آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲ کد : ۲۱۹ خبر اول
تعداد بازدید:۵۶۴۹
صبح روز ۱۵ آذرماه و در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو، آیین گرامیداشت این روز با حضور جمعی از دانشجویان، اعضاء هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این آیین نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی دانشگاه، طی سخنانی جداگانه ضمن ارایه گزارش‌هایی از فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی، با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در مناسبات مختلف اجتماعی، بر لزوم تقویت این جایگاه و حضور فعالانه و آگاهانه دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و... تأکید کردند.

در این آیین همچنین دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو، با اشاره به واقعه 16 آذر سال 1332 و شهادت سه دانشجوی شهید، خاطر نشان نمود: این واقعه، تبلوری از جوهرة بیداری، رشادت، فداکاری و استکبارستیزی دانشجویان عزیز ما و نیز پیام روشن آن، آزادگی، ایستادگی و دفاع از همة ارزش‌هایی بوده است که از آن زمان تا کنون همگان در جهت برقراری و اعتلای آن در حال تلاش بوده و هستیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و... دانشجویان این دانشگاه و با تصریح بر اینکه دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون سرمایه‌های ارزشمند و توانمندی برای ساختن آیندة کشور هستند، افزود: جنبش اصیل دانشجویی در تمام صحنه‌های مبارزاتی از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا دوران هشت سالة دفاع مقدس، بازسازی میهن اسلامی و امروز در صحنه‌های مختلف علمی ـ فناوری تا فتح مرزهای دانش و حضور مستمر و سازنده در صحنه‌های هم‌اندیشی و معرفتی در جهت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز همواره سرزنده و پرتلاش عمل نموده است که شایسته بهترین تقدیرهاست.

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز ضمن گرامیداشت این روز، دانشجو را مظهر و نمودی از آیۀ شریفۀ «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» برشمرد و با پراهمیت توصیف نمودن جایگاه دانشجویان در سطح جامعه، ابراز امیدواری نمود دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون بتوانند همچون الگویی موفق و توانمند برای تبلور نقش دانشجو در سطح دانشگاه و جامعه ظاهر شوند.

ایشان همچنین از آغاز جشنواره برنامه‌های دفتر نهاد رهبری دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال تحصیلی جاری خبر داد و برگزاری مسابقه دانشجوی نمونۀ سال، برپایی شب شعر با موضوع ارزش انسان، طرح مهمانی دانشجویی، مسابقه کتابخوانی ندای دانشجو و طرح دیوار مهربانی را از محورهای آن برشمرد که برخی از آنها در سطح دانشگاه سلمان فارسی کازرون و برخی دیگر در سطح دانشگاه‌های شهرستان و با اعطاء جوایزی ارزنده برگزار خواهند شد.

تجلیل از دانشجویان برگزیده چهار دانشکده دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خانم‌ها زینب کاظمی، شبنم جعفری، فاطمه صالحی و مریم مختاری و همچنین معرفی و تجلیل از دانشجویان، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی برگزیدة دانشگاه سلمان فارسی کازرون در دوازدهمین جشنواره حرکت دانشگاهی و چهارمین جشنواره رویش دانشگاهی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین برگزار گردید.

در بخش‌های دیگری از این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقه، اجرای تئاتر و پخش کلیپ نیز اجرا گردید. 

 


( ۹ )

نظر شما :