دکتر فاضل‌نیا در نشست تقدیر از اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون تأکید نمود

لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان در جهت حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۴۵ خبر اول
تعداد بازدید:۷۹۷
نشست تقدیر از اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی، اساتید مدعو و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سالن اجتماعات استاد علی دوانی این دانشگاه برگزار گردید.
لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان در جهت حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام استاد و معلم و تقدیر از تلاش‌های اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون که هم در دوره غیرحضوری بودن دانشگاه تلاش‌های زیادی برای برگزاری کلاس‌ها داشتند و هم با آغاز فعالیت‌های حضوری اهتمام ویژه‌ای در ارایه خدمات علمی داشتند، خاطر نشان نمود: با تکیه به ظرفیت‌های موجود و در راستای توسعه‌ی خدمات‌دهی این دانشگاه به دانشگاهیان محترم و عموم مردم شریف، مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌ها را از جمله تنظیم برنامه راهبردی ده ساله دانشگاه، تأسیس بنیاد حامیان، تکمیل و آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه، ادامه عملیات عمرانی کارگاه‌های مختلف در پردیس، خرید و استقرار تجهیزات مختلف خوابگاهی و رفاهی دانشجویان، راه‌اندازی مراکز مختلف علمی و دانش‌بنیان از جمله مرکز نوآوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و... را دنبال کرده‌ایم که برخی به سرانجام رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در شرف تحقق هستند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان و به ویژه اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز، ضمن برشمردن برخی از مهمترین ویژگی‌های دانشگاه جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز از جمله اشتغال آفرینی، کیفیت‌گرایی، عقلایت و خردگرایی، آراستن به اخلاق، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل جامعه، آینده‌نگر و... با تأکید بر لزوم توجه به وظایف دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، خاطر نشان نمود: بایستی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در راستای دستیابی به اهداف این آرمان‌ها تلاش کنیم. حفظ استقلال دانشگاه‌ها و دوری از اعمال گرایش‌های سیاسی در فعالیت‌های دانشگاهی در کنار نظم و انضباط سازمانی مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های جاری می‌تواند تسهیل‌کننده این فرایند و بسترساز تقویت نشاط علمی باشد.

دکتر فاضل‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک مجدد ارتقاء مرتبه علمی سه نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مرتبه دانشیاری، به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و نقش دانشگاه‌هیان در تحقق آن اشاره کرد و با مروری بر سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تقویت فعالیت‌های فناورانه و توجه به کیفیت‌گرایی در خدمات دانشگاه‌ها افزود: خلاقیت و نوآوری، از جمله شاخص‌های دانشگاه‌های پیشرو، جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز است. برای شکوفایی خلاقیت‌ها و کمک به نوآوری‌ها، علاوه بر راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به دنبال تقویت ارتباط عملیاتی دانشگاه به حوزه صنعت و همچنین راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور هستیم. از اعضاء هیئت علمی توانمند و دانشجویان مستعد دانشگاه سلمان فارسی انتظار داریم با گسترش فعالیت در این ظرفیت‌ها، هم به رسالت دانشگاه در برابر جامعه و انتظارات عمومی که مردم، به ویژه اهالی شریف شهرستان کازرون از این دانشگاه دارند جامه عمل بپوشانند و هم در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به تولید و حل مشکل اشتغال در جامعه گام بردارند.  

در این نشست همچنین دکتر بهروز خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی با تقدیر از تلاش‌های اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: دوره‌ی غیرحضوری بودن فعالیت‌های دانشگاه‌ها محلی برای سنجش توانمندی‌ها و فرصتی برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها بود. خوشبختانه اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اهتمام ویژه و تعهد بالایی که داشتند، نه تنها مانع از تعطیلی آموزش نشدند بلکه فعالیت‌های پژوهشی را نیز با سطح کیفی مطلوبی دنبال نمودند. از سوی دیگر در این دوره و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه، زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز به ویژه در حوزه‌ی ارتباط‌های مجازی تقویت شد و در حال حاضر علاوه بر آنکه یک سرور را در مالکیت دانشگاه داریم، از خدمات دو سرور پشتیبان نیز استفاده می‌کنیم.

سخنرانی دبیر کانون موسیقی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اجرای موسیقی و دکلمه توسط دانشجویان این دانشگاه و مسابقه دانشجویی، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این نشست برگزار شد.

گفتنی است در پایان این نشست از دکتر بهروز خسروپور، دکتر محمدرضا پورکریمی و دکتر پریسا عبدالرضاپور که اخیراً موفق به ارتقاء مرتبه علمی خود به دانشیاری شده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی کانون موسیقی و کانون رسانه این دانشگاه برگزار گردید.

 


( ۵ )

نظر شما :