حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۹ کد : ۲۶۶ خبر اول
تعداد بازدید:۳۸۳
صبح امروز، دهم اردیبهشت ماه، با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان به صورت رسمی فعالیت خود را در این مرکز دانشگاهی آغاز کرد.
حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این مراسم طی سخنانی با تقدیر از پیگیری‌ها و تلاش‌های حجت‌الاسلام شهریاری‌پور برای آغاز فعالیت حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در این مرکز دانشگاهی، بر ضرورت توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی در کنار ارائۀ آموزش‌های درسی تأکید و خاطر نشان نمود: با اتصال به معنویت و اخلاق می‌توانیم در راستای تقویت ایران قوی قدم برداریم. دانش‌آموخته‌ای که به مسائل تربیتی‌اش توجه شود، می‌تواند به ساخت جامعه‌اش کمک کند. بر همین اساس نیز در روند برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم در کنار مسائل آموزشی، به مباحث مرتبط با اخلاق و آموزه‌های دینی و اسلامی نیز توجه کنیم که خوشبختانه امروز شاهد عملی شدن یکی دیگر از گام‌ها در این راستا هستیم. گامی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همراهی ارزشمند حوزه علمیه و روحانیت این شهرستان محقق شده و همچنان در تلاش برای تقویت این فعالیت‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست ضمن مروری بر تاریخچه و ضرورت‌های راه‌اندازی حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در سطح کشور، تحقق آن در دانشگاه سلمان فارسی کازرون را فرصت ارزشمندی برای دانشجویان این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: هدف اصلی از راه‌اندازی حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان که قدمتی 25 ساله در کشور دارد، ساخت دانشجوی تراز ایران اسلامی است. این حوزه که تاکنون عمدتاً در دانشگاه‌های بزرگ کشور فعالیت داشته، با پشتیبانی‌های ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همراهی و مشارکت حوزه علمیه کازرون و روحانیت معظم شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان یک فرصت ارزشمند که می‌تواند ثمرات معنوی فراوان و دستاوردهای علمی مطلوبی به دنبال داشته باشد، در اختیار دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون قرار گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با تصریح بر بسترسازی‌های مناسب صورت گرفته برای حضور و مشارکت حداکثری دانشجویان، به تشریح چگونگی فعالیت این حوزه و واحدهای درسی ارائه شده از سوی آن پرداخت.

گفتنی است دور اول مجموعه آموزش‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 14 و 15 اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد.

 


( ۴ )

نظر شما :