دکتر غریب فاضل‌نیا در آستانه سیزدهم آبان و در آیین تجلیل از برگزیدگان دانشجویی و نخبگان دانش‌آموزی مطرح کرد:

تجلیل از نخبگان و ظرفیت‌سازی برای استفاده از آنها در جامعه، گامی عملی در تحقق گفتمان استکبارستیزی است

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۴ کد : ۶۷ خبر اول
تعداد بازدید:۱۲۵۴
در آستانه فرارسیدن سیزدهم آبان ماه، آیین اختتامیه سومین جشنواره دانشگاهی رویش و یازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همراه آیین اهدا اولین دوره جایزه دکتر پیرویان و رونمایی از دومین دوره جایزه دانش‌آموزی دکتر پیرویان، با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، مهندس صالح‌پور، فرماندار اسبق کازرون و رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی کازرون، بتوان، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون، جمعی از اعضاء هیئت علمی و همچنین دانشجویان برگزیده در جشنواره‌های رویش و حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دانش‌آموزان برتر جایزه دکتر پیرویان برگزار گردید.
تجلیل از نخبگان و ظرفیت‌سازی برای استفاده از آنها در جامعه، گامی عملی در تحقق گفتمان استکبارستیزی است

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این آیین که صبح امروز، 12 آبان ماه و در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، دکتر غریب فاضل‌نیا، ضمن گرامیداشت سیزدهم آبان ماه، این روز را یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران برشمرد و بر لزوم تبیین درست و اصولی این مناسبت‌ها برای نسل جوان و دانشجویان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به مفهوم استکبارستیزی به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی گفتمان انقلاب اسلامی، تجلیل از نخبگان به ویژه نخبگان دانشگاهی و بسترسازی برای حضور اثربخش آنها در جامعه را یکی از مصادیق عملی استکبارستیزی دانست و خاطر نشان نمود: به طور قطع، با ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش هدفمند جوانان و دانشجویان، ارایه آموزش‌های مفید، بسترسازی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت نخبگان و همچنین ایجاد فرصت برای ساختن کشور به دست نخبگان با نگاه بلندنظرانه، می‌توانیم گام‌های عملی در راستای تحقق گفتمان استکبارستیزی انقلاب اسلامی برداریم؛ چراکه نظام استکبار هزینه زیادی صرف کرده و تلاش‌های بسیاری را دنبال می‌کند تا با دلسرد کردن نخبگان کشور، زمینه عدم بهره‌مندی جامعه از وجود آنها را فراهم آورد. بنابراین برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره‌های علمی و فرهنگی دانشجویان که می‌تواند زمینه شناسایی نخبگان و توانمندسازی آنها را به دنبال داشته باشد، در کنار سایر فعالیت‌ها، می‌تواند گامی عملی و منجر به نتیجه در راستای استکبارستیزی باشد.

در این مراسم همچنین دکتر حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان فارس، دکتر فخارزاده‌جهرمی، عضو هیئت مدیره مجمع خیران نخبه‌پرور فارس و دکتر پیرویان، پیرامون ضرورت حمایت از نخبگان و برنامه‌های محقق شده در این حوزه به ارایه توضیحاتی پرداختند.

ارایه گزارشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون توسط مرضیه بزمی، کارشناس انجمن‌های علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ارایه گزارشی از فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، توسط داوودی، از دانشجویان فعال حوزه فرهنگی دانشگاه، به همراه اجرای موسیقی از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.

در پایان این آیین نیز لوح تقدیر و هدایایی به دانشجویان برگزیده در محورهای فردی، گروهی و کانون‌های سومین جشنواره رویش دانشگاهی و انجمن‌های علمی دانشجویی برگزیده و شایسته تقدیر در یازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون اهدا گردید. پیش از این نتایج سومین دوره جشنواره رویش دانشگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون اعلام شده بود. در یازدهمین دوره جشنواره دانشگاه حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز نتایج زیر به دست آمد: 

انجمن علمی برگزیده دانشگاه سلمان فارسی کازرون: انجمن مهندسی کامپیوتر

انجمن علمی شایسته تقدیر دانشگاه سلمان فارسی کازرون: انجمن مهندسی برق

انجمن علمی برگزیده در بخش مسابقه علمی: انجمن مهندسی برق

انجمن علمی شایسته تقدیر در بخش مسابقه علمی: انجمن مهندسی کامپیوتر

گفتنی است اعطا اولین دوره جایزه دکتر پیرویان و رونمایی از دومین دوره جایزه دانش‌آموزی دکتر پیرویان که با حضور دکتر شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، دکتر فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بتوان، معاون آموزش و پرورش شهرستان کازرون، مهندس صالح‌پور، فرماندار اسبق کازرون، دکتر فتاح پیرویان و جمعی از دانش‌آموزان برگزیده برگزار گردید، از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با این رویداد اجرای شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، نمایشگاه عکسی از تصاویر کمتر دیده شده از تسخیر لانه جاسوسی نیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.  

 

برای مشاهده گزارش تصویری این آیین، اینجا را کلیک نمایید.

 


( ۲ )

نظر شما :