دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دبیرهای تشکل‌های دانشجویی

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۵ کد : ۴۸۰ خبر اول
تعداد بازدید:۳۵۱
دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به همراه دکتر علی غفارپناه، معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر، رئیس و کارشناسان این معاونت، در نشستی مشترک با دبیرهای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداختند.
دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دبیرهای تشکل‌های دانشجویی

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست، دکتر علی غفارپناه، با ارائۀ گزارشی از روند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه، یکی از رویکردهای اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را تجربه‌اندوزی و کارآزموده شدن دانشجویان برشمرد و خاطر نشان نمود: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده متناسب با اقتضائات موجود، حمایت‌های لازم از فعالیت دانشجویان صورت پذیرد. در این چارچوب و متکی بر اولویت‌ها و راهبردهای تعیین شده از سوی ریاست دانشگاه، تلاش شده با برگزاری رویدادهای مختلف با رویکرد دانشجومحوری، فرصت حضور و نقش‌آفرینی به گونه‌ای ایجاد شود که دانشجویان علاوه بر مشارکت در برگزاری برنامه‌ها و پیشبرد اهداف فرهنگی، تجربه‌های ارزنده‌ای نیز از حضور در فعالیت‌های مختلف جمعی به دست آورند.

وی همچنین وجود 23کانون فرهنگی و اجتماعی و 13 انجمن علمی دانشجویی که بسیاری از آنها فعال هستند و در کنار بسیج دانشجویی بیش از 30تشکل دانشجویی فعال را شامل می‌شوند، از جمله بسترهای مناسب دانشگاه برای نقش‌آفرینی دانشجویان برشمرد و با اشاره به دستاوردهای ملی و مشارکت‌های مختلف شهرستانی و منطقه‌ای فعالان دانشجویی این دانشگاه، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا و قابل توجه فرهنگی و اجتماعی این دانشجویان خبر داد. 

دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست، پس از شنیدن نقطه‌نظرها، دیدگاه‌ها و مسائل مطرح شده از سوی دبیران تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، طی سخنانی دوران دانشجویی را یکی از طلایی‌ترین دوران زندگی برشمرد که می‌تواند نقش عمده‌ای در ادامۀ مسیر زندگی افراد داشته باشد و تصریح نمود: مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف و تحرک‌بخشی و امیدآفرینی، از جمله ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که در بدنۀ دانشجویی وجود دارد. بنابراین دانشجویان با روحیۀ نشاط و شادابی که دارند، می‌توانند ایجاد کنندۀ شرایط خوب باشند و بایستی در این مسیر قدم بردارند. ما نیز تلاش می‌کنیم از این فعالیت‌ها حمایت و پشتیبانی داشته باشیم تا امکان رشد بیش از پیش دانشجویان را فراهم آوریم.

دکتر فارسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم هدفمند بودن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تأکید نمود و افزود: کارهای ما و مجموعه فعالیت‌هایی که در دانشگاه و جامعه دنبال می‌کنیم، به ویژه کارهای مرتبط با حوزه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، بایستی هدفمند و در راستای رشد و تعالی باشند. بنابراین در چارچوب برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری، بایستی به دنبال تحقق این موضوع باشیم و برنامه‌ها را با این هدف تنظیم و اجرا نماییم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تشریح برخی از اهداف و چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های دانشگاه، خاطر نشان نمود: در بحث‌های مرتبط با بودجه، نیاز به اصلاح برخی بسترها بود. بر این اساس و با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی و برطرف نمودن بخشی از دغدغه‌های دانشجویان فعال در این حوزه، گام‌هایی را در جهت جداکردن بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی برداشته‌ایم و با نهایی شدن این مسیر، امکان مناسب‌تری برای برنامه‌ریزی و افزایش سرانه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های کانون‌ها، انجمن‌ها، بسیج و سایر بسترهای فعالیتی دانشجویان فراهم خواهد شد.

دکتر فارسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتباط و گفتگوی مداوم با دانشجویان، به ویژه فعالان حوزه‌های کانون‌های فرهنگی، انجمن علمی و بسیج دانشجویی تأکید و خاطر نشان نمود: علاوه بر برگزاری جلسه‌های دوره‌ای با دبیران و فعالان این حوزه، این آمادگی را دارم که به صورت جداگانه با اعضاء شورای مرکزی هر کانون، انجمن، بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها نیز جلسه‌هایی را برگزار نماییم تا بتوانیم با کمک و مشارکت شما، گام‌های بیشتری در راستای اهداف دانشگاه و تعالی فرهنگی دانشجویان برداریم.   

گفتنی است در این جلسه، دبیران کانون‌ها و انجمن‌های شرکت کننده، با طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود، به ارائۀ پیشنهادهایی برای بهبود فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداختند.


( ۵ )

نظر شما :