در نشست مشترک مسوولان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اداره کل بهزیستی استان فارس صورت پذیرفت

بررسی بسترها برای تبدیل شدن کازرون به پایلوت علمی مطالعات آسیب‌های اجتماعی

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۴
صبح امروز، ۷ شهریور ماه، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دکتر سیدمحمدصادق کشفی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان فارس به همراه جمعی از مدیران و مسوولان این دو مرکز و با حضور علی اسپرغم، رئیس اداره بهزیستی کازرون، در نشستی مشترک که در اداره کل بهزیستی استان فارس برگزار گردید، ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون زمینه‌های مشترک همکاری در راستای تقویت ارایه خدمات به جامعه، در خصوص بررسی بسترها برای تبدیل شدن کازرون به پایلوت مطالعات آسیب‌های اجتماعی به گفتگو پرداختند.
بررسی بسترها برای تبدیل شدن کازرون به پایلوت علمی مطالعات آسیب‌های اجتماعی

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با برشمردن ظرفیت‌ها و بسترهای علمی و پژوهشی این دانشگاه از جمله فعالیت‌های موثر گروه روان‌شناسی با تکیه به اعضا هیئت علمی توانمند این گروه، فعالیت و ارایه خدمت مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه و همچنین شروع به کار مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: در مواجهه با بسیاری از مسایل اجتماعی که به نوعی در ردیف اهداف سازمانی هر دو مجموعه قرار دارد، بایستی بخش مهمی از فعالیت‌ها را پیش از وقوع بحران انجام داد تا از تبعات نامطلوب آنها جلوگیری شود. برای تحقق این منظور، محیط‌های دانشگاهی می‌توانند چراغ راهنما باشند و در ارتباطی هم‌افزا با سایر دستگاه‌ها و نهادها، به نقش‌آفرینی موثر در این عرصه بپردازند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تقدیر از رویکرد تعاملی مدیرکل بهزیستی استان فارس و مجموعه همکاران این اداره کل به ویژه در سطح شهرستان کازرون و مدیریت اداره بهزیستی این شهرستان، افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای دانشگاه سلمان فارسی کازرون ذیل سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم داشته‌ایم، دانشگاه را پیش‌ران و پیشگام در برقراری تعامل برای عرضه خدمات به مردم و نهادهای مختلف تعریف کرده‌ایم. در همین راستا به عنوان قطب علمی در منطقه غرب استان فارس، آماده ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف اجرایی هستیم. بر همین اساس آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های مشترک میان هر دو مجموعه را داریم تا با شناسایی دقیق‌تر زمینه‌های مشترک همکاری و همچنین ترسیم افق‌هایی جدید برای ایجاد تعاملی هم‌افزا، بتوانیم خدمات مطلوب علمی را در اختیار جامعه قرار دهیم.

دکتر سیدمحمدصادق کشفی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در این نشست ضمن استقبال از رویکرد تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با امیدوارانه توصیف کردن این رویکرد خاطر نشان نمود: در دنیای امروز، ضرورت پیگیری عالمانه مسایل بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. در عین حال با آگاهی پیش از مداخله، می‌توانیم بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم. برای عملیاتی نمودن این مهم نیاز است تا مجموعه‌هایی مانند دانشگاه که ساختارهایی علمی و تئوریک دارند در کنار مجموعه‌هایی مانند بهزیستی که گستره متنوع و قابل توجهی از خدمات اجرایی را ارایه می‌دهند قرار گیرند تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت. این تعامل می‌تواند منجر به حضور میدانی دانشگاهیان و دانشجویان در مسایل مبتلابه جامعه نیز شده و امکان مناسب‌تری را برای تقویت فرآیندهای پژوهشی و دانش‌افزایی آنها نیز به همراه داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس همچنین با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی این اداره کل در سطح استان و شهرستان کازرون، بر لزوم مطالعه دقیق مسایل براساس شاخص‌های مختلف اقلیمی و جغرافیایی تأکید نمود و افزود: غرب استان فارس هم مانند هر اقلیم دیگری، ویژگی‌های خاص خود را دارد که در فرایندهای برنامه‌ریزی و اجرای هرگونه طرح و برنامه‌ای بایستی به آنها توجه دقیق شود. دانشگاهی مانند سلمان فارسی کازرون ظرفیت مناسبی برای تحقق این موضوع دارد و می‌توان با کمک عالمانه دانشگاهیان، برنامه‌ریزی‌ها را کاربردی‌تر نمود.

گفتنی است در این نشست دکتر بهروز خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی، دکتر علیرضا عظیم‌پور، مدیر گروه روانشناسی و محسن عباسپور، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به همراه محمدرضا هوشیار، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس، عبدالرحمن سلیم‌حقیقی، مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس و علی اسپرغم، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کازرون، پیرامون زمینه‌های مشترک همکاری در راستای تقویت ارایه خدمات به جامعه و همچنین بررسی بسترها برای تبدیل شدن کازرون به پایلوت مطالعات آسیب‌های اجتماعی به گفتگو پرداختند. در پایان این نشست مقرر گردید تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اداره کل بهزیستی استان فارس با هدف هم‌افزایی هر دو مجموعه و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های مشترک، منعقد شود.


( ۲ )

نظر شما :