طی برگزاری آیینی در هفته پژوهش و فناوری صورت پذیرفت

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۱ کد : ۹۲ خبر اول
تعداد بازدید:۱۱۳۷
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر هیئت علمی و دانشجویی و یاوران علمی فعال در حوزه‌ی پژوهش دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور جمعی از اعضا هیئت‌رئیسه، اعضا هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان این دانشگاه، در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این نشست که ظهر روز دوشنبه 22 آذرماه برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته پژوهش و تقدیر از تلاش‌های اعضاء هیئت علمی این دانشگاه برای ارایه خدمات قابل توجه پژوهشی، بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر ارایه خدمات علمی و پژوهشی به جامعه در راستای تحقق سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و راهبردهای بالادستی نظام مدیریتی کشور در ارایه خدمات دانشگاهی به جامعه تأکید و خاطر نشان نمود: بایستی تلاش شود تا پژوهش‌ها هرچه بیشتر در راستای کمک به حل مسائل جامعه هدایت شوند. در دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم تا با ظرفیت‌سازی و تقویت زیرساخت‌ها، در کنار ایجاد زیرساخت‌های جدیدی همچون مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این زمینه گام‌های اثربخشی را برداریم. علاوه بر آن و به دنبال تلاش‌های صورت گرفته، چند عضو جدید توانمند را نیز به جمع اعضاء هیئت علمی دانشگاه اضافه کرده‌ایم تا در این حوزه نیز توان دانشگاه سلمان فارسی کازرون بیش از پیش تقویت شود.

دکتر فاضل‌نیا همچنین با تشکر از همراهی‌ها و تلاش‌های صورت پذیرفته در توسعه و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه به تشریح برخی رویکردهای جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناری برای تقویت حوزه فناوری اشاره کرد و ضمن اعلام فعال شدن دانشگاه سلمان فارسی کازرون در راستای تحقق این رویکردها، مشارکت هرچه فعال‌تر و حضور مستمر اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را برای تحقق هرچه مناسب‌تر راهبردهای وزارت علوم و ارایه خدمات مطلوب‌تر به دانشجویان و جامعه ضروری دانست و افزود: همچنان که مقام عالی وزارت تأکید کرده‌اند، پژوهشِ آموزش‌محور و آموزشِ پژوهش‌محور بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد. در صورت تحقق این راهبرد، اثربخشی آموزش منوط به اثربخشی پژوهش خواهد شد و اثربخشی پژوهش نیز در جهت تقویت اثربخشی آموزش محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نشاط علمی دانشگاه‌ها به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اعضاء هیئت علمی و سایر مجموعه‌های دانشی در دانشگاه وابسته است، با مرور برخی از چالش‌های نظام تحقیق و پژوهش در کشور، ضمن ارایه مصادیقی از آسیب‌های موجود، بر ضرورت پرهیز از آنها تأکید نمود و افزود: پژوهش‌ها بایستی مسئله‌محور باشند. ارائه چنین پژوهش‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز دوری جستن از تصمیم‌گیری‌هایی شود که فاقد مبنای علمی و پژوهشی هستند. چنانچه این روند با لحاظ نمودن مبانی حرفه‌ای و اخلاقی پژوهش دنبال شود، دانشگاه‌ها می‌توانند به یکی از اهداف خود در قالب کمک به نظام تصمیم‌گیری کشور، دست یابند. تحقق این مهم بر دوش اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار دارد و کارنامه عملکرد آنها در ذهن جامعه و نظام مدیریتی کشور، بر اساس همین مبناها سنجیده می‌شود.

دکتر محمدرضا پورکریمی، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین ضمن تبریک هفته پژوهش، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی این دانشگاه و همچنین دستاورهای پژوهشی به دست آمده طی یک سال اخیر پرداخت و خاطر نشان نمود: طی یک سال گذشته اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون 53 مقاله‌ی ISI، ISC و SCOPUS به همراه 51 مقاله پذیرفته و منتشر شده در کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی داخلی و بین‌المللی را به همراه 4 عنوان کتاب منتشر نموده‌اند.

دکتر پورکریمی همچنین با اشاره به دستاوردهای بخش‌های فناوری اطلاعات، کتابخانه، آزمایشگاه و سایر فعالیت‌های مدیریت امور پژوهشی و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افزایش دو برابری پهنای باند اینترنت، خرید و راه‌اندازی سرور جدید، به روزرسانی تجهیزات دکل‌های ارتباطی، راه‌اندازی سامانه مدیریت یادگیری، خرید دستگاه‌ها و تجهیزات و ارتقاء زیرساخت‌های آزمایشگاه‌های مهندسی برق، فیزیک و علوم مهندسی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 650 میلیون ریال در دوره زمانی یک سال اخیر، حمایت از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله مقطع دکتری و... از جمله سایر فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در راستای تقویت توان پژوهشی این دانشگاه برشمرد.

گفتنی است در پایان این نشست از دکتر لیلا شاملی، دکتر محمدرضا پورکریمی و دکتر مهدی منعمی پژوهشگران برتر در بین اعضاء هیئت علمی و لیلا دادپور و سروش رحیمی‌پوردنجانی پژوهشگران برتر دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد. همچنین از تلاش‌های روسا و کارشناسان حوزه‌های مختلف امور پژوهشی و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تجلیل به عمل آمد.

 

 


( ۷ )

نظر شما :