بررسی و پذیرش اولیه ۹ طرح پژوهشی و نوآورانه در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۲ کد : ۹۰ خبر اول
تعداد بازدید:۷۷۹
نشست علمی بررسی اولیه طرح‌های پژوهشی شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری انرژی با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر عقیل محمدی، دکتر حامد فتوحی و نمایندگان شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری انرژی به صورت حضوری در سالن کنفرانس مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار و طرح‌های ارایه شده از سوی شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی و پذیرش اولیه ۹ طرح پژوهشی و نوآورانه در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این جلسه دکتر فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن تصریح بر ضرورت‌های امروز جامعه جهت تقویت فناوری‌های دانش‌بنیان در مباحث انرژی و نیاز جامعه به ایجاد بستری مناسب برای حمایت از جوانان مستعد خاطر نشان نمود: استفاده درست و مناسب از انرژی، متضمن توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است و از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند کل چرخه تولید، توزیع تا مصرف انرژی را تحت کنترل داشته و به بهترین نحو ممکن از این منابع گرانبها استفاده نماید مدیریت انرژی است. به طوری که که استقرار و به کارگیری آن، علاوه بر کاهش تخریب منابع انرژی، متضمّن بهینه‌سازی مصرف و تضمینی بر استمرار رشد اقتصادی جامعه خواهد بود.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با تصریح بر اینکه تأسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون فرصت مناسبی جهت کارآفرینی و ارایه سطح مطلوب‌تری از خدمات دانشگاهی به جامعه فراهم آورده است، افزود: بهینه‌سازی انرژی به معنای استفاده از علوم نوین مدیریت است که می‌تواند متضمن بیشترین بازده با کمترین میزان مصرف انرژی باشد و به تعبیری دیگر با بهینه‌سازی انرژی، مدیریت صحیح بر منابع و مصارف انرژی میسر خواهد بود و پیاده‌سازی این سیستم، به کاهش هزینه انرژی و سایر پیامدهای مرتبط با محیط‌زیست از طریق مدیریت نظام‌مند انرژی منجر خواهد شد. در این راستا دانشگاه سلمان فارسی کازرون از تمام توان و تجهیزات خود در مسیر ارتقاء مدیریت انرژی و پیشبرد اهداف مرکز نوآوری و به ویژه کمک تداوم ظرفیت‌سازی مطلوب‌تر برای کمک به حل مشکل اشتغال و حمایت از فناوری‌های نوآورانه که بتوانند موجب رونق‌بخشی کارآفرینی شوند، استفاده خواهد کرد.

در ادامه این جلسه‌ی چندین ساعته، ایده‌ها و طرح‌های ارایه شده از سوی گروه‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه گردید و پس از بررسی‌های مختلف، نه طرح پژوهشی شامل ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز هوشمند، راه‌اندازی کارگاه کالیبره کنتورهای خانگی، آب شیرین‌کن سیار، راه‌اندازی کارگاه کالیبره کنتورهای صنعتی، بومی‌سازی تولید قطعات کنتور، امکان‌سنجی تولید کنتور ارتقا یافته و هوشمند، اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه توزیع برق، اینورترهای مجزا از شبکه برق و طراحی وساخت بردهای مدیریت انرژی و BMS جهت استقرار تیم‌های پیشنهاد داده در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و آغاز فعالیت آنها در این مرکز مورد پذیرش و تأیید اولیه قرار گرفت.

گفتنی است مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اهتمام و پیگیری دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شده است. از تابستان سال جاری با انتشار فراخوانی ملی، روند پذیرش ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در این مرکز آغاز شد و این روند همچنان ادامه دارد. دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها، تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در هر یک از حوزه‌های انرژی اعم از آب، برق، گاز، نفت، هسته‌ای، خورشیدی و... دارای ایده‌های نوآورانه هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی eic.kazerunsfu.ac.ir نسبت به تکمیل فرم پذیرش اقدام نمایند.


( ۱ )

نظر شما :