همزمان با روز بسیج و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام صورت پذیرفت

آیین بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ و گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد

۰۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۶ کد : ۲۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۹۳
ظهر روز شنبه، ۵ آذرماه و همزمان با روز بسیج، آیین بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ و گرامیداشت هفته بسیج با حضور جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، هیئت علمی، همیاران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جوار آرامگاه شهدای گمنام، همجوار با دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
آیین بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ و گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این آیین، شرکت‌کنندگان با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام ضمن گلباران این قبور و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

در ادامه حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با گرامیداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ، به مرور تاریخچه و ضرورت‌های شکل‌گیری بسیج در دیدگاه امام راحل(ره) پرداخت و با تأکید بر نقش و اهمیت ویژه این نهاد در عرصه‌های مختلف گذشته، حال و آینده جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تقویت بسیج و همچنین جهاد تبیین در سطح جامعه و به ویژه دانشگاه‌ها تأکید نمود. وی همچنین بسیج را مصداق شجرۀ طیبه برشمرد که اثرات متعددی را در جامعه برجای گذاشته و از جمله تأثیرگذاری این نهاد در رویدادها و وقایع اخیر و تقدیم شهدایی به انقلاب اسلامی را نشانه‌ای بارز از اثرگذاری آن و نقش موثرش در حیات انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین با گرامیداشت هفته بسیج، اخلاص و انجام کار در جهت رضای خدا را یکی از برجسته‌ترین وجوه ممیزه بسیج نسبت به سایر مشارکت‌های اجتماعی برشمرد که باعث نمایان شدن جلوه‌های زیبا و خاصی از فعالیت‌های این نهاد شده است. وی همچنین با اشاره به تقویم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اجرای سالانۀ رویدادهای مختلف با محورهایی همچون تعمق و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، دیدار با خانواده شهدا، نشست‌های تخصصی علمی در حوزه‌های مختلف شناخت‌شناسی و...، وجود روحیۀ بسیجی در جمع خانواده دانشگاه سلمان فارسی کازرون را از جمله ویژگی‌های بارز این دانشگاه برشمرد که باعث خلق جلوه‌های ماندگاری از هم‌افزایی شده و یکی از نمونه‌های مشهود آن را می‌توان طی ماه‌های گذشته و در جریان فعالیت‌های جهادی برای تأسیس و راه‌اندازی نخستین خوابگاه ملکی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و آماده‌سازی پردیس و ساختمان دانشکده علوم پایه این دانشگاه جهت بهره‌برداری و استفاده دانشجویان مشاهده نمود.  

گفتنی است این آیین به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و پایگاه بسیج شهید احمدی‌روشن دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.

 


( ۲ )

نظر شما :