طی آیینی و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت پذیرفت

از هشت جلد کتاب اعضاء هیئت علمی و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون رونمایی شد

۰۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۶ کد : ۲۱۰ خبر اول
تعداد بازدید:۸۴۹
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با برگزاری آیینی، از هشت جلد کتاب منتشر شده توسط اعضاء هیئت علمی و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون رونمایی شد.
از هشت جلد کتاب اعضاء هیئت علمی و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون رونمایی شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این آیین که صبح امروز، یکم آذرماه در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار گردید، ضمن تبریک روز و هفته کتاب‌خوانی و با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه کتاب به ویژه در سطح کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: کتابخانه دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان یکی از منابع مهم علمی در سطح غرب استان فارس، پایگاه ارزشمندی برای پژوهشگران محسوب می‌شود. علاوه بر آنکه تلاش‌هایی برای تقویت منابع موجود صورت گرفته است، خوشبختانه شاهد همراهی خیّرین و نیک‌اندیشان حوزه کتاب با این دانشگاه هستیم. از جمله می‌توان به اقدام قابل تقدیر دکتر علی‌محمد موذنی، از چهره‌های مطرح علمی کازرون در سطح کشور اشاره کرد که کتابخانه خود را به دانشگاه سلمان فارسی کازرون اهدا نمودند و به زودی و طی مراسمی از این کتابخانه رونمایی و از اقدام ارزشمند ایشان تقدیر صورت خواهد گرفت. علاوه بر ایشان چهره‌های علمی و فرهنگی دیگری همچون آقای سازمند نیز با اهدا کتاب‌های ارزشمندی یاریگر دانشگاه بوده‌اند که قدردان همۀ آنها هستیم.

در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه کتاب از بدیع‌ترین ابداعات خداوند است، توصیه نمود عموم مردم به ویژه دانشگاهیان، آیات مربوط به کتاب را در قرآن کریم بخوانند، چراکه خداوند متعال تأکیدات فراوانی بر نشر علم و دانش دارد.

دکتر بهروز خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین طی سخنانی با تقدیر از تلاش‌های علمی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، انتشار کتاب‌های آنها را گامی مهم و ارزشمند در جهت ترویج علم برشمرد و اظهار امیدواری نمود با تلاش‌های صورت گرفته و تداوم آنها بتوان شاهد تداوم روند رو به رشد انتشار کتاب‌های اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون بود.

آمنه آبسالان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز سخنران دیگر این آیین بود که ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گزارشی از دستاوردها و خدمات در حال ارایه این کتابخانه را تشریح نمود.

در ادامه از کتاب‌های «نگاه به عقاید، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم با نگاه ریاضی» و «قضا و قدر، جبر و اختیار و تقدیر و سرنوشت با نگرش ریاضیات» نوشته دکتر حسین مهدویان‌راد، «کاش روزی دفتر شعرم به دستت می‌رسید» و «ققنوس‌ها خاکستری را دوست دارند» شامل اشعار سروده شده و گردآوری شده توسط دکتر مهدی رستمی و همچنین «تناقض‌ها در ریاضیات» ترجمه دکتر علی غفارپناه، رونمایی شد و هر یک از مولفین و مترجمین، پیرامون مضامین مطرح شده در کتاب‌ها به ارایه توضیحاتی پرداختند.

در بخش دیگری از این آیین، سه کتاب «Life is a prism»، «Taking a short walk with Richards, and Rodgers» و «Violet Lullabies in July» نوشته مهسا اژدهاکش، دانش‌آموخته دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز رونمایی شد و ایشان طی سخنانی با تقدیر ویژه از اساتید خود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نقش ماندگار و موثر آنها را در مسیر رشد علمی خود حائز اهمیت و برجسته شمرد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوح‌تقدیر از تلاش‌های علمی اعضاء هیئت علمی و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت انتشار کتاب تجلیل و از خدمات آمنه آبسالان، مریم دهقان و علیرضا محمدی‌صدر، همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در کتابخانه این دانشگاه، تقدیر به عمل آمد.


( ۴ )

نظر شما :