دکتر غریب فاضل‌نیا در نشستی صمیمی با رئیس بنیاد شهید کازرون و دانشجویان شاهد و ایثارگر مطرح کرد

حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فرصتی مناسب برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۸۵ خبر اول
تعداد بازدید:۱۴۸۸
نشست صمیمی دانشجویان شاهد و ایثارگر با رییس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و رییس بنیاد شهید کازرون، با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، احمد رضازاده و جمعی از مدیران و کارشناسان این دو نهاد و با شرکت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به صورت نیمه‌حضوری در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار گردید.
حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فرصتی مناسب برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است

نشست صمیمی دانشجویان شاهد و ایثارگر با رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و رئیس بنیاد شهید کازرون، با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، احمد رضازاده و جمعی از مدیران و کارشناسان این دو نهاد و با شرکت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به صورت نیمه‌حضوری در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار گردید.

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست که صبح امروز، 10 آذرماه و از سوی امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه را فرصتی ارزشمند برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و خاطر نشان نمود: جامعه نیازمند عطرآگین شدن با پیام شهدا است و در مسیر تحقق این مسیر، حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌تواند همچون فرصتی ارزشمند باشد که خوشبختانه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون این مهم محقق شده و ما مفتخر به حضور جمعی از دانشجویان خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در این دانشگاه هستیم. بر همین اساس توان سازمانی دانشگاه را در جهت کمک به رشد و اعتلای این دانشجویان به کار بسته‌ایم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرای این دانشگاه در حوزه حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر، با برشمردن کارآفرینی به عنوان یکی از مقوله‌های کلیدی که دانشگاه‌ها می‌توانند در آن اثربخش باشند، افزود: تسهیل کارآفرینی و ایجاد بستر برای رشد این مقوله، یکی از وظایف دانشگاه‌ها قلمداد می‌شود. در برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز تلاش کرده‌ایم که در بسترهای متعددی از جمله تأسیس مرکز نوآوری انرژی، این مهم اتفاق بیفتد. علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی دیگری از جمله ثبت خاطرات شفاهی خانواده‌های شهدا را در تقویم فعالیت فرهنگی دانشگاه قرار داده‌ایم تا در جهت ثبت و ماندگاری خاطرات ارزشمند خانواده‌های شهدا نیز قدم برداشته باشیم.

در ادامه این نشست، احمد رضازاده، رئیس بنیاد شهید شهرستان کازرون، ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر، خاطر نشان نمود: خوشبختانه با حضور دکتر فاضل‌نیا به عنوان رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون که خودشان از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس هستند، شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد و حمایت‌های مطلوب از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستیم. فعالیت این رزمنده دفاع مقدس در دانشگاه، فرصتی مغتنم است که می‌تواند بسترساز حمایت‌های اصولی و مبتنی بر خدمات دانشگاهی از دانشجویان شاهد و ایثارگر باشد.

رئیس بنیاد شهید شهرستان کازرون در ادامه با تأکید بر اینکه در حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته از فرزندان شهدا، آنها را همچون فرزندان خودمان تصور کرده‌ایم و همه تلاش‌مان را انجام داده‌ایم که این مهم محقق شود، افزود: خوشبختانه به دنبال وجود چنین نگاهی طی سال‌های گذشته، امروز شاهد به نتیجه رسیدن تلاش‌ها هستیم. حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون و حتی گرایش دانشجویان شاهد و ایثارگر غیربومی به این دانشگاه، حاکی از عملکرد مناسب آن و جایگاه معتبر علمی این دانشگاه است، به نحوی که توانسته به عنوان یک افتخار برای شهرستان قلمداد شود.

در ادامه این نشست، زهرا مجیدی، رئیس گروه امور شاهد و ایثارگر دانشگاه سلمان فارسی کازرون در قالب ارایه گزارشی با تأکید بر اینکه مطابق با آیین‌نامه‌های ابلاغی و براساس شرایط دانشجویان این دانشگاه، بخش قابل توجه و اصلی خدماتی که دانشگاه می‌تواند به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارایه نماید تنها مشمول همسر و فرزندان شهید، جاویدالاثر، آزاده، جانباز 25درصد و بالاتر می‌شود، خاطر نشان نمود: با توجه به شرایط آیین‌نامه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون 17 دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم، اما با مدیریت و راهبرد در نظر گرفته شده از طرف ریاست دانشگاه، تلاش کرده‌ایم که علاوه بر ارایه تمامی خدمات به این دانشجویان، متناسب با ظرفیت‌ها و اقتضائات موجود، به سایر دانشجویانی که عضو خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند نیز ارایه خدمات نماییم. بر این اساس طی ماه‌های گذشته مجموعه متنوعی از برنامه‌ها را اجرا کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دوره آموزشی گرامر و مکالمه زبان انگلیسی، برگزاری رویدادهای مبتنی بر ترویج کتاب، ارایه خدمات حمایتی در ابتدای شروع سال تحصیلی و همچنین خدمات حمایتی از دانشجویان ممتاز، برگزاری رویدادهای فرهنگی متناسب با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... اشاره کرد.

امیرخسرو شجاعی، کارشناس فرهنگی و مسئول پژوهش‌های بنیاد شهید شهرستان کازرون نیز در این نشست طی سخنانی با تقدیر از رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از آمادگی بنیاد شهید کازرون جهت افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه سلمان فارسی کازرون خبر داد و ابراز امیدواری نمود با توسعه این فعالیت‌ها، بتوان گام‌های برداشته شده را بیش از پیش تقویت نمود.

گفتنی است در پایان این نشست، در قالب پرسش و پاسخ، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس بنیاد شهید شهرستان کازرون، مدیران و کارشناسان مرتبط با امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، به سوالات دانشجویان پاسخ گفتند. همچنین از خانم نرجس نصرپور،  از دانشجویان برگزیده شاهد و ایثارگر دانشگاه سلمان فارسی کازرون تقدیر به عمل آمد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :