دکتر میثم رضایی ضمن اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد پژوهشی با سایر دستگاه‌های اجرایی خبر داد

قرارداد پژوهشی میان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری کازرون منعقد شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۴ کد : ۵۲۰ خبر اول
تعداد بازدید:۲۴۵
دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری کازرون، قرارداد پژوهشی به ارزش ۴۴۲۰میلیون ریال منعقد کردند.
قرارداد پژوهشی میان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری کازرون منعقد شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر میثم رضایی، سرپرست دانشکدۀ فنی و مهندسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن اعلام این مطلب خاطر نشان نمود: در راستای تحقق هدف‌گذاری‌های صورت پذیرفته برای توسعۀ ارائۀ خدمات علمی دانشگاه به جامعه و با حمایت‌های ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، قرارداد طرح پژوهشی مشاوره بر عملیات ممیزی املاک، معابر و ایجاد پایگاه اطلاعات جغرافیایی (GIS)، بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری کازرون امضاء شد.

دکتر رضایی با تأکید بر آمادگی برای ارائۀ خدمات علمی و پژوهشی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف اجرایی در سطح شهرستان کازرون و سایر مناطق و شهرستان‌های غرب استان فارس، به تشریح این طرح پژوهشی پرداخت و خاطر نشان نمود: درآمد پایدار شهرداری‌ها، یکی از موضوع‌های مهم در حوزۀ مدیریت شهری محسوب می‌شود و تحقق آن، مستلزم به‌کارگیری ابزارهای علمی است. تهیة طرح ممیزی املاک و معابر شهری، لازمه رسیدن شهرداری‌ها به درآمد پایدار است. از طرف دیگر به دلیل عدم وجود اطلاعات کالبدیِ به‌روزرسانی شده در شهرداری کازرون، تهیه هرگونه طرح توسعة شهری از جمله طرح‌های تفصیلی، جامع، ساماندهی بافت‌های فرسوده و...، و همین‌طور انجام مطالعه‌های علمی، به ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری با محدودیت‌های فراوانی مواجه بود. برهمین اساس، تهیة بانک اطلاعات جغرافیایی این شهر لازم و ضروری به نظر می‌رسید.

سرپرست دانشکدۀ فنی و مهندسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین افزود: با علم به این ضرورت، تهیة بانک اطلاعات جغرافیایی املاک و معابر شهر کازرون با استفاده از ابزارهای جدید و علمی برای مدیریت املاک و مستغلات به‌جای استفاده از روش‌های دستی و سنتی دنبال شد. در این طرح با استفاده از قابلیت‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، اطلاعات و مشخصات کالبدی قطعات مسکونی، تجاری و... براساس فرم‌های استاندارد و به صورت میدانی گردآوری شده و تبدیل به داده‌های نرم‌افزاری می‌شود. پس از آن، براساس اطلاعات وارد شده، تجزیه و تحلیل‌های مورد نیاز برای صدور فیش عوارض نوسازی و... در راستای درآمد پایدار شهرداری دنبال خواهد شد. علاوه بر این، نتیجۀ حاصل از این کار می‌تواند زمینة فعالیت‌های علمی و پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به مطالعه بر روی ابعاد گوناگون شهر کازرون را فراهم آورد.


( ۱۰ )

نظر شما :