همزمان با هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت

حرکت کاروان خودرویی کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون از ورودی دانشگاه تا گلزار شهدا

۰۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۷
صبح امروز، ۴ مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس، کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آنها، در قالب کاروان خودرویی، ضمن طی کردن حدفاصل ورودی این دانشگاه تا گلزار شهدا در آرامستان سیدمحمد نوربخش کازرون، به گلباران قبور شهدا پرداختند.
حرکت کاروان خودرویی کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون از ورودی دانشگاه تا گلزار شهدا

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی این مراسم کاروان خودرویی کارکنان از ورودی دانشگاه به سمت گلزار شهدا در آرامستان سیدمحمد نوربخش حرکت کرد و با حضور در دو قطعۀ شهدای شهرستان کازرون، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و قرائت فاتحه، به گلباران قبور آنها پرداختند.

در این مراسم، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا را نقطه قوت و محور پیوند مجموعه‌های مختلف دانشگاه سلمان فارسی کازرون اعلام نمود و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از اعضاء خانواده بزرگ دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند و همین مسئله هم باعث شده همواره در رویدادها و فعالیت‌های مختلف دانشگاه، شاهد جلوه‌هایی زیبا و ماندگار از تلاش‌های برآمده از مشی شهدا و ایثارگران در جهت ارائه خدماتی مطلوب به جوانان این سرزمین و جویندگان علم و دانش باشیم. نمود بارز آن را نیز در تلاش‌های فراوانی که این روزها و در جهت آماده‌سازی پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای بهره‌برداری و حضور دانشجویان و همچنین آماده‌سازی بخشی از ابنیه دانشگاه برای تأمین خوابگاه‌های مورد نیاز در جریان است، شاهدیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با مرور خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان ایرانی و به ویژه رزمندگان کازرونی در خطوط مختلف جبهه، مفهوم ایثارگری را یکی از مفاهیم مهم و کلیدی که می‌تواند نقشی اثرگذار در نظام توسعه‌ای کشور به دنبال داشته باشد برشمرد و افزود: ایثارگری یکی از واژه‌های ارزشمندی است که در فضای گفتمانی ما در چهار دهه گذشته ظهور و بروز پررنگی داشته است. در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد ایثارگری‌های افرادی بودم که با اشتیاق حاضر بودند جانشان را برای هدفی متعالی در راستای اعتلای جامعه بدهند. برای آرمان‌های متعالی جامعه، از خودگذشتگی داشتند و حاضر بودند تا پای جان تلاش کنند. اکنون ما به عنوان امانت‌داران شهداء و ایثارگران، بایستی بدانیم که ایثار و فداکاری، مربوط به یک دوره خاص نیست. در تمام ادوار برای ساخت یک جامعه متعالی به این مفهوم و تحقق آن در تمام ساحت‌های زندگی روزمره نیازمندیم.

گفتنی است این برنامه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید و در تقویم برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان کازرون نیز قرار گرفته بود.

 


( ۲ )

نظر شما :