همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و طی دیدار با امام جمعه کازرون صورت پذیرفت

تجدید میثاق دانشگاهیان کازرون با آرمان‌های انقلاب

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۲ کد : ۱۰۸ خبر اول
تعداد بازدید:۴۸۰
ظهر روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن‌ماه و همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر، جمعی از روسا و مدیران دانشگاه‌های شهرستان کازرون با حضور در دفتر حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، ضمن دیدار و گفتگو با ایشان، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
تجدید میثاق دانشگاهیان کازرون با آرمان‌های انقلاب

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، با اشاره به اینکه استقرار دانشگاه‌ها در شهرستان کازرون، یکی از دستاوردهای پرارزش انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، خاطر نشان نمود: دانشگاه‌های کازرون در طول سال‌های گذشته، اثرات توسعه‌ای فراوانی را برای شهرستان کازرون داشته‌اند و با تلاش و اهتمام دانشگاهیان این شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف ملی، تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته که اثربخشی آنها متناسب با نیازهای جامعه افزایش پیدا کند. از جمله می‌توان به توسعه فضاهای مختلف دانشگاهی مانند پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون که ساختمان دانشکده علوم پایه آن آماده افتتاح است، بیمارستان امام علی(ع) دانشگاه آزاد، مراکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نوآوری زیستی دانشگاه آزاد که به همت دکتر عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار راه‌اندازی شده و برخی موارد متعدد دیگر از این دست اشاره کرد.

دکتر فاضل‌نیا در ادامه با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاهیان در مسیر تبیین ریشه‌ها و برگزاری رویدادهای مرتبط با گرامیداشت دهه فجر، افزود: با تأسیس و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هم‌افزایی دانشگاه‌ها، تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های مختلف دانشگاه‌های مختلف کازرون در کنار یکدیگر قرار بگیرد. خوشبختانه در دهه فجر امسال نیز با فعالیت کمیته تخصصی دانشجویی و دانشگاهیان شهرستان که با مشارکت فعال هر شش دانشگاه کازرون تشکیل گردید، برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... در سطوح مختلف دانشجویی، دانشگاهی، شهرستان و منطقه‌ای طرح‌ریزی شده و در حال اجرا می‌باشند.

در این نشست همچنین قنبریان، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کازرون و صمیمی از مرکز آموزش عالی زینب کبری(س) به نمایندگی از سایر دانشگاهیان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، بر تداوم نقش‌آفرینی‌های دانشگاهیان در گرامیداشت این ایام تأکید نمودند.

حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این نشست طی سخنانی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مراکز دانشگاهی کازرون در حوزه‌های مختلف، با اشاره به تأثیر دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تفکر در سطح جامعه، خاطر نشان نمود: یکی از ثمرات اصلی و برجسته انقلاب اسلامی، توجه به نهادهای دانشگاهی و فراگیر کردن آنها در سطح کشور بود. وجه تمایز اصلی نهادهایی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با سایر نهادها، در تأثیری است که بر روند شکل‌گیری تفکر در جامعه می‌گذارند. این موضوع به ویژه از آن جنبه مهم است که تفکر، مبنای شکل‌گیری رفتارهای عموم مردم می‌شود. بنابراین نقش دانشگاه‌ها که با نگاه‌های تخصصی به مسائل می‌پردازند، نقشی کلیدی در شکل‌گیری رفتارها است و برهمین اساس رسالت سنگینی بر دوش دانشگاهیان است.

امام جمعه کازرون همچنین با تأکید بر لزوم تقویت جریان‌سازی‌های اثرگذار با نگاه‌های بلندمدت در سطح شهرستان کازرون، افزود: زندگی امروز ما، حاصل جریان‌سازی‌های فکری بوده که در گذشته شکل گرفته است. ما نیز با جریان‌سازی‌های موثر فکری که دانشگاهیان می‌توانند نقش حائز اهمیت و تعیین کننده‌ای در آن داشته باشند، بایستی تلاش کنیم اثربخشی‌های بلندمدتی در جهت توسعه داشته باشیم. انتظار این است با تداوم هم‌افزایی که خوشبختانه در بین دانشگاه‌های شهرستان کازرون به وجود آمده است، به تقویت فعالیت‌ها در این حوزه نیز پرداخته شود.

 


( ۱ )

نظر شما :