با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون افتتاح شد

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۶۱ خبر اول
تعداد بازدید:۱۳۶۸
صبح امروز، یکم مردادماه، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس پارک علم و فناوری فارس، امام جمعه کازرون، فرماندار ویژه شهرستان کازرون، مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و جمعی از روسا، معاونان و مدیران دانشگاه‌های این شهرستان، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد.
مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون افتتاح شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نشستی که به همین منظور برگزار گردید، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای تحقق این گام و حمایت‌های انجام شده از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین مسئولان عالی‌رتبه در وزارت عتف به ویژه دکتر خیرالدین، معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خاطر نشان نمود: سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت عتف در جهت حرکت دانشگاه‌ها به سمت ایجاد مراکز رشد و فناوری که با راه‌اندازی معاونت فناوری این وزاتخانه، گام‌هایی اساسی برای تحقق آن و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از دانشجویان نخبه در جهت کارآفرینی برداشته شده، از یک‌سو و مزین شدن سال جاری به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، این بستر مناسب را ایجاد کرد تا هدف‌گذاری‌های توسعه‌ای دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مرتبط با کمک به اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان مستعد دانشگاهی و همچنین تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال جاری با توانی بیشتر جلو ببریم. در همین راستا و به دنبال گام‌هایی که از سال گذشته و با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز شده بود، در سال جاری تعامل‌های دوسویه متداومی را با پارک علم و فناوری استان فارس دنبال نمودیم و با نگاه حامیانه ریاست این پارک، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون را به عنوان یک دستاورد جدید در حوزه دانشگاه‌های شهرستان کازرون و غرب استان فارس، در اختیار جامعه دانشگاهی قرار داده‌ایم.  

در این نشست، میرشکاری، مسئول دفتر نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور روسا و معاونان دانشگاه‌های مختلف شهرستان کازرون در افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان را حاکی از نگاه‌های هم‌افزا و وحدت دانشگاهیان شهرستان برای تلاش جمعی در مسیر رشد علم دانست و آن را یکی از مزیت‌های شهرستان کازرون برشمرد و ضمن تشکر از رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای تحقق این گام، خاطر نشان نمود: دکتر عباسی‌دوانی همواره تأکید دارند که شهرستان کازرون، شهرستان بالقوه ثروتمندی است. امیدواریم تأسیس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فتح بابی برای رونق فعالیت‌های علمی و همچنین شروعی برای بالفعل شدن ثروت‌ها و سرمایه‌های علمی این شهرستان و مناطق غرب استان فارس باشد. امیدواریم دیگر دانشگاه‌ها و شهرستان‌های همجوار از این فرصت به خوبی استفاده کرده و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون را به عنوان یک پشتیبان ببینند.

حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این نشست خاطر نشان نمود: تمام مجموعه‌های شهرستان بایستی در جهت کمک به علم، علم‌اندوزی و دانشگاه‌ها باشند. اگر تصمیم‌هایمان را با نگاه به آینده کازرون می‌گیریم، باید اولویت‌ها را بر روی رشد علم و تقویت دانشگاه‌ها بگذاریم. خوشبختانه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون گام‌های خوبی برای تقویت جایگاه دانشگاه در سطح شهرستان و کمک به حل مسائل جامعه برداشته شده است که این مسئله بایستی از سوی دیگر دستگاه‌ها نیز تقویت شود.

محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این نشست ضمن اشاره به برخی راهبردهایی که در جهت ساختارمند نمودن تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی با دانشگاه‌های شهرستان دنبال نموده است، خاطر نشان کرد: از استاندار فارس درخواست کرده‌ام تا این امکان به وجود آید که در بحث طرح‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی شهرستان کازرون که نیاز به انجام مطالعات علمی دارد، از ظرفیت دانشگاه‌های همین شهرستان و از جمله دانشگاه سلمان فارسی کازرون استفاده شود تا ضمن تقویت جایگاه دانشگاه‌ها در شهرستان، از توانمندی آنها در جهت کمک به حل مسائل جامعه نیز استفاده شود. در مسیر توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز بر همین مسئله، یعنی ضرورت لحاظ نمودن نیازهای شهرستان و واقعیت‌های جاری آن تأکید کرده‌ایم.

دکتر ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون، بر ضرورت حمایت همه جانبه دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی از این مرکز تأکید کرد و خاطر نشان نمود: با حجم قابل توجه دانشجویان و دانش‌آموختگان مستعدی که در سطح کشور داریم، بایستی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی حرکت در مسیر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم. این مسئله مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری نیز بوده است. بسترهایی مانند مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون، بستری مهم و پایه‌ای را برای شروع حرکت در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کنند، اما نیاز است تا این فرهنگ در بین همه دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی که با مسائل مختلفی مواجه می‌شوند جا بیفتد که مسائل خود را با دانشگاه‌ها در میان بگذارند و این فرصت را به دانشجویان و دانش‌آموختگان بدهند که آنها ایده‌های نوآورانه برای حل مشکلات ارایه نمایند. با فرصت دادن و اعتماد کردن‌هایی از این دست است که می‌توانیم دانشجو را به کارآفرین تبدیل کنیم. امیدواریم این فعالیت که در دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفته است، در سایر شهرستان‌هایی که هنوز مراکز رشد واحدهای فناور را ندارند نیز آغاز شود.

گفتنی است شرکت کنندگان در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون، در حاشیه افتتاح این مرکز، با حضور در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز و دستاوردها و تولیدات آنها بازدید نمودند.

شایان ذکر است مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون، در دانشگاه سلمان فارسی کازرون مستقر است و به دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها که دارای طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه هستند، این امکان را می‌دهد تا با برخورداری از حمایت‌های مختلف مالی و پشتیبانی‌های گوناگون، بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب تولیدات مختلف عرضه نموده و در مسیر رشد خود، امکان عرضه این تولیدات در بازار و تولید انبوه آنها را به دست بیاورند.

 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون پارک علم و فناوری فارس مرکز رشد واحدهای فناور مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون


( ۵ )

نظر شما :