قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان

۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۱۳ خبر اول
تعداد بازدید:۲۷۳۱
براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، دکتر محمدرضا پورکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.
قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا در برگیرنده پژوهشگران پراستناد براساس شاخص استنادی مرکب و جزء دو درصد پراستناد در 22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی می‌باشد. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله و ملاک ارزیابی تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خوداستنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص استنادی ترکیبی است که مطابق با داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس وابسته به پایگاه انتشاراتی «الزویر» انجام شده است.

براساس فهرست منتشر شده پژوهشگران دانشگاه استنفورد، دکتر محمدرضا پورکریمی در حوزه فیزیک و نجوم در لیست دو درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفته است.

به دنبال کسب این موفقیت، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تبریک به دکتر پورکریمی، برخورداری دانشگاه سلمان فارسی کازرون از فعالیت موثر اعضاء هیئت علمی جوان و توانمند را یکی از ویژگی‌های بارز آن برشمرد و خاطر نشان نمود: موفقیت‌های علمی متعدد اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در کنار تلاش‌های علمی و پژوهشی آنها که در قالب‌های مختلفی همچون حضور در لیست دو درصد دانشمندان پراستناد جهان، انتشار مقالات علمی و کتب متعدد و همچنین درخشش دانشجویانی که توسط اعضاء هیئت علمی این دانشگاه پرورش می‌یابند، حاکی از توانمندی‌های بالای آنهاست. در حوزه مدیریتی دانشگاه همچنان تلاش می‌کنیم تا با توسعة بسترها، بتوانیم شاهد تداوم و رشد این موفقیت‌های علمی برای جامعه علمی کشور به ویژه در غرب فارس و شهرستان کازرون باشیم.

گفتنی است، دکتر محمدرضا پورکریمی، دانشیار بخش فیزیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیر امور پژوهشی و فناوری این دانشگاه است. از دستاوردهای علمی ایشان می‌توان به انتشار 25 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی ISI و علمی پژوهشی و 17 مقاله ارائه شده در کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد.


( ۱۸ )

نظر شما :