در پیام دکتر غریب فاضل‌نیا به مناسبت روز خبرنگار عنوان شد

تاریخ پرافتخار مردمان جنوب، شاهد درخشش مردان و زنان بزرگی در عرصه خبر و رسانه بوده است

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۷ کد : ۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۹
دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، با صدور پیامی ضمن تبریک این روز به تمامی فعالان عرصه‌های رسانه و پیشکسوتان این حوزه، ضمن تأکید بر نقش کلیدی آنها در رشد و توسعه جوامع، به میراث پرارج باقی مانده از فعالین این حوزه اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود نسل‌های جوان‌تر با امانت‌داری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و دانشی موجود در این عرصه، بتوانند ضمن ایفای رسالت خبری خود در برابر جامعه، این حوزه را بیش از پیش توسعه داده و بالنده نمایند.
تاریخ پرافتخار مردمان جنوب، شاهد درخشش مردان و زنان بزرگی در عرصه خبر و رسانه بوده است

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام دکتر فاضل‌نیا بدین شرح است:

به نام خدا

در جهانی که ارتباطات نقشی حیاتی و حائز اهمیت برای تمامی سطوح زندگی بشر دارد، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، همچون پیشگامانی در ساحت اندیشه هستند که می‌توانند با میدان‌داری در عرصه‌های حرفه‌ای و اخلاقی، نقش بسزایی در رشد و توسعه جوامع ایفا نمایند. زنان و مردانی هوشیار و اهل اندیشه که با تکیه به علوم ارتباطات و تعهدی حرفه‌ای در برابر جامعه و با تحمل سختی‌های این حوزه، توانسته‌اند امین مردم و مرجعی مطمئن برای مسئولانی قلمداد شوند که دل در گرو توسعه ایران اسلامی دارند. افرادی که آلام جامعه را آلام خود، امید جامعه را امید خود و فردای جامعه را فردای خود می‌پندارند.

باعث فخر و مباهات می‌باشد که در عرصه خبر و رسانه، تاریخ پرافتخار مردمان جنوب کشور، شاهد درخشش مردان و زنان بزرگی بوده است. از میرزا صالح کازرونی که نخستین روزنامه ایران را منتشر نمود تا محمدرضا اصلاح دریسی کازرون، علی‌نقی و محمدجواد بهروزی و... نقش‌آفرینان و تاریخ‌سازهایی بودند که از خطه کازرون در فضای رسانه‌ای کشور تلاش‌های زیادی کردند و میراث پرارجی را برجای گذاشتند. مروری بر آنچه که از آنها به یادگار مانده است، بار امانت خبرنگاری را بر دوش نسل‌های جوان، سنگین‌تر می‌کند.

اینجانب ضمن  گرامی داشت سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی، فرارسیدن روز خبرنگار را به عموم زحمت‌کشان عرصه رسانه، به ویژه خبرنگارها و روزنامه‌نگاران شهرستان کازرون و استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد تبریک می‌گویم. همچنین برخود لازم می‌دانم ادای احترام ویژه‌ای به ساحت پیشکسوتان این عرصه در سطح شهرستان کازرون و سایر مناطق یاد شده داشته باشم. پیشکسوتان شریفی که طی سال‌ها و دهه‌های اخیر، با تعهدی مثال‌زدنی به بازتاب دغدغه‌های مردم پرداختند و بسترساز تعامل و گفتگوی هرچه مناسب‌تر تمامی بخش‌های جامعه با یکدیگر شدند. امید که نسل‌های جوان‌تر با امانت‌داری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و دانشی موجود در این عرصه، بتوانند ضمن ایفای رسالت خبری خود در برابر جامعه، این حوزه را بیش از پیش توسعه داده و بالنده نمایند.

مرداد 1400

دکتر غریب فاضل‌نیا

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون


نظر شما :