در نشستی به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح شد

تعامل دانشگاهی کازرون و بوشهر افزایش می‌یابد

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۵۳ خبر اول
تعداد بازدید:۷۱۱
صبح امروز، ۲۵ خردادماه در نشستی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دکتر محمود افشاری، معاون آموزشی و دکتر حسین اسکندری، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر که به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، زمینه‌های افزایش تعامل‌های دانشگاهی بین کازرون و بوشهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تعامل دانشگاهی کازرون و بوشهر افزایش می‌یابد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با اشاره به پیشینه‌ی مشترک و غنی خطه کازرون و خطه بوشهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...، این بستر را زمینه مناسبی برای افزایش تعامل‌های دانشگاهی و ارتقاء سطح خدمات‌دهی دانشگاه‌ها به جامعه دانست و ضمن معرفی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون خاطر نشان نمود: توسعه فعالیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خواسته عموم مردم این شهرستان است و خوشبختانه رویکردهای موثر و سیاست‌گذاری‌های راهبردی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص جامعه‌محور شدن دانشگاه‌ها و افزایش خدمات‌دهی آنها به جامعه نیز دنبال می‌شود، زمینه تحقق این مهم را بیش از پیش فراهم آورده است. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های متعددی را در دانشگاه سلمان فارسی کازرون دنبال می‌کنیم و باتوجه به ظرفیت‌های قابل توجه دانشگاه اثرگذار خلیج فارس بوشهر، این آمادگی را داریم تا در قالب انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، در روندی هم‌افزا بتوانیم در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، شرکت‌های دانش‌بنیان و... به همکاری‌های مشترکی بپردازیم که در مجموع بتواند منجر به توسعه و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات دانشگاهی به جامعه شود.

دکتر محمود افشاری، معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از رویکرد تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با قابل توجه توصیف نمودن فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه، به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه خلیج فارس پرداخت و با تأکید بر استقبال دکتر محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از گسترش تعامل‌ها و همکاری‌ها با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: بایستی تلاش شود تا هر روزنه‌ای برای فعالیت‌های اثرگذار دانشگاهی وجود داشته باشد، آن را به چراغی پر نور تبدیل کنیم. تقویت ارتباط دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، می‌تواند موجب شکل‌گیری گام‌های موثرتری در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، گسترش تحصیلات تکمیلی و... شود که در مجموع می‌تواند ظرفیت مناسب اعضاء هیئت علمی این دانشگاه‌ها و دانشجویان مشغول به تحصیل در آنها و همچنین حوزه‌های کارمندی را به گونه‌ای تقویت نماید که منجر به ارایه خدمات هرچه بیشتر به جامعه و تحقق رویکردهای نظام علمی کشور و همچنین ارتقاء خدمات علمی و رفاهی بیشتری به دانشگاهیان شود.

در ادامه، سایر شرکت کنندگان در این نشست، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون زمینه‌های مشترک همکاری بین دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر و سلمان فارسی کازرون را مطرح و مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک این دو دانشگاه تنظیم و براساس آن مجموعه فعالیت‌های مشترکی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

گفتنی است، دکتر افشاری و دکتر اسکندری، پیش از برگزاری این نشست از پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به عنوان بزرگترین پروژه توسعه فضاهای دانشگاهی غرب استان فارس و همچنین مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون بازدید نمودند.

 


( ۲ )

نظر شما :