با حضور مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت پذیرفت

بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آغاز به کار نمود

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۳ کد : ۲۳۹ خبر اول
تعداد بازدید:۸۶۲
صبح امروز، ۱۳ بهمن‌ماه، همزمان با دهۀ مبارک فجر و در آستانه فرارسیدن ولادت حضرت علی(ع)، آیین آغاز به کار بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با حضور دکتر مصطفی زمانیان، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیّرین وزارت عتف، دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امناء و هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اعضاء هیئت علمی و جمعی از فعالان اجتماعی و اهالی شهرستان کازرون برگزار گردید.
بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آغاز به کار نمود

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تقدیر از تمامی خیّرین و حامیانی که در ادوار مختلف یاری‌رسان دانشگاه سلمان فارسی کازرون بودند، به راهبردها و تأکیدهای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جهت راه‌اندازی و تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه‌ها اشاره و خاطر نمود: بر حسب ضرورت‌ها و اولویت‌سنجی‌هایی که در مسیر رشد و توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون طرح‌ریزی شد و با اتکاء به توانمندی‌ها و با در نظر داشتن همت والای اهالی علم‌دوست و عالم‌پرور شهرستان کازرون، کار تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه را دنبال کردیم و با رهنمون‌های ارایه شده از سوی مقام عالی وزارت، ضمن تقویت اقدام‌های صورت گرفته، موفق به طی نمودن فرایندهای قانونی ثبت این بنیاد شدیم.

دکتر فاضل‌نیا همچنین حضور و فعالیت خیّرینی همچون دکتر فریدون مهبودی، دکتر علی‌محمد موذنی و اکبر نظرپور در کنار مجموعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون را موجب دلگرمی دانشگاهیان برشمرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه سلمان فارسی کازرون این افتخار را دارد که از یاری و همراهی مردم علم‌دوست و عالم‌پرور این شهرستان و مسئولان دلسوز آن برخوردار است و در فعالیت‌های مختلف، از جمله در روند تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه، همراهی چهره‌های مختلف علمی و فرهنگی و دلسوزان نهاد دانشگاه را شاهد بودیم و امیدوارم با فعالیت‌های موثر بنیاد حامیان دانشگاه، این حمایت‌ها نظام‌مندتر شده و بیش از پیش توسعه یابد.

دکتر مصطفی زمانیان، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت عتف نیز در این آیین با کم‌نظیر توصیف نمودن تلاش‌های ریاست دانشگاه و مجموعه مدیریتی آن و تقدیر از همراهی‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به تشریح رویکردهای ستاد خیّرین وزارت عتف پرداخت و با تصریح بر اینکه انتظارمان از بنیاد حامیان دانشگاه‌ها، صرفاً توسعۀ زیرساخت‌های فیزیکی نیست، خاطر نشان نمود: برای بنیادهای حامیان دانشگاه‌ها دو مأموریت ویژه قائل هستم. نخست ترویج فرهنگ وقف و کار خیّرانه در میان آحاد مردم و دیگری ارایه دادن کارهای نمونه و شاخص در حوزه علم و فناوری است.

دکتر زمانیان همچنین با تصریح بر اینکه ستاد خیّرین وزارت عتف، تسهیلگر بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر دانشگاه‌ها خواهد بود، به دستاوردهایی همچون معافیت‌های مالیاتی خیّرین همکار با بنیادهای حامیان دانشگاه‌ها اشاره کرد و در تشریح مأموریت‌های بنیادهای حامیان، خاطر نشان نمود: بایستی به سمتی حرکت کنیم و در برقراری ارتباط و تعامل با جامعه و موفق بودن دستاوردها به گونه‌ای عمل کنیم که دانشجویانمان به اولین واقفین و خیّرین دانشگاه‌ها تبدیل شوند.

دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تصریح بر اینکه علم و فناوری، ریشۀ تمدن‌سازی است، بر ضرورت پرورش و توجه به نیروی انسانی فکور تأکید نمود و خاطر نشان کرد: بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شرایط جذب عالم در دانشگاه را فراهم کند و به فکر منابع انسانی نیز باشد. کازرون به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف، می‌تواند در حوزه‌های گوناگون پایلوت اجرای طرح‌های مورد نظر وزارت‌خانه‌ها باشد و در حوزه مرتبط با وزارت علوم نیز این آمادگی وجود دارد که ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، متناسب با مزیت‌های منطقه توسعه یابد.

حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، از دیگر سخنرانان این نشست بود. ایشان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و تبریک به مناسبت شروع به کار بنیاد حامیان دانشگاه، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افتخار ما محسوب می‌شود چراکه مولود ما است و باید به بالندگی‌اش کمک کنیم. اولویت‌هایی که در این مسیر برای خودم تعریف کرده‌ام، پشتیبانی‌های مالی، فرهنگی و عقیدتی از دانشگاه است. پیشنهاد می‌کنم بنیاد حامیان دانشگاه نیز با تعریف اولویت‌هایی همچون ارتباط موثر با جامعه و اعتمادسازی، در جهت بالندگی هرچه بیشتر این دانشگاه گام بردارد.

محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این آیین با نقل حدیثی از حضرت علی(ع)، بر اهمیت و جایگاه علم در سطح جامعه تأکید و خاطر نشان نمود: توسعۀ پایدار اگر مبتنی بر علم و دانش باشد، مسیر خودش را پیدا کرده و جلو می‌رود. بر همین اساس بایستی به تقویت نهادهای مبتنی بر علم و دانش کمک ویژه‌ای کرد. بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مبتنی بر چنین منطقی شکل گرفته است. امیدوارم به مدد تلاش‌هایی که در این بنیاد صورت می‌گیرد و حمایت‌هایی که از جانب مردم و دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود، به خوبی در مسیر رشد و تعالی دانشگاه که در نهایت منجر به توسعه و رشد جامعه می‌شود، ایفای نقش نماید.

محسن توحیدیان، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین ضمن مروری بر پیشینۀ همکاری خیّرین و حامیان با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ابراز امیدواری نمود با سوق دادن ذائقه مردم به سمت دانشگاه به عنوان یک نهاد انسان‌ساز، بتوان شاهد حضور پررنگ‌تر اهالی شهرستان و دلسوزان توسعۀ این منطقه در حوزه‌های علم و دانش نیز باشیم.

گفتنی است در پایان این آیین با اهداء لوح تقدیر از آقایان دکتر فریدون مهبودی که در حال احداث خوابگاه دخترانه در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون است، دکتر علی‌محمد موذنی که کتابخانه شخصی خویش را به این دانشگاه اهداء نموده و اکبر نظرپور که در تأسیس و راه‌اندازی خوابگاه ملکی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همکاری داشت و همچنین از اعضاء هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

بازدید از زیرساخت‌های مختلف دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پروژه‌های در دست اجرا و ایجاد شده توسط خیّرین به همراه آغاز بهره‌برداری از کتابخانه اهدایی دکتر علی‌محمد موذنی، از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور دکتر زمانیان و سایر شرکت‌کنندگان در این آیین صورت پذیرفت.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر و گزارش تصویری حضور دکتر زمانیان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اینجا را کلیک نمایید. 

 

 

 


( ۶ )

نظر شما :