نشست مشترک هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با استاندار فارس برگزار شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۵۲ خبر اول
تعداد بازدید:۱۱۴۳
ظهر روز سه‌شنبه، ۱۷ خردادماه، نشست مشترک هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دکتر ایمانیه، استاندار فارس، با حضور فرماندار ویژه کازرون و به منظور معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه در جهت تعامل با فضای اجتماعی و نقش‌آفرینی توسعه‌ای آن و نیز در جهت کمک به تقویت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در دفتر استاندار فارس برگزار گردید.
نشست مشترک هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با استاندار فارس برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایجاده شده و تشریح دستاوردهای این دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... خاطر نشان نمود: در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم تا در کنار ارایه خدمات علمی و آموزشی به دانشجویان، بسترهای گوناگونی را برای نقش‌آفرینی دانشگاه و دانشگاهیان در سطح جامعه ایجاد کنیم. ذیل راهبردهای کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان فارس که همواره مورد تأکید مدیریت ارشد استان بوده است، در تلاش هستیم در فرایندی هم‌افزا و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی، در جهت تقویت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بسترهای بیشتر و مناسب‌تری برای نقش‌آفرینی‌های مطلوب‌تر اعضاء هیئت علمی توانمند، دانشجویان مستعد و مجموعه امکانات ساختاری و مراکز وابسته به این دانشگاه در راستای کمک به حل مسائل جامعه ایجاد شود.

دکتر غریب فاضل‌نیا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از قرار گرفتن ساختمان دانشکده علوم پایه و ساختمان سلف سرویس پردیس 78 هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مراحل نهایی آماده شدن جهت بهره‌برداری خبر داد و افزود: در جهت تقویت فضای کالبدی دانشگاه و حرکت در مسیر توسعه آن، علاوه بر اینکه تدوین سند راهبردی دانشگاه را دنبال کردیم و اکنون این سند در مراحل نهایی قرار دارد، ساختمان دانشکده علوم پایه پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون را با 5500مترمربع زیربنا به مراحل نهایی بهره‌برداری رساندیم و امیدوارم با افتتاح این ساختمان و آغاز بهره‌برداری از آن، علاوه بر افزایش سرانه فضاهای دانشگاهی در غرب استان فارس، بتوانیم گام‌های بیشتری را در جهت توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون که همواره از سوی مردم و مسئولین این شهرستان مورد توجه و تأکید بوده، برداریم.

محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این نشست، دانشگاه سلمان فارسی کازرون را یکی از ارکان و تکیه‌گاه‌های مهم توسعه‌ای شهرستان کازرون برشمرد و خاطر نشان نمود: ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند در جهت توسعه شهرستان مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق فرصت بیشتری برای حضور دانشگاهیان در سطح جامعه و کمک به حل مسائل آن ایجاد شود. این دانشگاه ظرفیت‌های مناسبی دارد که با پیوند دادن هرچه بیشتر آنها به جامعه و همچنین توسعه آتی آن متناسب با ظرفیت‌ها و اقتضائات شهرستان کازرون، زمینه مناسب‌تری برای توسعه شهرستان فراهم آورد.

در این نشست همچنین دکتر احسان منبری، معاون مالی و اداری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه دانشگاه، به مرور برخی از چالش‌ها و مسائل پیش‌روی آن پرداخت و تشریح برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آنها پرداخت.

دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، در این نشست با پراهمیت توصیف کردن جایگاه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سطح کشور، ضمن ارایه راهکارها و راهبردهایی در جهت کمک به روند توسعه‌ای و تسهیل حرکت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاهیان در سطح جامعه تأکید نمود و این نقش‌آفرینی‌ها را بخشی عمده از مسئولیت اجتماعی آنها در برابر جامعه برشمرد و با تأکید بر مقوله‌ی ازدواج دانشجویان و تشکیل خانواده از سوی آنها، این مهم را به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها قلمداد نمود.

استاندار فارس همچنین انجمن‌ها، کانون‌ها و سایر تشکل‌های دانشجویی را بازوهایی موثر و مهم برای برقراری ارتباط با جامعه برشمرد که می‌توانند در کنار زمینه‌سازی مناسب برای ارایه خدمات دانشگاه به جامعه، موجب پرورش نیروهای مستعد برای آینده کشور نیز باشند.


( ۲ )

نظر شما :