دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۵۸ خبر اول
تعداد بازدید:۶۴۳
صبح امروز، ۲۱ تیرماه، با حضور حجت‌الاسلام مقامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از مدیران این دانشگاه، آیین افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نشستی که به همین منظور در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار گردید، ضمن تقدیر از حمایت‌ها، همراهی‌ها و تلاش‌های مستمر دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون برای تحقق این موضوع، خاطر نشان نمود: در مسیر رشد و توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، راه‌اندازی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، یکی از نیازهای اساسی و گام‌های زیرساختی بود که تحقق آن را در اولویت کاری دانشگاه قرار دادیم و با همراهی‌های مداوم و پیگیری‌های متعدد دکتر عباسی‌دوانی و حجت‌الاسلام صباحی و به دنبال جلساتی که با حضور این بزرگواران طی دو سال گذشته در نهادهای مرتبط و در سطوح کشوری برگزار شد، خوشبختانه مجوز تأسیس این نهاد در دانشگاه سلمان فارسی کازرون از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صادر شد.

دکتر فاضل‌نیا همچنین با تشکر از حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام مقامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس و علمای شهرستان کازرون از جمله حجت‌الاسلام صحرائی و حجت‌الاسلام عزمی که نقش موثری در تحقق این دستاور داشتند و با تصریح بر اینکه این نهاد ارزنده می‌تواند در حوزه‌های مختلف، از جمله حرکت مناسب‌تر در مسیر تحقق راهبردهای کلان نظام و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت ایجاد دانشگاه تمدن‌ساز اثرات شایان توجهی برجای بگذارد، خاطر نشان نمود: توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از مطالبات جدی مردم شهرستان کازرون محسوب می‌شود. با فعالیت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و قرار گرفتن این نهاد در کنار سایر نهادهای متولی عرصه‌های فرهنگی و دینی در سطح شهرستان، علاوه بر آنکه پیوند این دانشگاه با حوزه‌های مختلف جامعه تقویت خواهد شد، می‌توان شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های مرتبط با این نهاد در سطح دانشگاه و منطقه و همچنین اثربخشی‌های موثر و سازنده‌ی آن در حوزه‌های مختلف نیز بود. امیدواریم طی فرایندهای معمول، رئیس دفتر نهاد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید معرفی و دفتر نهاد فعالیت خود را به صورت عملی آغاز نماید.

حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این نشست، با تقدیر از پیگیری‌های مستمر و مداوم دکتر فاضل‌نیا در جهت استقرار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شهرستان کازرون خاطر نشان نمود: روحیه وحدت و همدلی قابل توجهی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون وجود دارد که زمینه‌ساز پیشرفت این دانشگاه شده است. علاوه بر آن، ارتباط مداوم رئیس و بدنه این دانشگاه با دفتر امام جمعه، زمینه مناسبی ایجاد کرده تا در فرایندی هم‌افزا، مسیر رشد دانشگاه تقویت شود که این موضوع ثمره‌های متعددی نیز به دنبال داشته و امروز شاهد تحقق یکی از آنها هستیم و بنده بابت تمامی این اتفاق‌های خوب، از دکتر فاضل‌نیا و مجموعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون تشکر می‌کنم.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مسائل آنها بایستی دغدغه و اولویت کازرون باشد، تصریح نمود: بایستی در هویت‌بخشی به کازرون به وسیله دانشگاه و با محوریت دانشگاه تلاش کنیم. در شرایطی که شهرستان کازرون از موهبت فعالیت دانشگاه اثربخش و فعالی مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون برخوردار است، بایستی تلاش کنیم تا این نهاد تقویت شده و به رکن موثری برای کمک به حل مسائل جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام مقامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز در این نشست، همراهی و فعالیت نزدیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون، امام جمعه، نماینده مجلس و سایر ارکان شهرستان را از مزیت‌های قابل توجه این دانشگاه برشمرد که به ثمر نشسته و باعث دستاوردهای مثبت و ارزشمندی برای این دانشگاه شده است و در این خصوص خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در حال توسعه و پیشرفت است. توسعه این دانشگاه بایستی متناسب با ظرفیت‌های شهرستان کازرون و استان فارس صورت بگیرد تا بتواند اثربخشی مطلوبی را داشته باشد. دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه هم در کنار سایر نهادها و ارکان موجود، در راستای عملکرد بهتر و تقویت موثرتر این مرکز علمی فعالیت می‌کند و همچون یک پدر و یک برادر حامی، در کنار مجموعه‌های مختلف دانشگاه در سطوح مختلف دانشجویی، هیئت علمی و... خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تولید فکر در دانشگاه‌ها، آن را یکی از راهبردهای کلیدی و مهم در حرکت دانشگاه‌ها توصیف نمود و افزود: تولید علم، نتیجه تولید فکر است و این فکر بایستی در جهت حل مسائل جامعه و کمک به مردم باشد. بایستی به دانشجو یاد بدهیم که چگونه می‌تواند به مردم کمک کند. هرچقدر تولید فکر مبتنی بر نیازهای جامعه باشد، جامعه نیز حمایت و همراهی بیشتری با دانشگاه‌ها خواهد داشت.

گفتنی است پس از برگزاری این نشست، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد و پس از آن، حاضرین ضمن گلباران قبور مطهر شهدا گمنام، از پردیس 78هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و بناهای در آستانه بهره‌برداری و کارگاه‌های فعال آن بازدید نمودند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون


( ۱ )

نظر شما :