با حضور جمعی از مسئولان و دانشگاهیان شهرستان کازرون صورت پذیرفت

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس امضا شد

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۶۲ خبر اول
تعداد بازدید:۱۶۱۴
صبح امروز، یکم مردادماه، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس پارک علم و فناوری فارس و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون و روسا، معاونان و مدیران دانشگاه‌های این شهرستان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس، در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی کازرون امضاء شد.
تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس امضا شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نشستی که به همین مناسبت برگزار شد، خاطر نشان نمود: اعتلای دانشگاه‌ها، یکی از بهترین استراتژی‌های توسعه‌ای در هر کشوری محسوب می‌شود. سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت عتف در جهت حرکت دانشگاه‌ها به سمت ایجاد مراکز رشد و فناوری که با راه‌اندازی معاونت فناوری این وزاتخانه، توانی مضاعف یافته است نیز کمک شایانی به تحقق این استراتژی نموده است. ما نیز در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تلاش کرده‌ایم تا به سهم خود ضمن توسعه ارتباطات و تعاملات این دانشگاه با مراکز معتبر علمی مختلف، زیرساخت‌های متعددی برای اعتلای دانشگاه سلمان فارسی کازرون فراهم آوریم که خوشبختانه با تکیه به تلاش‌های اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی دانشگاه و همچنین حمایت‌های همه جانبه مسئولان مختلف شهرستان، به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کازرون و فرماندار ویژه شهرستان، دستاوردهای خوبی نیز به دست آمده و برخی دیگر نیز در شرف وقوع هستند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به تعاملات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر با پارک علم و فناوری فارس، ضمن تقدیر از همراهی‌های دکتر ذوالقدر و مجموعه مدیریتی این پارک، اظهار امیدواری نمود با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس، شاهد آغاز فصلی جدید در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان قطب علمی شهرستان کازرون و غرب استان فارس باشیم.

در این نشست، دکتر امین‌رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز طی سخنانی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مجموعه این دانشگاه، خاطر نشان نمود: برآورد فعالیت‌های انجام شده، حاکی از آن است که فعالیت‌های متعدد و زیادی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون پیگیری شده و در دست پیگیری است که در مجموع می‌تواند منجر به ارتقاء جایگاه این دانشگاه شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس همچنین تصریح نمود: حرکت دانش‌بنیانی در کشور، یک حرکت نوپا است و به مدد تلاش‌هایی که از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته، این حرکت توسعه پیدا کرده است. ظرفیت نخبگانی ما در سطح شهرستان‌ها به گونه‌ای است که سرمایه مناسبی برای استقرار نهادهای حامی فعالیت‌های نوآورانه فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در همین راستا در شهرستان کازرون می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فعالیت‌های این مسیر را به گونه‌ای مناسب ساماندهی و حمایت کرد. امضاء تفاهم‌نامه بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس، می‌تواند به تقویت این مهم کمک نماید.

گفتنی است در آیین امضاء تفاهم‌نامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون، میرشکاری، مسئول دفتر نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در جهت توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ارتقاء سطح کمی و کیفی آن، بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های علمی و دانشگاهی در سطح شهرستان تأکید نمودند.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پارک علم و فناوری فارس، با رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور تنظیم شده و زمینه‌ای ایجاد می‌نماید که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور جذب شده در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پس از طی مراحل قانونی، از تسهیلات و حمایت‌های پارک علم و فناوری فارس برای تولید و عرضه محصولات خود و سایر خدمات مورد نیاز دیگر بهره‌مند شوند.

همچنین در حاشیه این مراسم، دکتر ذوالقدر با حضور در پردیس 78هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان بزرگترین پروژه توسعه فضاهای دانشگاهی در غرب استان فارس، از ساختمان‌های احداث شده و کارگاه‌های فعال این پردیس بازدید نمود.

 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون پارک علم و فناوری فارس


( ۱ )

نظر شما :