از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

نخستین نشست هم‌اندیشی با موضوع کلان عوامل و موانع وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۴ کد : ۲۲۶ خبر اول
تعداد بازدید:۷۰۶
شامگاه ۲۸ آذرماه و به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه، نخستین نشست هم‌اندیشی با موضوع کلان عوامل و موانع وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون، محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون، جمعی از روسای دانشگاه‌های کازرون، امیرحسین جمشیدی، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان، مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون، آزاد اسلامی واحد کازرون و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، جمعی از اساتید دانشگاه‌های شهرستان و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، از سوی دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
نخستین نشست هم‌اندیشی با موضوع کلان عوامل و موانع وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های مختلف و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطح شهرستان کازرون، این مهم را ظرفیتی مناسب برای تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: ذکر نعمت‌ها یکی از عوامل اساسی وحدت است و در بحث حوزه و دانشگاه نیز بایستی به نعمت‌های موجود توجه کنیم. افراد شاخصِ حوزوی ما در ارتباط با دانشگاه بوده‌اند و دانشگاهیانی هم که به درجات بالایی رسیده‌اند، بی‌ارتباط با حوزه نبوده‌اند. در بحث حوزه و دانشگاه، بایستی در نظر داشته باشیم که هر دو طرف به همدیگر نیاز دارند و این وحدت فکری می‌تواند مقدمه‌ای برای سایر وحدت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این نشست طی سخنانی حوزه و دانشگاه را همچون دو بال برای پرواز برشمرد و با تأکید بر ضرورت وجود هر دو، خاطر نشان نمود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن آنها نیست، بلکه به معنای مأموریت واحد در دو جبهه مختلف است. خوشبختانه این وحدت و حرکت به سمت انجام مأموریت‌ها وجود دارد اما در عین حال نیاز به تقویت نیز دارد. در این خصوص ضروری است که تلاش کنیم مسائل مربوط به نهادهای علمی و حوزوی همچون دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کازرون در گفتمان مطالبه‌گری مردم قرار گیرد چراکه پیشرفت علمی در رأس همۀ پیشرفت‌های دیگر قرار دارد.

محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این نشست با برشمردن برخی مبانی تفاوت‌ها و اشتراک‌ها میان حوزه و دانشگاه، خاطر نشان نمود: حوزه و دانشگاه جایی که بتوانند زبان مفاهمه وحدت را ایجاد کنند، می‌توانند به همدیگر نزدیک شوند. این نهادها می‌توانند با ایجاد سوال در ذهن، مانع از تعطیلی تفکر در سطح جامعه شوند.

در این نشست همچنین دکتر امیر قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، دکتر عیسی زارع‌درنیانی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کازرون، امیرحسین جمشیدی، مدیر اداره آموزش و پرورش کازرون، دکتر علیرضا راستی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام محمدجواد عزمی، استاد حوزه علمیه برادران کازرون و حسینی، استاد حوزه علمیه خواهران کازرون طی سخنانی به طرح ضرورت‌های وحدت حوزه و دانشگاه و عوامل و موانع مرتبط با این موضوع پرداختند. ایجاد دبیرخانه مرتبط با این موضوع در سطح شهرستان کازرون، از جمله مباحثی بود که در صحبت سخنران‌های این نشست مطرح شد.

در پایان این نشست که در سالن اجتماعات علامه دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، لوح یادبودی به حجت‌الاسلام محمدجواد عزمی، به عنوان چهره ماندگار وحدت حوزه و دانشگاه اهدا گردید و از خدمات وی در مسیر تحقق این وحدت، تجلیل به عمل آمد.


نظر شما :