در نشستی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت

تقویت بسترها برای نقش‌آفرینی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در تنظیم سند توسعه‌ای و مطالعات شهرسازی شهر کازرون

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۲۹ خبر اول
تعداد بازدید:۱۰۵۶
دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از اعضا هیئت رئیسه این دانشگاه طی دیداری مشترک با مهندس رضا نوذری، شهردار کازرون، ضمن تبریک انتخاب ایشان از سوی شورای اسلامی شهر کازرون به عنوان شهردار این شهر، به بحث و گفتگو پیرامون بسترهای لازم برای تقویت ارتباط‌های علمی و اجرایی شهرداری و دانشگاه سلمان فارسی کازرون پرداختند.
تقویت بسترها برای نقش‌آفرینی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در تنظیم سند توسعه‌ای و مطالعات شهرسازی شهر کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست که ظهر روز یکشنبه، 14 شهریورماه، در شهرداری کازرون برگزار شد، ضمن تبریک انتخاب و شروع به کار شهردار جدید کازرون، بر ضرورت تقویت تعامل‌های علمی و اجرایی این دو مرکز تأکید و خاطر نشان نمود: با رویکردهای هم‌افزا و تقویت همکاری در بین نهادهای مختلف علاوه بر آنکه می‌توان از منابع موجود به شیوه مناسب‌تری استفاده نمود، این امکان پدید می‌آید که سطح مطلوب‌تری از خدمات را هم به جامعه ارایه داد. در همین راستا دانشگاه سلمان فارسی کازرون آمادگی کامل دارد تا با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود در راستای ارایه خدمات علمی در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و... در کنار نهادها و دستگاه‌های مختلف باشد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های محمدامین مهرورز، شهردار قبلی کازرون، اظهار امیدواری نمود با محقق شدن تعامل‌های گسترده‌تر شورای جدید و شهردار جدید کازرون با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بتوان از ظرفیت‌های مشترک به گونه‌ای مطلوب‌تر استفاده نمود و افزود: سیاست راهبردی ما، ارایه خدمات به جامعه است. ظرفیت‌های علمی اعم از اعضا هیئت علمی توانمند و دانشجویان نخبه و مستعدی در دانشگاه سلمان فارسی حضور دارند که در قالب بسترهای مختلفی که در دانشگاه فراهم شده است، اعم از گروه‌های مختلف آموزشی، مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مرکز نوآوری انرژی، مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و... می‌توانند با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون به تعامل بپردازند.

در ادامه این نشست، مهندس رضا نوذری، شهردار کازرون، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و هیئت همراه، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه برای حل چالش‌های مدیریت شهری و تبیین راهبردها برای ارتقا در این حوزه تأکید و خاطر نشان نمود: یکی از ارکان توسعه‌ای هر منطقه، دانشگاه‌ها هستند. خوشحالیم که در شهرستان کازرون، دانشگاه دولتی حضور و فعالیت دارد که با توانمندی‌های علمی که در اختیار دارد، می‌تواند در راستای بهبود روند توسعه در کنار نهادهایی همچون شهرداری قرار بگیرد.

شهردار کازرون در ادامه با تشریح برخی از حوزه‌هایی که هر دو نهاد می‌توانند برای تحقق آنها به یکدیگر کمک نمایند از جمله در حوزه‌های فرهنگی، خاطر نشان نمود: امیدواریم با بسترسازی‌ها و تقویت سطح ارتباط‌های موجود، بتوانیم در حوزه‌هایی مانند تنظیم سند توسعه شهری کازرون، مطالعات شهرسازی، ممیزی املاک و... از ظرفیت‌های علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون استفاده نماییم. در راستای ارایه کمک‌های مورد نیاز دانشگاه هم این آمادگی وجود دارد که در روندی تعاملی، توانیم به توسعه دانشگاه کمک کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست و با هدف تبیین چارچوب‌های همکاری و تشریح مشخص‌تر زمینه فعالیت‌های مشترک، بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری کازرون تأکید و نمایندگانی از هر دو طرف جهت تسهیل و تسریع در این خصوص معرفی شدند.


( ۱ )

نظر شما :