آیین معارفه سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، برگزار شد

۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۹۳ خبر اول
تعداد بازدید:۹۸۶
روز سه‌شنبه، ۱۹ مهرماه و در آستانه فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با حضور حجت‌الاسلام مقامی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس دانشگاه جهرم، رئیس دانشگاه فسا و جمعی از دانشگاهیان، حوزویان، دانشجویان، مسئولان شهرستانی و استانی، آیین معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
آیین معارفه سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، برگزار شد

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این آیین، طی سخنانی ضمن تقدیر از همراهی‌های ارزشمند دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون و مسئولان ملی و استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، خاطر نشان نمود: در مسیر برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و حرکت در مسیر چشم‌اندازهای توسعه‌ای این قطب علمی منطقه، تلاش کرده‌ایم ضمن تعامل با مراکز دانشگاهی شهرستان، استان و سطوح ملی، در راستای اعتلابخشی به ساختار علمی و نظام دینی و فرهنگی گام برداریم. خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن یکی دیگر از تلاش‌های صورت گرفته هستیم و امیدوارم فعالیت موثر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون بتواند فصل جدیدی از هویت‌بخشی به دانشگاه، تعمیق و گسترش خدمات فرهنگی و تقویت ارتباط با جامعه را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام مقامی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز طی سخنانی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان کازرون و اصالت مردمان این سرزمین، ضمن حائز اهمیت دانستن چنین ظرفیت‌هایی، بر ضرورت زنده کردن احساس هویت در بین دانشجویان تأکید و خاطر نشان نمود: با زنده کردن احساس هویت و معرفی درست و اصولی ظرفیت‌های فرهنگی به نسل‌های جوان‌تر و دانشجوها، می‌توان جلوی بخش زیادی از مشکلات امروز جامعه را گرفت. همچنین همانطور که مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به حلقه‌های میانی جامعه تأکید فرموده‌اند، بایستی با کمک به تقویت تشکل‌های مختلف دانشجویی و سایر تشکل‌های دانشگاهی، تلاش نمود تا فاصله بین مردم و حاکمیت کمتر شود و زمینه برای رشد و شکوفایی جامعه بیش از پیش مهیا گردد.

ایشان همچنین با اشاره به تجارب و توانمندی‌های حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افزود: با تجربۀ ارزنده‌ای که ایشان در دانشگاه جهرم اندوخته‌اند و شناختی خوبی که از شهرستان کازرون دارند، امیدواریم با همکاری مجموعه‌های مختلف شهرستان کازرون به ایشان، بتوانند در تحقق وظایف و اهداف محوله به خوبی ایفای نقش کنند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون نیز طی سخنانی با تقدیر از تلاش‌های رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مجموعه مدیریتی این دانشگاه در راستای تقویت هویت‌بخشی و توسعه فعالیت‌های آن، تأسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انتخاب حجت‌الاسلام شهریاری‌پور را گام‌هایی مناسب و امیدبخش توصیف نمود و خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه و شناختی که حجت‌الاسلام شهریاری‌پور از این حوزه و شهرستان کازرون دارند و همچنین با شناختی که از جمع فرهیخته دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون دارم، امید دارم راه‌اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، اثربخشی شهری داشته باشد. بایستی تلاش کنیم که علم به دغدغه اصلی مردم تبدیل شود. اهداف و وظایف دفاتر دانشگاهی نهاد می‌توانند ضمن تحقق این مهم، به گسترش خدمات فرهنگی به دانشگاه و جامعه نیز کمک رسانند. 

حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین طی سخنانی با تبیین ضرورت‌ها و چشم‌اندازهای فعالیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌، خاطر نشان نمود: فلسفه وجودی نهاد در دانشگاه، زدودن غبارهایی است که مانع دید چراغ هدایت می‌شوند. ما مدیون نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و در هر سطحی که هستیم بایستی تلاش کنیم دینمان را به نظام ادا کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای پیشرفت فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... از علم کمک گرفته شود، افزود: شعار بنده کرامت انسانی، وحدت و معنویت است و امیدوارم ذیل تحقق این شعار، با روش و اصول تکریم، بر مدار وحدت به سمت معنویت حرکت کنیم.

در پایان این مراسم، حکم تنفیذ حجت‌الاسلام شهریاری‌پور به عنوان سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به ایشان تقدیم گردید. همچنین به پاس تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، یادبودی از سوی رئیس دانشگاه جهرم به ایشان اهدا شد. پیش از آغاز این آیین نیز جمعی از شرکت‌کنندگان با حضور در جوار مقبره شهدا گمنام، به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

گفتنی است حجت‌الاسلام دکتر علیرضا شهریاری‌پور، در سال 1359 در کازرون به دنیا آمد. وی تحصیلات حوزوی خود را در حوزه‌های علمیه صالحیه کازرون و مدرسه معصومیه قم سپری نمود. ایشان پس از اخذ کارشناسی فسلفه اسلامی و کارشناسی‌ارشد فلسفه از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، موفق به اخذ دکتری در رشته مدرسی مبانی نظری اسلام شد. حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، پیش از این به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم مشغول به فعالیت بود و سوابق متعدد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و... را در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود دارد.

 

 

 

 

 

 


( ۳ )

نظر شما :