نشست رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اعضاء هیئت علمی برگزار شد

۰۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۹۹ خبر اول
تعداد بازدید:۸۰۷
ظهر روز یک‌شنبه، ۸ آبان‌ماه، نشست رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اعضاء هیئت علمی این دانشگاه و با حضور علی تن، معاون جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
نشست رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اعضاء هیئت علمی برگزار شد

در ابتدای این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی با اشاره به روند فعالیت‌های دنبال شده برای آغاز فعالیت‌های حضوری دانشگاه از جمله تجهیز و آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه و اتاق‌های کار اعضاء هیئت علمی و همچنین تأسیس و آماده‌سازی اولین خوابگاه ملکی دانشگاه، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضاء هیئت علمی و همیاران علمی که در تحقق این فرایندها به ایفای نقش پرداختند، خاطر نشان نمود: ظرفیت‌های مختلفی که در دانشگاه سلمان فارسی کازرون ایجاد شده است، بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی به وجود آورده که به ویژه با توجه به راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی و همچنین مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، زمینۀ مطلوبی جهت اثرگذاری اعضاء هیئت علمی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است. از آنجا که تحقق این مهم هم در نامگذاری سال جاری مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و هم در آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مختلف وزارت عتف مورد توجه ویژه قرار گرفته، این انتظار از سوی جامعه وجود دارد که دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مدد توانمندی‌های بالای اعضاء هیئت علمی خود در این حوزه نیز به خوبی ایفای نقش نماید.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مرور برخی مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی پرداخت و همچنین تأسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون را به عنوان بازویی مهم برای تقویت هویت این دانشگاه و بستری مناسب برای توسعه آن برشمرد که با توجه به شناختی که حجت‌الاسلام شهریاری‌پور از این حوزه دارند و سابقه فعالیت موثری که در این زمینه داشته‌اند، می‌تواند به رشد و توسعة دانشگاه و اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های آن کمک نماید.

دکتر فاضل‌نیا در پایان با اشاره به مسائل جاری جامعه، بر لزوم نقش‌آفرینی حرفه‌ای اعضاء هیئت علمی و اساتید در کنترل فضای به وجود آمده تأکید کرد و خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها به دلیل جایگاه مهمی که در نظام توسعه‌ای کشور دارند، همواره مورد طمع افرادی بوده‌اند که دل در گرو توسعه ندارند. فضای به وجود آمدۀ فعلی، رسالت ما را بیشتر می‌کند. بایستی تلاش کنیم تا با حضور موثر در کلاس‌های درس و گفتگو و تعامل سازنده با دانشجویان که همچون فرزندان خودمان هستند، به رفع دغدغه‌ها و ایجاد فضای تعامل و گفتگو مبتنی بر نشاط سازندۀ دانشگاهی کمک کنیم تا جلوی سواستفاده‌های دشمنان از فضای دانشگاه‌ها گرفته شود.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز، ضمن گرامیداشت یاد شهداء این واقعه، بروز این حادثه را احیای جنازۀ بی‌جان براندازی نظام توصیف کرد که برای طراحان آن موفقیت‌آمیز نبود و در همین راستا خاطر نشان نمود: اهل علم، اهل خیر هستند. کمک کنیم فضای بحث و گفتگویی سازنده به وجود بیاید و نقدها و نظرها در فضایی علمی و دانشگاهی مطرح شود. در این زمینه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آمادۀ گفتگو با تمامی دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و... می‌باشد.

حجت‌الاسلام شهریاری‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبیین جایگاه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، تصریح نمود: شأن نهاد در وهلۀ اول، شأنی فرهنگی و هدایتی است. نهاد رهبری در کنار دانشگاه و حامی اساتید و دانشجویان است. تلاش می‌کنیم تا در کنار همدیگر و کمک رساندن به یکدیگر، دانشگاه سلمان فارسی کازرون را در مسیر رشد و تعالی خود به پیش ببریم. محور اصلی و روش کار دفتر نهاد در این دانشگاه نیز مبتنی بر وحدت است. این موضوع اصول کار بنده است و تلاش می‌کنم در تمامی فعالیت‌های مختلف، آن را محقق کنیم.

در پایان این نشست، علی تن، معاون جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ، خاطر نشان نمود: در شهرستان کازرون، ظرفیت‌های فراوانی به ویژه در حوزه فرهنگ داریم. اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم ضمن جلوگیری از چالش‌های مختلفی که در جامعه شاهدش هستیم، روند مطلوب‌تری را ایجاد نماییم. در این زمینه دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند نقش‌آفرینی‌های موثری داشته باشد و ما نیز با تمام ظرفیت‌های مختلفی که در سطح کشور و شهرستان داریم، در کنار این دانشگاه و سایر مجموعه‌های فرهنگی کازرون هستیم تا بتوانیم این مهم را محقق نماییم.

گفتنی است در پایان این نشست، شرکت‌کنندگان پس از اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، در فضایی صمیمی به صرف ناهار با حضور اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه پرداختند.

 

 


( ۳ )

نظر شما :