تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دانشگاه خلیج فارس بوشهر امضا شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۷۴ خبر اول
تعداد بازدید:۶۲۳
صبح امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه، با حضور اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس بوشهر، ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید کازرون و نماینده اسبق ولی فقیه در استان بوشهر، تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس از سوی دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دکتر محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس در سالن کنفرانس دانشگاه خلیج فارس امضاء شد.
تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دانشگاه خلیج فارس بوشهر امضا شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، در این نشست ضمن تشکر از همراهی و رویکردهای تعاملی دانشگاه خلیج فارس، بر ضرورت تقویت ارتباط‌های علمی و فرهنگی با محوریت دانشگاه‌ها تأکید و خاطر نشان نمود: رویکردهای وزارت علوم در قالب راهبردها و طرح‌های مختلف ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها در تعامل با یکدیگر بتوانند مطلوب‌ترین سطح اثربخشی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به مراودات مشترک فرهنگی و اجتماعی کازرون و بوشهر در طول تاریخ به سبب همجواری سرزمینی، افزود: علاوه بر الزامات علمی، تعهدی هم که به مردم این خطه‌ها داریم، ایجاب می‌کند تا در فعالیت‌هایی هم‌افزا بتوانیم مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در برابر جامعه را نیز به صورتی موثرتر دنبال کنیم. صفحه‌های تاریخ پر از برگ‌های زرین از رشادت‌های مشترک مردمان بوشهر و کازرون است و این مهم در سایه همدلی‌هایی بوده که مردمان این دو سرزمین با یکدیگر داشته‌اند و ما نیز در تداوم همان سنت تلاش می‌کنیم این همدلی‌ها را در سطح دانشگاه‌ها دنبال نماییم.  

دکتر فاضل‌نیا در پایان و ضمن تشکر از همراهی‌های دکتر اسکندری از نخبگان دانشگاهی کازرون و دکتر افشاری، معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس در جهت زمینه‌‌سازی و کمک به برقراری ارتباط بین دو دانشگاه، افزود: ظرفیت‌های مشترک موجود و نیازهای منطقه، ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادهای دانشگاهی را بیش از پیش توجیه‌پذیر می‌کند و بر همین اساس نیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون آمادگی دارد تا با ظرفیت‌های مختلف خود در جهت تحقق تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک گام بردارد و امید داریم این همکاری‌ها بتواند افق روشن‌تری از توسعه و پیشرفت را در منطقه رقم بزند.  

دکتر محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز ضمن تقدیر از رویکردهای هم‌افزا و تعاملی رئیس و مجموعه مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی بوشهر و کازرون را بستری مناسب برای تقویت ارتباط‌ها برشمرد و خاطر نشان نمود: دانشگاه خلیج فارس در مهرماه سال 1401 وارد دهه چهارم فعالیت‌های خود شده است. همزمان تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف دستاوردهای مطلوب دانشگاهی داشته باشیم که خوشبختانه با تلاش تمامی مجموعه، دستاوردهای قابل توجهی نیز به دست آمده است.

دکتر مدرسی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه سلمان فارسی کازرون فتح بابی برای گسترش تبادلات مشابه با سایر دانشگاه‌های منطقه باشد، به تشریح رویکردهای مدیریتی دانشگاه خلیج فارس پرداخت و آمادگی این دانشگاه را برای تقویت ارتباط‌ها و به اشتراک‌گذاری تجارب کاری و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را براساس مزیت‌های نسبی منطقه و اشتراک‌های جغرافیایی مناطق بوشهر و کازرون اعلام نمود.

در ادامه حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون وجوه مختلف همکاری‌های دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس پرداختند.

در پایان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس امضاء شد. در قالب این تفاهم‌نامه دو طرف در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، اداری و رفاهی در راستای استفاده بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف طرفین در جهت هم‌افزایی و کمک به رشد و توسعه متقابل دو دانشگاه به تعامل خواهند پرداخت. همچنین طرفین متعهد شدند توان و ظرفیت ممکن سازمانی خود را در جهت تحقق بندهای مختلف این تفاهم‌نامه به کار بندند.


( ۴ )

نظر شما :