جشن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر برگزار شد

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۵
به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر، جشنی با حضور جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، هیئت علمی، همیاران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سالن اجتماعات علامه دوانی این دانشگاه برگزار گردید.
جشن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س)، از تلاش‌های بانوان شاغل در دانشگاه سلمان فارسی کازرون تقدیر نمود و با تصریح بر لزوم توجۀ ویژه به جایگاه زنان خاطر نشان کرد: این ایام، فرصتی مناسب برای تقدیر و افزایش توجه به نقش و جایگاه ارزشمندی است که زنان در جامعه‌سازی و انسان‌سازی داشته و دارند. بایستی در نظر داشته باشیم که تمدن‌سازی نوین اسلامی، جز با حرکت بالندۀ بانوان ما میسر نمی‌شود و بر همین اساس ضرورت دارد در دانشگاه‌ها که موتور محرکۀ جامعه و پیشران توسعه هستند، توجه مضاعفی به این موضوع صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین خاطر نشان نمود: شش عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، زنان توانمندی هستند که درخشش‌های قابل توجهی در حوزه‌های پژوهشی و علمی داشته‌اند و از جملۀ این درخشش‌ها می‌توان به ارتقاء دکتر پریسا عبدالرضاپور به مرتبۀ دانشیاری اشاره نمود که طی ماه‌های اخیر صورت پذیرفت. همچنین در این دانشگاه چهارده نفر از همیاران علمی را زنان و بانوانی تشکیل می‌دهند که عملکرد قابل تحسین آنها در حوزه‌های مختلف، حکایت از توانمندی‌های بالای آنها دارد و به سهم خود از همۀ این بانوان گرانقدر قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این مراسم طی سخنانی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه(س)، بانوان را مهمان‌های همیشگی دانشگاه توصیف نمود که جایگاهی به عزیزی جایگاه مهمان دارند با این تفاوت که همواره در دانشگاه حضور خواهند داشت، به بیان روایتی در خصوص منزلت حضرت فاطمه(س) پرداخت و خاطر نشان کرد: مشکلات امروز جامعۀ ما ناشی از کوتاهی در انجام وظایف نسبت به بانوان است. بایستی تلاش کنیم الگوهای اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه(س)، از جمله اخلاق فاطمی، حجاب فاطمی و... در تمامی جامعه نهادینه شود.

در ادامه این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی و کانون قرآن و عترت دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، معصومه بذرافشان، از همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به معرفی برخی کتاب‌های علمی مرتبط با زنان پرداخت. فاطمه عالی‌نژاد دانشجوی مقطع ارشد دانشگاه سلمان فارسی کازرون شعری در جایگاه مقام مادر خواند و یزدانی از مداحان اهل بیت به مولودی‌خوانی پرداخت.

در پایان نیز از خانم‌ها آمنه آبسالان، معصومه بذرافشان و ندا پناه که طی سال گذشته مقالاتی را در خبرنامه دانشگاه منتشر نموده بودند، تقدیر به عمل آمد. اهداء هدیه به دانشجویانی که طی سال گذشته مادر شده بودند نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا گردید.

گفتنی است روز گذشته نیز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه با حضور در دفتر کار بانوان همیار علمی و عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اهداء گل از تلاش‌های آنها تقدیر نمودند.   

 


( ۴ )

نظر شما :