افزایش همکاری اهالی کتاب و چهره‌های علمی کازرون با کتابخانه دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۹ کد : ۲۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۰
طی ماه‌های گذشته علاوه بر همکاری معمول خیّرین و اهداء کنندگان کتاب با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، یک کتابخانه شخصی و همچنین کتاب‌های برگزیدۀ یکی از ناشران معتبر ملی از سوی چهره‌های علمی و اهالی کتاب شهرستان کازرون به کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اهدا گردید.
افزایش همکاری اهالی کتاب و چهره‌های علمی کازرون با کتابخانه دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آمنه آبسالان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی ارایه گزارشی ضمن اعلام این مطلب افزود: در زمینه اهداء کتاب در سال اخیر شاهد اهدای مجموعه‌ای بالغ بر  3700 عنوان کتاب، پایان‌نامه و منابع دیگر به کتابخانه بوده‌ایم. دکتر علی‌محمد موذنی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از چهره‌های علمی کازرون در سطح کشور است که کتابخانه شخصی خود را به دانشگاه سلمان فارسی کازرون اهداء نمود. همچنین 116 عنوان کتاب منتخب بخش روانشناسی از طرف انتشارات دانژه توسط علی‌حسین سازمند، مدیر این انتشارات و از اهالی کتاب شهرستان کازرون، اهدا گردید که لازم است از این دو بزرگوار تشکر و قدردانی کنیم. برگزاری نمایشگاه کتاب‌های خریداری شده و اهدایی انتشارات دانژه نیز از جمله کارهایی بود که طی یک سال گذشته صورت پذیرفت.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تصریح بر اینکه در حال حاضر این کتابخانه دارای مجموعه‌ای بالغ بر 29 هزار کتاب فارسی، عربی و لاتین و 206 جلد پایان‌نامه می‌باشد، به تشریح سایر فعالیت‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته پرداخت و خاطر نشان نمود: در بخش فهرست‌نویسی در یک سال اخیر مراحل مقدماتی ثبت 451 جلد کتاب فارسی و لاتین،51 جلد پایان‌نامه به همراه CD صورت گرفته و تصحیح اطلاعات و گزارش‌گیری 198 جلد کتاب و ورود اطلاعات 153 جلد در این بخش انجام شده است.

آبسالان همچنین با اعلام اینکه امید می‌رود با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکلات مربوط به ارایه خدمات آنلاین و تحت وب نرم‌افزار کتابخانه برطرف گردد، خاطر نشان نمود: در بخش پایگاه‌های اطلاعاتی یک مورد پایگاه اطلاعات لاتین خریداری شد و در حال حاضر کتابخانه با 4 پایگاه اطلاعاتی فعال به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. در بخش امانت نیز در یک سال اخیر 1364 جلد کتاب به امانت داده شده و 1254 جلد کتاب عودت شده است. 30 نفر نیز عضو جدید سیستم کتابخانه شده‌اند.

وی در پایان ضمن تقدیر از پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دکتر فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه و دکتر خسروپور، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ابراز امیدواری نمود به مدد حمایت‌های صورت گرفته و تلاش‌های مجموعه کارکنان کتابخانه، روند کمی و کیفی ارایه خدمات این کتابخانه همچنان رو به رشد باشد.

گفتنی است از جمله ویژگی‌های کتابخانه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، همکاری اهالی کتاب شهرستان کازرون با این کتابخانه است که عمدتاً در قالب اهداء کتاب‌های تألیف و ترجمه شده توسط آنها و همچنین اهداء برخی کتب دیگر صورت می‌پذیرد.

ساعات کار کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین تالارهای مطالعه این کتابخانه به دلیل حضور و درخواست دانشجویان به صورت یکسره از ساعت 7:30 صبح الی 18 بعد از ظهر می‌باشد.


( ۵ )

نظر شما :