در نشست مشترک هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح شد

از تقویت بسترسازی‌ها برای حضوری شدن دانشگاه تا افزایش اهتمام برای توسعه خدمات علمی به جامعه

۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰ کد : ۷۰ خبر اول
تعداد بازدید:۹۶۰
ظهر امروز، ۱۶ آبان ماه، نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اعضاء هیئت علمی این دانشگاه پیرامون مسائل مختلف و چشم‌اندازهای پیش‌روی فعالیت‌های دانشگاه برگزار گردید.
از تقویت بسترسازی‌ها برای حضوری شدن دانشگاه تا افزایش اهتمام برای توسعه خدمات علمی به جامعه

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن تبریک اضافه شدن دو عضو هیئت علمی جدید به جمع اعضاء هیئت علمی دانشگاه و خیر مقدم به آنها، ظرفیت‌های علمی و توانمندی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را نقطه اتکایی برجسته برای ارایه خدمات علمی مطلوب برشمرد و خاطر نشان نمود: توانمندی بالای اعضاء هیئت علمی این دانشگاه در کنار ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، بستر لازم برای توسعه خدمات علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را مهیا کرده است. بنابراین بایستی با تقویت فعالیت‌ها، تلاش کنیم تا رشته‌های علمی فناور و بین‌رشته‌ای که بتواند در راستای حل مسائل جامعه باشند و نیازهای جامعه را برطرف کنند،  به مجموع رشته‌های موجود دانشگاه اضافه شوند. علاوه بر آن، سطح توانمندی موجود در بسیاری از رشته‌های تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، این امکان بالقوه را به وجود آورده که بتوانیم به سمت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرکت کنیم. امیدواریم همانگونه که مردم و مسئولان محلی و کشوری انتظار دارند، همه‌ی ما با تقویت تلاش‌ها، بتوانیم در این حوزه‌ها نیز شاهد رشد و افزایش خدمات دانشگاه به جامعه باشیم.

ایشان همچنین با مرور برخی دستاوردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون از جمله آماده‌سازی مرکز نوآوری انرژی، انتشار منظم خبرنامه دانشگاه، بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی، ارتقا و به‌روزرسانی پورتال و برخی فعالیت‌های در دست اقدام از جمله تنظیم برنامه راهبردی ده ساله دانشگاه و تلاش جهت افتتاح پردیس، تحقق این موارد و پیشرفت در آنها را ناشی از اهتمام اعضاء هیئت علمی و تلاش‌های همیاران علمی در کنار حمایت‌های مسئولان از جمله دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون دانست و تصریح نمود: با رویکردهای هم‌افزا که در دستورکار دانشگاه قرار داده‌ایم و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرستان، گام‌های متعددی برداشته شده تا بتوانیم ذیل تحقق سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خدمات بهتری را به دانشجویان و همچنین به جامعه ارایه دهیم. در روند برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون، توسعه فعالیت‌های هم‌افزا را به عنوان یکی از اصول کلیدی فعالیت‌های این دانشگاه تعریف کرده‌ایم؛ چراکه ذیل تحقق این موضوع می‌توانیم ضمن برقراری تعاملی مناسب با جامعه، علاوه بر آنکه ظرفیت‌های علمی دانشگاه را برای کمک به جامعه فعال‌تر می‌کنیم، از توانمندی‌های نهادها و مسئولان و از ظرفیت‌های قابل تقدیر مردمی شهرستان کازرون اعم از خیّرین و حامیان نیز برای کمک به حل مسائل و مشکلات دانشگاه کمک می‌گیریم.

دکتر فاضل‌نیا در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر لزوم آمادگی دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های حضوری، بر تسریع در تحقق این شرایط تأکید نمود و خاطر نشان کرد: خوشبختانه از ابتدای اعلام این موضوع، مجموعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و معاونت‌های مختلف این دانشگاه، تلاش‌های زیادی برای تحقق این مسئله دنبال کرده‌اند. در برخی از حوزه‌ها چالش‌هایی وجود داشته که با اهتمام مسئولان و دلسوزان محلی در شهرستان کازرون و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مجموعه اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، روند امیدوارکننده‌ای برای برطرف کردن آنها دنبال شده است. در این زمینه نیز مطابق با دستورالعمل‌های وزارت عتف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه فعالیت‌ها دنبال شده است و با تسریع در حضور فیزیکی اعضاء هیئت علمی در دانشگاه، آمادگی بیشتری برای فعالیت‌های حضوری دانشجویان، مهیا خواهد شد.

در ادامه این نشست سیدهاشم خاتمی، معاون دانشجویی، دکتر احسان منبری، معاون مالی و اداری، دکتر بهروز خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی و دکتر ابراهیم اژدری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن بیان گزارش‌هایی از حوزه‌های کاری خود، به طرح برخی از چشم‌اندازهای پیش‌رو و فعالیت‌های در دست اقدام دانشگاه در حوزه‌های گوناگون کاری پرداختند. همچنین اعضاء هیئت علمی حاضر در این نشست نیز به طرح پرسش‌ها و پیشنهادهایی پیرامون حوزه‌های مختلف کاری دانشگاه ارائه نمودند و به تبادل نظر با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه پرداختند.

 


( ۵ )

نظر شما :