهای پیش‌روی آن پرداخت.
لزوم نقش‌آفرینی بیشتر اعضاء هیئت علمی در تعامل با فضای اجتماعی و کمک به رشد و توسعه دانشگاه

ظهر روز یکشنبه، 4 مهرماه، دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، با حضور در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن بازدید از ساختمان تجهیز شده مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه، در نشستی مشترک با هیئت رئیسه و جمعی از اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون، به بررسی مسائل دانشگاه و چشم‌اندازهای پیش‌روی آن پرداخت.

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست با تقدیر از حمایت دکتر فریدون عباسی‌دوانی در خصوص راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی، به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت ارایه مطلوب‌تر خدمات به جامعه پرداخت و خاطر نشان نمود: رویکرد دانشگاه را بر مبنای هم‌افزایی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین توسعه و گسترش خدمات در سطح جامعه تعریف کرده‌ایم. در این زمینه هم تلاش شده است تا دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان قطب علمی منطقه، خدمات مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... را متناسب با تراز دانشگاهی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام آموزش عالی کشور ارایه نماید.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با اشاره به اینکه نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شواری اسلامی از چهره‌های علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود و با مسائل دانشگاه‌ها به خوبی آشنایی دارد، این مهم را فرصتی مناسب برای توسعه دانشگاه‌ها در سطح شهرستان و بسترسازی برای نقش‌آفرینی‌های مناسب‌تر آنها برشمرد و خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای توسعه و ارایه خدمات مطلوب‌تر علاوه بر اینکه برخی اقدامات از جمله تهیه و تدوین سند راهبردی ده ساله دانشگاه، باز طراحی طرح کالبدی ـ فیزیکی پردیس دانشگاه، توسعه فضای خوابگاه‌ها، ارتقا تجهیزات علمی و آموزشی و... را در دستورکار خود قرار داده است، نیاز به تحقق برخی اقدامات دیگر از جمله استقرار هیئت جذب در دانشگاه، افتتاح پردیس دانشگاه، راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با نیازهای منطقه از جمله در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و... دارد که امیدواریم با پشتوانه‌ی حمایت‌های مردم، دکتر فریدون عباسی‌دوانی و سایر مسوولان دلسوز شهرستان، بتوان متناسب با سیاسگذاری‌های کلان کشور و در چارچوب راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مسایل برطرف شده و دانشگاه سلمان فارسی کازرون خدمات مطلوب‌تری را چه به لحاظ کمّی و چه به لحاظ کیفی به جامعه ارایه نماید.

در ادامه این نشست دکتر احسان منبری و سیدهاشم خاتمی، معاون‌های مالی و اداری و دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با ارایه گزارش‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف دانشگاه به بیان برخی از مسایل و مشکلات و همچنین ارایه پیشنهادهایی برای برطرف نمودن آنها، از جمله پیشنهادهایی برای بهره‌برداری از پردیس جدید دانشگاه در فازهای مختلف و همچنین ضرورت‌های بهبود کمّی و کیفی خوابگاه‌ها پرداختند.

دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات جاری جامعه، بر لزوم نقش‌آفرینی موثر و تقویت فعالیت‌های اعضا هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها تأکید و خاطر نشان نمود: از اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها انتظار بیشتری برای نقش‌آفرینی‌های موثرتر در جهت ورود به مسائل جامعه و ارایه کمک به حل آنها می‌رود. این رویکرد هم باعث بالا رفتن رتبه دانشگاه‌ها و زمینه‌سازی برای امکان رشد آنها را فراهم می‌آورد و هم بخشی از رسالت دانشگاه‌ها را در جهت توسعه مناسب جامعه محقق می‌سازد. اعضا هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها بایستی به گونه‌ای فعال شده و با حضور در و نقش‌آفرینی در کازرون به ایفای نقش بپردازند که دانشگاه‌های کازرون نقش محوری در حوزه فکری و ایده‌پردازی داشته باشند.

دکتر عباسی‌دوانی همچنین با اشاره به اینکه بایستی به سمت مقوله‌هایی مانند استاد تربیتی حرکت کنیم که نه تنها آموزش علوم، بلکه منش و شیوه‌های درست زندگی را نیز به دانشجویان منتقل کنند، افزود: اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها، نقش کلیدی در توسعه هر دانشگاه و ارایه چشم‌اندازهای علمی مناسب به دانشجویان و آموختن شیوه‌های درست زندگی کردن به آنها دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت تحقق زمینه‌های لازم برای ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی متناسب با نیاز جامعه از جمله در حوزه‌های کشاورزی، آب، میراث‌فرهنگی و گردشگری، شیمی و... اشاره کرد و تصریح نمود: شهرستان کازرون در این حوزه‌ها هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد و هم می‌تواند فضایی را به وجود بیاورد که موجب حرکت مناسب‌تر دانشگاه در جهت کارآفرینی و همچنین جذب سرمایه‌ها نیز شود. بایستی با در نظر داشتن افق‌های بلندمدت، به سمت رشته‌های نوظهور علمی، دانش‌بنیان و فناور حرکت نمود. به ویژه با در نظر داشتن ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی منطقه کازرون از جمله پالایشگاه در دست احداث کنارتخته، نزدیکی به مجتمع‌های پارس جنوبی، موقعیت جغرافیایی شهرستان کازرون، ظرفیت‌های بسیار بالای میراث‌فرهنگی، گردشگری و... بایستی ریل‌گذاری مناسبی در این مسیر صورت پذیرد.

ایشان همچنین اظهار امیدواری نمود با لحاظ نمودن اولویت‌های شهرستان، بتوان گام‌های بیشتری را در جهت تداوم کمک به حل مسائل دانشگاه سلمان فارسی کازرون برداشت.

گفتنی است در پایان این نشست، دکتر فریدون عباسی‌دوانی به همراه هیئت رئیسه دانشگاه با حضور در ساختمان تجهیز شده مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از نزدیک از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید و ابراز امیدواری نمود با استقرار تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز، بتوان گام‌های مناسبی را در جهت حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی و ایجاد اشتغال فراهم نمود.


نظر شما :