طی مراسمی با حضور اعضاء هیئت رئیسه و جمعی از دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

جشن پیشواز نوروز و گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار و چهارمین جشنواره دانشگاهی رویش آغاز شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۳ کد : ۱۲۶ خبر اول
تعداد بازدید:۷۷۱
صبح روز چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، جمعی از اعضاء هیئت علمی، همیاران علمی و دانشجویان این دانشگاه و با سخنرانی دکتر کاظم دهقانیان‌فرد، جشن پیشواز نوروز و گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار و همزمان چهارمین جشنواره رویش دانشگاهی نیز آغاز شد.
جشن پیشواز نوروز و گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار و چهارمین جشنواره دانشگاهی رویش آغاز شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نوروز، به ظرفیت‌های مطلوب دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اشاره کرد و خاطر نشان نمود: اینکه شاهد هستیم دانشجویان این دانشگاه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه داشتن به بضاعت‌های موجود، فضای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را سرزنده نگه داشته‌اند و مشارکت قابل توجهی در برگزاری برنامه‌های مختلف دارند، حاکی از توانمندی بالای آنها و ظرفیت‌های مطلوب دانشجویی در این دانشگاه است. در روند برنامه‌ریزی‌های دانشگاه و در راستای تحقق سیاست‌گذاری کلان وزارت عتف، تلاش کرده‌ایم بسترهای هرچه مناسب‌تری را برای بروز توانمندی‌های دانشجویان و رشد استعدادهای آنها به وجود آوریم که با فعالیت موثر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، همراهی ارزشمند دانشجویان را نیز به دنبال داشته است. همچنان نیز تلاش خواهیم کرد تا با حفظ روحیه نشاط و شادابی، فعالیت‌های موثر دانشجویان در جهت توانمندتر شدن‌شان و کمک به جامعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و... تداوم داشته باشد.

در این مراسم همچنین دکتر کاظم دهقانیانفرد، طی سخنانی به معرفی پیشینه‌ی باستانی نوروز  پرداخت. وی با معرفی برخی آیین‌ها و مراسم نوروزی در شهرستان کازرون، پاره‌ای از باورهای عامه مرتبط با نوروز را برای دانشجویان روایت کرد.

فرزانه داوودی، کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون نیز در این مراسم طی سخنانی با تقدیر از همراهی‌ها و پیشگامی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در تعامل با شبکه بهداشت و درمان و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، به ارایه توضیحاتی پیرامون سلامت و بهداشت در دوران دانشجویی پرداخت.

همچنین در این برنامه از پوستر چهارمین جشنواره رویش دانشگاهی دانشگاه سلمان فارسی کازرون که ویژه دانشجویان و کانون‌های فرهنگی این دانشگاه برگزار می‌شود، رونمایی شد و این دوره از جشنواره به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه، پخش نماهنگ، اجرای دکلمه توسط پریا زاهدی، برگزاری صندلی داغ، اهدا جوایز به دانشجویانی که در سال 1400 ازدواج کرده بودند و... از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.

گفتنی است این برنامه با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی کانون موسیقی نت هشتم، تشکل مستقل اسلامی قلم و اندیشه، انجمن علمی مهندسی برق و با مشارکت سایر کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، شورای صنفی دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.


( ۵ )

نظر شما :